صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

بارسلونا، جوان‌ترین تیم لالیگا
بارسلونا شروع فوق‌العاده‌ای در فصل 2025-2024 لالیگا داشته و هر چهار بازی‌اش را برده است تا با چهار امتیاز از نزدیک‌ترین رقبایش پیش بیفتد. تیم هانسی فلیک فوتبالی عالی ارائه می‌دهد و بیشتر به چشم می‌آید اگر برخی آمار را درباره این تیم در نظر بگیریم. شاید قابل توجه‌ترین آنها این باشد که بارسلونا جوان‌ترین تیم لالیگا را در اختیار دارد با میانگین سنی 1/24 سال. رئال سوسیداد و والنسیا هر دو با متوسط 25سال در رده‌های بعدی قرار دارند اما رئال مادرید با میانگین 5/26 سال و اتلتیکومادرید با 1/28 سال به ترتیب در رد‌های هشتم و نوزدهم جوان‌ترین تیم‌های لالیگا قرار دارند. رایو وایکانو هم با میانگین 3/29 سال، مسن‌ترین تیم لالیگا است. پایین بودن میانگین سنی بارسلونا کاملاً قابل درک است. آنها روی سه بازیکن 17 ساله حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند که در این بازی‌های ابتدای فصل درخشیده‌اند: لامینه یامال، پائو کوبارسی و مارک برنال که این آخری متأسفانه دچار پارگی رباط صلیبی شده و تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند. بارسلونا ترکیب خوبی از جوانی و تجربه در تیمش ایجاد کرده و باید دید این ترکیب تا کجا می‌تواند به موفقیت تیم کمک کند.


فصل پرماجرای رئال مادرید
بحران مصدومیت در اردوی کارلتو
رئال مادرید که با دو برد و دو تساوی شروع مطمئنی در فصل جدید لالیگا نداشت، حالا با یک بحران بزرگ در خصوص مصدومیت بازیکنان خود مواجه شده است. پس از اینکه جود بلینگام دیدارهای رئال در هفته‌های دوم تا چهارم را به دلیل مصدومیت از دست داد، فرلان مندی، اورلین شوامنی و ادر میلیتائو نیز در آستانه بازی‌های ملی دچار مصدومیت شدند و به گزارش رسانه‌های اسپانیایی، از این جمع تنها فرلان مندی شانس حضور در دیدار هفته پنجم رئال مادرید مقابل رئال سوسیداد را دارد. با توجه به تعدد مصدومیت در بین بازیکنان رئال، احتمال حضور بلینگام، شوامنی و مندی برای دیدار با سوسیداد وجود دارد اما این بازیکنان در آمادگی کامل به سر نمی‌برند.
این موج مصدومیت‌ها، با آسیب‌دیدگی جزئی آردا گولر در پایان رقابت با ولز نیز بیشتر هم شد. او در آخرین دقایق بازی ترکیه مقابل ولز ضربه‌ای به ساق پایش دریافت کرد و مجبور به ترک زمین شد! بررسی اولیه نشان می‌دهد او بازی دوشنبه ترکیه مقابل ایسلند را هم از دست خواهد داد اما معلوم نیست که می‌تواند رئال را در هفته پنجم لالیگا همراهی کند یا خیر. گولر یک بار در این فصل، مقابل وایادولید به صورت ثابت بازی کرد ولی در بازی یکشنبه گذشته برابر رئال بتیس یک دقیقه هم به میدان نرفت و با خشم راهی رختکن شد. اکنون باید دید او چه مدت دور از میادین خواهد بود.


مصدومیت عجیب مدافع آرسنال
کالافیوری، دردسر جدید آرتتا
میکل آرتتا با یک دردسر جدید روبه‌رو شده چون ریکاردو کالافیوری در جریان بازی با فرانسه مجبور به ترک زمین شده است. این مدافع که با 42 میلیون پوند تابستان امسال به آرسنال آمده است دچار مصدومیتی عجیب شد و عثمان دمبله بعد از تکلی که کالافیوری روی پایش رفت، روی مدافع ایتالیا افتاد و او از ناحیه مچ پا دچار آسیب شد. پزشکان تیم ملی ایتالیا هم تصمیم گرفتند او دیگر به بازی ادامه ندهد، اما در صحنه‌ای که شاید برای مربی آرسنال نگران‌کننده باشد، او با درد شدیدی روی زمین افتاده بود و هم‌تیمی‌ها دورش را گرفته بودند. البته لوچانو اسپالتی مربی ایتالیا گفت مصدومیت جدی برای کالافیوری پیش نیامده و او شاید به بازی فرداشب مقابل رژیم صهیونیستی هم برسد. کالافیوری بعد از انتقال از بولونیا به آرسنال تنها دو بازی برای این تیم انجام داده و در دیدار برابر استون ویلا و برایتون به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفته است. آرسنال بعد از تعطیلات بازی‌های ملی بازی مهمی برابر رقیب همیشگی‌اش، تاتنهام خواهد داشت. دکلان رایس به دلیل اخراج در بازی قبلی محروم است و میکل مرینو هم با مصدومیتی که در اولین جلسه تمرین برایش پیش آمده، نمی‌تواند تیم را همراهی کند.

جستجو
آرشیو تاریخی