صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و شش - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و شش - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

امریکا با کشتی‌گیران نامدارش به آلبانی می‌آید

با تیلور و باروفس به دنبال اعاده حیثیت

مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد امریکا از روز شنبه آغاز شد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، ستاره‌های کشتی این کشور در آن به میدان رفتند. نتایج نه چندان جالب توجه آزادکاران امریکا، باعث شده تا این کشور، مسابقات جهانی تیرانا در اوزان غیرالمپیکی را جدی بگیرد و به همین دلیل، فراخوان دادند تا همه‌ نامداران بیایند تا با حضور آنها در مسابقات جهانی تیرانا اعاده حیثیت کنند.
در این شرایط، ستاره‌هایی که خداحافظی کرده بودند، دوباره به خط شدند تا کشتی امریکا اعاده حیثیت کند. دیوید تیلور و جردن باروفس از جمله نامداران بودند که حضورشان در مسابقات انتخابی، بعد از شایعاتی که به راه افتاد، قابل پیش‌بینی بود اما اینکه در وزن 70 کیلوگرم باز هم جیمز گرین در ترکیب امریکا به میدان برود، عجیب و باور نکردنی است. جیمز گرین سه سال پیش کشتی را کنار گذاشت و حتی به عنوان سرمربی به همراه نوجوانان امریکا، مسابقات جهانی رم را هم تجربه کرد اما حالا دوباره برگشته و در قامت یک کشتی‌گیر به دنبال رسیدن به مدال جهانی است. گرین نقره و برنز جهان را در کارنامه دارد و حالا احتمالاً می‌خواهد مدال طلا را هم به این افتخاراتش اضافه کند.
نکته مهم درباره ترکیب امریکا برای مسابقات جهانی آلبانی، استفاده از نفراتی است که عنوان‌دار جهان هستند که شاید همین نشان‌دهنده تلاش این کشور برای رسیدن به یک ترکیب فوق‌العاده برای درخشش دوباره است. ویتو آروجائو در وزن 61 کیلوگرم مدال طلای جهان در بلگراد را کسب کرد و حالا برای دفاع از این مدال می‌آید. حریف او در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران رضا مؤمنی است که برای اولین‌بار دوبنده تیم ملی را در این وزن به تن می‌کند. تیلور هم که در جهانی 2023 بلگراد به مدال طلا رسید، حالا حضورش در انتخابی وزن 92 کیلوگرم، نشان‌دهنده این است که امریکایی‌ها دست به دامن او شده‌اند. باروفس هم در 79 کیلوگرم حضور دارد. او سال گذشته به چنس ماستلر باخت اما باز هم او را راضی کردند تا دوباره برای رسیدن به تیم ملی تلاش کند.

جستجو
آرشیو تاریخی