شانس بالای برتری ایران در جدال با امارات

مسعود اقبالی
مدرس ای اف سی


متأسفانه در تیم ملی ما سه اصل پایه‌ای فوتبال به خوبی انجام نمی‌شود یعنی اینکه در دفاع و حمله و انتقال توپ در بازی قبلی‌مان مقابل قرقیزستان به شکل قوی عمل نکردیم و به طور کلی این موارد را به شکل خوب و سازماندهی شده در فوتبال‌مان و تیم ملی‌مان نمی‌بینیم.
وضعیت فوتبال ما اسفناک شده است؛ به شکلی که ساختار دفاعی‌مان اصلاً آرایش و استحکام لازم را نداشت و در پست مدافعان میانی‌مان و جناحین هم هیچ توفیقی نداشتیم مثلاً در پست دفاع راست از بازیکنی استفاده کردیم که روندگی لازم را نداشت و قادر نبود که از جناحین بتواند خوب به داخل بزند و شرایط خوبی را به وجود بیاورد. در دفاع وسط هم ما از بازیکن جوانی استفاده کردیم که خوب کار نکرد و از شجاع در کنارش به عنوان یک بازیکن با تجربه بهره گرفتیم که به نظرم نفس‌های پایانی‌اش را در فوتبال می‌کشد.
در خط میانی از سامان قدوس بهره گرفتیم یا از جهانبخش به مدت ده دقیقه به عنوان بازیکن جایگزین استفاده کردیم؛ بازیکنانی که از نسل 8 سال پیش در تیم ملی‌مان بوده‌اند و خیلی هم در شرایط بازی قرار نداشتند و به همین دلیل کارایی خیلی خوبی نداشتند.
در خط حمله هم ما نمی‌توانیم موقعیت‌های زیادی را درست کنیم و بازیکنان‌مان در فضا‌گیری و جابه‌جایی قوی عمل نکردند و با وجود اینکه 20 شوت به سمت دروازه قرقیزستان زدیم خیلی دروازه تیم حریف را با مشکل مواجه نکرد، در حالی که تیم قرقیزستان 6 حمله داشت که سه فرصت از این شش حمله روی دروازه ما خطرناک بود.
8 سال از تشکیل تیم ملی ما گذشته و به همین دلیل شاکله تیم‌مان پیر است. با وجود این ممکن است تیم‌مان در بازی با تیم‌های همگروه‌مان به مشکل بخورد و احتمال صعودمان هم کم است.
بازی ضعیفی مقابل قرقیزستان انجام دادیم اما امیدوارم مقابل امارات بهتر بازی کنیم چون تیم ملی ما به دلیل بازی ضعیف قبلی‌اش مقابل مردم قرار گرفت. انتقادها از تیم ملی زیاد شد و به همین دلیل در بازی دوم تیم ملی ما با انگیزه بالاتری بازی خواهد کرد و حتی احتمالاً از مصاف با تیم امارات دست پر خارج شود هر چند تیم امارات تیم ضعیفی نیست چون به هر حال تیمی که توانسته در قطر به تیم ملی این کشور سه گل بزند، نمی‌تواند تیم ضعیفی باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی