صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و چهار - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و چهار - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

آغاز دادگاه رسیدگی به تخلفات منچسترسیتی

همه در انتظار مهم‌ترین پرونده قضایی فوتبال

 پس از حدود یک سال انتظار هواداران لیگ برتر انگلیس، جلسه رسیدگی به اتهامات منچسترسیتی از روز دوشنبه آغاز می‌شود. منچسترسیتی به 115 بار نقض قوانین مالی در حد فاصل 2009 تا 2018 متهم شده است. سیتیزن‌ها که بشدت ادعاهای لیگ برتر را رد می‌کنند، طی این مدت سه بار قهرمان سطح اول فوتبال انگلیس شده‌اند. سران فوتبال انگلیس اصرار دارند که منچسترسیتی با عدم گزارش برخی از قراردادهای مالی و استفاده از اسپانسر پوششی، قوانین مالی لیگ برتر و یوفا را نقض کرده‌ است. اتهام اصلی منچسترسیتی، عدم ارائه اطلاعات دقیق مالی محسوب می‌شود. در یکی از موارد، قهرمان لیگ برتر به طور کامل هزینه‌های پرداخت شده به یکی از سرمربیان خود (روبرتو مانچینی) در طول چهار فصل را گزارش نکرده است. گفته می‌شود که یک قرارداد مخفی وجود داشته است تا مانچینی حقوق بسیار بیشتری نسبت به آنچه رسماً اعلام شده دریافت کند. لیگ برتر مدعی است که در یک دوره پنج ساله، سیتی ضمن تبعیت نکردن از فیرپلی مالی یوفا، با آنها نیز همکاری نکرده‌ است.
 در یک سال اخیر و پس از مطرح شدن این اتهامات، شایعات زیادی مبنی بر احتمال از دست رفتن قهرمانی یا سقوط منچسترسیتی به دسته پایین‌تر مطرح شده بود. مطابق قوانین لیگ برتر انگلیس، اگر آنها منچسترسیتی را در دادگاه شکست دهند، احتمال کسر امتیاز وجود دارد. سقوط به دسته‌های پایین، شدیدترین حکم سیتیزن‌ها خواهد بود. تصمیم کمیسیون مستقل احتمالاً قبل از بهار آینده اعلام عمومی نخواهد شد. با این حال، به دلیل ماهیت قانونی این فرایند، برنامه‌ها ممکن است تغییر کنند. انتظار می‌رود جلسه رسمی با کمیسیون مستقل تا دو ماه ادامه داشته باشد، در این مدت هم لیگ برتر و هم منچسترسیتی باید استدلال‌های قانونی طولانی ارائه دهند و پرونده خود را تشریح کنند.
 پپ گواردیولا در آخرین نشست خبری خود، راجع به این موضوع و اتهامات علیه منچسترسیتی گفت: «دادگاهی بزودی آغاز می‌شود و امیدوارم بزودی به پایان برسد. هیأت مستقل تصمیم خواهد گرفت و من مشتاقانه منتظر تصمیم آنها هستم. تا زمانی که گناهی اثبات نشود، همه ما بی‌گناه هستیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی