صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و دو - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و دو - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

اسکالونی: آنچلوتی در فوتبال دنیا یک الگو است
لیونل اسکالونی به همراه تیم ملی آرژانتین موفق شده است قهرمان بازی‌های جام جهانی 2022 قطر شود و این عنوان ویژه را به دست بیاورد. از سوی دیگر کارلو آنچلوتی در رئال مادرید عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. او رئال مادرید را در فصل گذشته به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رساند. لیونل اسکالونی به تازگی از کارلو آنچلوتی تعریف و تمجید کرده است. او در ستایش از سرمربی ایتالیایی رئال مادرید گفته است: «از نظر من کارلو آنچلوتی در فوتبال حال حاضر دنیا یک الگو و نمونه است. آنچلوتی شخصی است که در دنیای فوتبال تاریخ را رقم زده است. من طرز فکری بسیار مشابه با او دارم و نوع نگاهم به فوتبال به او نزدیک است.» اسکالونی در تیم ملی آرژانتین موفق شده است دو قهرمانی در رقابت‌های کوپا امریکا به دست بیاورد. حالا نگاه لیونل اسکالونی به قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۶ است و باید دید که می‌تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند یا خیر. هدف رئال مادرید با کارلو آنچلوتی هم در این فصل قهرمانی مجدد در لیگ قهرمانان اروپا است.

گلزنی در شب تولد 39 سالگی
مودریچ تمام نمی‌شود
شکستن رکوردها کار فوق‌العاده‌ای برای ستاره رئال مادرید، لوکا مودریچ محسوب نمی‌شود و او به این رویه مثبت ادامه می‌دهد. تصمیم او برای امضای قرارداد یکساله با رئال مادرید باعث شده به رتبه کاپیتانی تیم ارتقا پیدا کند و همچنان بازیکن تأثیرگذاری در ترکیب سفیدها است. با وجود آنکه همیشه در ترکیب اصلی نیست اما با نبوغ و تجربه‌اش مفید واقع می‌شود و همچنان رهبر تیم ملی کرواسی نیز هست. او اخیراً گفته بازی در جام جهانی 2026 به این بستگی دارد که از نظر بدنی شرایط خوبی داشته باشد و فوتبال باشگاهی‌اش را ادامه بدهد.
 مودریچ که دیروز 39 ساله شد، در اوایل نیمه دوم دیدار کرواسی با لهستان تنها گل بازی را زد تا تیم کشورش سه امتیازی شود و در کنار میهمان این بازی در رده دوم قرار بگیرد. این بیست و هفتمین گل ملی مودریچ بود.
کرواسی که بازی اولش در لیگ ملت‌های اروپا را با نتیجه 2 بر یک به پرتغال واگذار کرده بود، از ابتدا فشار آورد اما با وجود تلاش‌های دوژه کالتا کار و مودریچ نیمه اول بدون گل تمام شد. میهمان هم به ندرت به محوطه جریمه کرواسی نزدیک شد و دومینیک لیواکوویچ تنها دو بار مجبور به واکنش نسبت به ضربات در چهارچوب بازیکنان لهستان شد.
او همچنین تعداد بازی‌های ملی خود را به 180 بازی رسانده و همراه با سرخیو راموس در رده دوم جدول بازیکنان اروپایی با بیشترین بازی‌های ملی قرار گرفته است، تنها کریستیانو رونالدو با 214 بازی پیش روی این دو نفر است. نفرات بعدی جان لوییجی بوفون با 176 بازی ملی و ایکر کاسیاس با 167 بازی ملی هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی