صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

مصاف با یوزهای زرد دوحه

متنوع در حملات، شکننده در دفاع

 تیم استقلال روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ در ورزشگاه شهدای شهرقدس، در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا به مصاف تیم الغرافه قطر خواهد رفت. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که حریف استقلال جمعه شب چهارمین بازی خود را در رقابت‌های لیگ ستارگان قطر انجام داد و در ورزشگاه خانگی خود با نتیجه یک بر یک متوقف شد.
تیم الغرافه در ۴ بازی اخیر خود در لیگ ستارگان قطر فقط ۵ امتیاز کسب کرده که نشان می‌دهد این تیم از نظر کسب امتیاز در شرایط خوبی قرار ندارد و احتمال دارد کسب نتایج ضعیف، در انگیزه‌های این تیم مقابل استقلال تأثیرگذار باشد.
پدرو مارتینس پرتغالی، سرمربی تیم الغرافه معمولاً در دفاع خود از دفاع ۳ و ۴ نفره استفاده می‌کند و سیستم‌های ۳-۴-۳، 4-4-1-1 و
 4-2-3-1 سیستم‌هایی است که این تیم معمولاً از آن بهره می‌برد.
فرجانی ساسی از تونس، فابریزیو دیاز از اروگوئه، سیدو سانو از سنگال، جانگ هیونگ سو از کره جنوبی، خوسلو از اسپانیا، فلورین کومان از رومانی، ماتیاس نانی از آرژانتین، یاسین براهیمی از الجزایر، جمال حمد از فلسطین و رودریگو مورنو از اسپانیا بازیکنان خارجی الغرافه هستند که سرمربی این تیم می‌تواند آنها را برای دیدار برابر استقلال در فهرست خود قرار دهد.
فرجان ساسی بازیکن تونسی تیم الغرافه یک پلی‌میکر قهار در وسط زمین برای این تیم است که بیشتر حملات این تیم را پایه‌ریزی می‌کند. فلورین کومان، بازیکن رومانیایی این تیم نیز یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان زردپوش قطری است. این بازیکن تأثیرگذار و پلی‌میکر الغرافه توانایی این را دارد تا از بین چند بازیکن توپ را به صورت دقیق به مهاجمان خود برساند. ساسی توانایی انتقال توپ صحیح به فضای پشت مهاجمان را داراست و در این امر بسیار باهوش عمل می‌کند. این تیم در جناح چپ خود نیز توانایی انتقال توپ به فضاهای خالی حریف را دارد و می‌توان گفت جناح چپ این تیم در حملات، یکی دیگر از نقاط قوت الغرافه است.
این در حالی است که خوسلو و مورنو در خط حمله با کلاس جهانی خود قطعاً به سادگی از این موقعیت‌ها نخواهند گذشت و باشگاه استقلال باید خیلی مراقب باشد. البته الغرافه به دلیل سبک پرسینگ شدید خود، با نفرات زیادی در زمین حریف حاضر می‌شود و همین موضوع آنها را در ضدحمله آسیب‌پذیر می‌کند.
به طور کامل، تیم الغرافه در فاز تهاجمی ‌بسیار ترسناک و خلاق است و نقشه‌های متفاوتی برای رسیدن به دروازه حریف دارد اما در فاز تدافعی فاصله زیادی با کیفیتش در خط حمله دارد و می‌توان به راحتی از فضای خالی بین مدافعین این تیم استفاده کرد. اما در انتها همه چیز به چینش و تفکر جواد نکونام سرمربی تیم استقلال در این بازی مرتبط می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی