خبر

ورود امیر قاسمی منجزی
به جرگه مربیان کشتی
فرنگی‌کار سابق تیم ملی و دارنده ۲ مدال طلای سنگین‌وزن آسیا به‌عنوان سرمربی تیم شهرداری مسجدسلیمان در لیگ برتر کشتی فرنگی انتخاب شد. امیر قاسمی منجزی سنگین‌وزن سابق تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده ۲مدال طلای آسیا که چندی پیش از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، وارد عرصه مربیگری شد و به عنوان سرمربی تیم مدعی شهرداری مسجد سلیمان در لیگ برتر کشتی فرنگی معرفی شد. تیم کشتی فرنگی شهرداری مسجدسلیمان قرار است با جذب چهره‌های مطرح کشتی ایران و با حمایت مسئولان مسجدسلیمان با هدف رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ برتر کشتی فرنگی به میدان برود.


تمرین رستمیان بدون مربی
 هانیه رستمیان نفر پنجم تپانچه 25 متر المپیک 2024 پاریس  این روزها بدون مربی برای مسابقه فینال فینالیست‌ها به میزبانی هند تمرین می‌کند. این مسابقه ۲۳مهرماه درهند با حضور 12تیرانداز برتر جهان ؛ یعنی سه‌نفر اول المپیک و ۹نفر برتر جهان برگزار می‌شود. هانیه رستمیان هم برای سومین بار پیاپی در این مسابقه شرکت می‌کند. اما با پایان قرارداد مربی‌اش محسن نصراصفهانی او این روزها بدون مربی و تنها تمرین می‌کند. عباس محمدی نایب‌رئیس فدراسیون تیراندازی دراین‌باره می گوید: «نصراصفهانی خوشبختانه یا متأسفانه پیشنهاد خارجی دارد و او می گفت بعداز چند سال کار با تیم ملی ایران دیگر صلاح نیست با تیم کار کند، رفتن من هم برای تیم ملی خوب است و هم خودم. بنابراین قطعاً نصراصفهانی دیگر سرمربی تیم ملی تپانچه نیست. البته فعلاً سلطانی با تیم ملی کار می کند تا سرمربی جدید معرفی شود. هانیه رستمیان هم باتجربه است و بنابراین مشکلی ندارد که خودش تمرین کند .البته او تصمیم می‌گیرد که سلطانی در هند همراهش باشد یا نه.»


برد شطرنج‌بازان در المپیاد جهانی
 تیم‌های ملی مردان و زنان ایران دور چهارم شطرنج المپیاد جهانی را با برتری مقابل دانمارک و اندونزی تمام کردند. در این رقابت‌ها که به میزبانی مجارستان برگزار می‌شود ، در دور چهارم تیم ملی مردان ایران با 2 پیروزی با نتیجه 3-2  برابر دانمارک صاحب برتری شدند. تیم ملی زنان ایران نیز مقابل تیم ملی زنان اندونزی دست به مهره شدند و با نتیجه ۳.۵ بر ۰.۵ به برتری رسیدند. در حال حاضر بعد از چهار دور از رقابت‌ها تیم ملی مردان ایران در رده دهم و تیم ملی زنان در رده ۲۱ قرار دارند.
 

دو طلای ناب در جهانی اسکیت
امیرمحمد سواری و ترانه احمدی در رقابت‌های جهانی اسکیت صاحب مدال طلا شدند. مسابقات جهانی اسکیت به میزبانی ایتالیا برگزار شد که دربخش فری‌استایل شاخه اسپیداسلالوم ترانه احمدی توانست مقابل نماینده چین‌تایپه در دو راند متوالی صاحب برتری شود و به مدال طلا برسد. رومینا سالک دیگر نماینده ایران نیز بر روی سکوی سوم ایستاد. امیرمحمد سواری هم در اسکیت توانست با شکست حریف چینی خود طلایی شود.


کاهش جریمه نقدی تیم هندبال زغال سنگ طبس
رأی کمیته تجدیدنظر فدراسیون هندبال در خصوص تخلف باشگاه زغال‌سنگ پروده طبس با تقلیل جریمه نقدی به دومیلیارد ریال و باقی ماندن یک‌سال محرومیت تیم از حضور در میادین بین‌المللی صادر شد. کمیته انضباطی فدراسیون هندبال دو هفته قبل، رأی بدوی خود را در خصوص تخلف باشگاه زغال سنگ پروده طبس دائر بر اعزام تیم هندبال به مسابقات روسیه بدون هماهنگی با فدراسیون صادرکرده بود که براساس آن باشگاه به پرداخت سه میلیارد ریال جریمه نقدی و یک‌سال محرومیت از حضور در مسابقات بین‌المللی محکوم کرده و آقای مهدی ابوترابی به‌عنوان سرپرست تیم باشگاه خاطی جهت بررسی ابعاد قصور احتمالی نامبرده تا اطلاع ثانوی از کلیه فعالیت‌های مرتبط با رشته هندبال تعلیق کرده بودند که با رأی کمیته تجدیدنظر جریمه نقدی این باشگاه یک میلیارد ریال تقلیل پیدا کرد اما محرومیت در نظر گرفته شده قابل اجرا می‌باشد.
 

تقدیر کمیته پارالمپیک آسیا از ایران
ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا با ارسال پیام تبریکی به رئیس کمیته ملی پارالمپیک، موفقیت کاروان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک پاریس را تبریک گفت. در متن پیام تبریک آمده است: «به نمایندگی از کمیته پارالمپیک آسیا مایلم مراتب تبریکات خود را به کمیته ملی پارالمپیک ایران به مناسبت عملکرد فوق‌العاده در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ تقدیم نمایم. کسب ۲۵ مدال شامل ۸مدال طلا، ۱۰نقره و ۷برنز توسط کاروان ورزشی ایران نشان از تعهد و استعداد استثنایی ورزشکاران، مربیان و کادر پشتیبانی شما دارد. این موفقیت مایه مباهات و الهام برای بسیاری در سراسر آسیا و فراتر از آن به شمار می‌آید. ما مفتخریم که با NPC ایران همکاری می‌نماییم و مشتاقانه در انتظار ادامه مسیر همکاری در جهت پیشبرد ورزش پارالمپیک در منطقه هستیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی