صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و شش - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و شش - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

ستاره برزیلی الهلال تا نیم‌فصل نمی‌تواند بازی کند

30 میلیون دلار برای هر بازی نیمار

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار


لیگ نخبگان آسیا از امروز به صورت رسمی آغاز خواهد شد و یکی از ستاره‌هایی که هواداران فوتبال امیدوار بودند او را در این مسابقات ببینند، نیمار ستاره برزیلی الهلال است اما این بازیکن سابق بارسلونا و پاری سن ژرمن، مدت‌هاست مصدوم است و بنابر خبرهای جدیدی که درباره او منتشر شده، تا نیم‌فصل قادر به همراهی نیست. با این حال، ژرژ ژسوس سرمربی الهلال، نیمار را در فهرست تیمش برای شرکت در لیگ نخبگان قرار داده است ولی تا نقل و انتقالات ژانویه، نامش از لیست مسابقات داخلی الهلال حذف ‌شده است.
نکته‌ای که درباره نیمار وجود دارد، این است که مصدومیت‌های مکرر، یکی از بزرگترین چالش‌های دوران حرفه‌ای این بازیکن بوده و او به دلیل مصدومیت‌های مختلف در سال‌های اخیر، بازی‌های زیادی را از دست داده است. حدود یک ماه دیگر، دوران غیبت نیمار از ‏میادین فوتبال یکساله می‌شود. او اکتبر سال ‏گذشته زمانی که برای شرکت در انتخابی جام جهانی به اردوی برزیل رفته بود، رباط صلیبی پاره کرد تا مدتی طولانی ‏حاشیه‌نشین شود. در این شرایط، آینده نیمار با ابهاماتی همراه شده و برخی منابع خبری از احتمال جدایی او از الهلال در صورت عدم موفقیت این تیم در کسب نتایج خوب خبر می‌دهند.
البته نیمار از زمان مصدومیت خود، دوران ریکاوری سختی را پشت سر گذاشته و مدتی ‏است در باشگاه الهلال سخت مشغول تمرین و فیزیوتراپی است تا ‏به آمادگی کامل برای بازی کردن برسد. او هفته پیش تصاویری از تمرین‌های خود در سالن بدنسازی منتشر کرد و نوشت: «کار کردن در سکوت. تسلیم ‏نشو.»
رقم قرارداد نیمار با الهلال طی دو فصل به ۳۰۰ میلیون دلار می‌رسد. یعنی سعودی‌ها بابت جذب این ستاره 32 ساله برزیلی حاضر شدند سالی ۱۵۰ میلیون دلار بپردازند. ضمن اینکه اضافه شدن یکسری آپشن‌ها رقم قرارداد نیمار با الهلال را در پایان سال دوم به ۴۰۰ میلیون دلار ارتقا می‌دهد. طبق محاسبات اسکای‌اسپورت، قرارداد نیمار با الهلال سالی تقریباً ۱۳۰ میلیون یورو است و دستمزد ماهانه او در ریاض به‌حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو می‌رسد. ستاره سابق پی‌اس‌جی هر روز ۳۵۴ هزار یورو و هر ساعت ۱۴ هزار و ۷۰۰ یورو دریافت می‌کند و عربستانی‌ها به‌ازای هر دقیقه و ثانیه به‌ترتیب ۲۴۶ و چهار یورو به نیمار حقوق می‌دهند.
نکته جالب دیگری که در قرارداد نیمار با الهلال وجود دارد، این است که او بابت تبلیغ عربستان در اینستاگرام به‌ازای هر پست ۵۰۰ هزار یورو دیگر دریافت می‌کند. ضمن اینکه حضور پنج کارگر تمام‌وقت، دو نظافتچی و یک کمک‌سرآشپز بخشی از مفاد قرارداد نیمار با الهلال است و آپشنی که در زمان قرارداد مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود این است که در یخچال خانه نیمار باید همیشه آبمیوه آکای موجود باشد.
همچنین آپشن‌های قرارداد نیمار با الهلال شامل چند خودرو لوکس می‌شود و او به‌جز بنتلی کانتیننتال، استون مارتین و لامبورگینی هوراکانی که فهرست کرده، چهارتا مرسدس G واگن و یک ون مرسدس بنز هم به‌فهرست خودرو‌های درخواستی اضافه کرده و درخواست حضور راننده ۲۴ ساعته در تمام روز‌های سال از مدیران باشگاه داشته که این چند خودرو لوکس، حدود نیم‌میلیون پوند دیگر خرج روی دست عربستانی‌ها می‌گذارد.
با این همه مصدومیت طولانی مدت نیمار باعث شده تا او در این مدت تنها پنج بازی برای الهلال انجام داده باشد. او سال گذشته فقط یک گل برای این تیم زد که آن را در ورزشگاه آزادی تهران وارد دروازه نساجی و دروازه‌بان وقتش محمد رشید مظاهری کرد و اگر به طور میانگین بخواهیم بازی‌های او را با احتساب قرارداد سالیانه‌اش مقایسه کنیم، حضور نیمار برای هر بازی، 30 میلیون دلار آب خورده ولی از این آفتابه و لگن هفت دست، هیچ شام و ناهاری به الهلال نرسیده است!

جستجو
آرشیو تاریخی