سرمربی سال‌ 2014 هندبال به ایران برمی‌گردد

پاکدل: قرارداد ما با کاستیلو دو ساله است

رافائل گویخوسا کاستیلو، سرمربی سال‌های 2012-2014 تیم ملی ایران دوباره برگشت.
 علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال با معرفی او گفت: «همان‌طور که وعده داده بودیم و برای از دست ندادن زمان، به خاطر اینکه یک سال‌ونیم دیگر قهرمانی مردان آسیا و بازی‌های آسیایی ناگویا را داریم با مربی که شناخت خوبی از ایران و آسیا دارد از بین پنج گزینه به توافق رسیدیم.
 این بار می‌خواستیم به سمت سرمربی‌ای برویم که به ما کمک کند. شاید الفاظی مثل مربی بزرگ، مشکلات را بر طرف نکند. دنبال مربی بودیم که ایرادات ما را برطرف کند‌. مثلاً وقتی تیم 10 دقیقه آخر دچار مشکل می‌شود باید حل شود و تیم را با سبک خارج از اروپای شرقی آشنا کند. قرارداد ما با کاستیلو سرمربی اسپانیایی دوساله است و قابل تمدید. هندبال اولین بار سال 2014 با او جهانی شد، در قهرمانی آسیا تنها مقام سومی را با او گرفت. نگاه ما به آینده است و دنبال یکسان‌سازی سبک هستیم، او بهترین گزینه است و کارنامه خوبی در ایران، اسپانیا و قطر داشته.
در آن زمان او را برکنار کردند و برخورد بدی با او شد و اگر می‌ماند وضعیت هندبال ما بهتر از این بود‌. تجربه نشان داده قراردادهای مقطعی کمک نمی‌کند و ما قرارداد دو ساله بستیم. کاستلو 9یا 10 مهر وارد ایران می‌شود و چهار هفته از لیگ و بازی همه تیم‌ها و بازیکنان را می‌بیند و بعد از آن اولین اردو شروع می‌شود و تلاش می‌کنیم تیم به تورنمنت برود.»
 مرد اسپانیایی ویدیویی با خبرنگاران صحبت کرد. او گفت: «10 سال پیش هرگز فکر نمی‌کردم به ایران برگردم. حالا خیلی هیجان‌زده‌ام، دوباره برای مدال می‌جنگیم. حالا زمان کار و فکر درباره رقابت‌های قهرمانی جهان است تا دوباره به مدال و جام جهانی برسیم. دوباره در قهرمانی جهانی را می‌زنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی