صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و نه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و نه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

لواندوفسکی مصدوم جدید بارسا
به نظر می‌رسد که روبرت لواندوفسکی در بازی تیم ملی لهستان برابر اسکاتلند مصدوم شده است. تیم ملی لهستان در چهارچوب دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا روبروی تیم ملی اسکاتلند به میدان رفت و موفق شد در یک بازی پرگل با نتیجه ۲-۳ برابر حریف به پیروزی برسد.
لواندوفسکی ستاره بی‌چون و چرای تیمش در این بازی بود و موفق شد گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند و پاس گل اول را هم برای هم‌تیمی‌اش ارسال کرد تا مثل همیشه نقش مؤثری در این پیروزی ایفا کرده باشد. اما این بازیکن در دقیقه ۷۲ این دیدار با تصمیم سرمربی از زمین بازی بیرون رفت و در همان زمان رسانه‌های لهستانی خبر داده بودند که به نظر می‌رسد او به دلیل احساس دردی که داشته زمین بازی را ترک کرده است.
لواندوفسکی پس از پایان این بازی با تأیید این خبر به خبرنگاران گفت: «در طول بازی احساس ناراحتی داشتم و این احساس کم کم به درد تبدیل شد. از سرمربی خواستم که من را از زمین بیرون بکشد چون اگر در زمین می‌ماندم ممکن بود شرایط بدتر شود.»
لوا یکی از بهترین بازیکنان بارسلونا در چند هفته ابتدایی رقابت‌های لالیگا بوده و مصدومیت و غیبتش در ترکیب این تیم می‌تواند ضربه سختی به بارسا و هانسی فلیک بزند اما باید دید که مصدومیت او تا چه حد شدید است و روند درمانش چند روز طول خواهد کشید.


طعنه رودریگو و گیراسی به فرانس فوتبال
بزرگترین غایبان لیست توپ طلا
روز چهارشنبه لیست نامزدهای کسب جایزه توپ طلای فوتبال جهان در سال ۲۰۲۴ اعلام شد و برای اولین‌بار پس از سال ۲۰۰۳، خبری از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در جمع نامزدهای کسب این جایزه نبود. به جز این دو فوق‌ستاره بزرگ فوتبال اما لیست جدید فرانس فوتبال، غایبان بزرگ دیگری هم داشت. رودریگو ستاره برزیلی رئال مادرید که فصل گذشته به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا رسید و با گلزنی در ورزشگاه اتحاد پایه‌گذار پیروزی بزرگ تیمش مقابل سیتی بود، پس از غیبت در لیست نامزدهای توپ طلا با انتشار تصاویری از عملکرد درخشان خود در فصل گذشته به این موضوع واکنش نشان داد.
سرهو گیراسی، ستاره فعلی خط حمله دورتموند که سال گذشته در لباس اشتوتگارت از پدیده‌های فوتبال اروپا بود و با ۳۰ گل در رده دوم رده‌بندی کفش طلا قرار گرفت، دیگر بازیکنی بود که در صفحه شخصی خود به طعنه و کنایه به این لیست واکنش نشان داد. اشرف حکیمی، ویرجیل فن‌دایک، کوین دبروینه، یوشکو گواردیول، آنتوان گریزمان و رابرت لواندوفسکی دیگر ستارگانی بودند که غیبت آنها در لیست نامزدهای کسب جایزه توپ طلا خبرساز شد.
این جایزه روز دوشنبه ۷ آبان به بهترین بازیکن سال فوتبال جهان از نگاه کارشناسان نشریه فرانس فوتبال که ۱۰۰ خبرنگار از کشورهای مختلف رده‌بندی فیفا هستند، اهدا خواهد شد.


دست آنچلوتی در خط دفاع خالی‌تر شد
خاکوبو رامون، مدافع جوان رئال مادرید، نیز به جمع مصدومان پرشمار این باشگاه اضافه شد. اخبار بد از مصدومیت‌ها به رئال مادرید مهلت نمی‌دهند. حالا نوبت به بازیکن جوان تیم، خاکوبو رامون رسیده و او به دلیل مصدومیت شرایط بازی نخواهد داشت. مدافع میانی کاستیا که از ابتدای فصل در تیم اصلی حضور داشت، از مشکل عضلانی رنج می‌برد و احتمالاً دو هفته دور از میادین خواهد بود. در انتظار نتایج تست‌های پزشکی بعدی، او قطعاً بازی فردای تیم دوم رئال و نیز بازی شنبه هفته بعد برابر سوسیداد را از دست خواهد داد تا دست کارلتو خالی‌تر از قبل شود. او برای این بازی ادر میلیتائو را نیز در دفاع نخواهد داشت و شاید اورلین شوامنی هم به موقع نرسد. مربی ایتالیایی قرار است از رائول آسنسیو، مدافع تیم دوم باشگاه، برای بازی با سوسیداد دعوت کند.


گلزن اسپانیا ، رباط صلیبی پاره کرد
میکل اویارسابال، مهاجم اسپانیا، به دلیل مصدومیت در بازی مقابل صربستان، اردوی تیم ملی را ترک کرد. بدون انتشار بیانیه رسمی از سوی تیم ملی اسپانیا، اویارسابال تست‌های مربوطه را پشت سر گذاشته و مجبور شد تا اردوی شاگردان لوئیس دلافوئنته را ترک کند.
به دنبال خروج میکل اویارسابال با برانکارد از زمین مسابقه و همچنین خروج از ورزشگاه بازی مقابل صربستان با عصا نشان می‌داد که این بازیکن شرایط خوبی ندارد.
مارکا تأیید کرده آسیب‌دیدگی او به اندازه‌ای جدی بود که این بازیکن خودش را برای ترک اردوی تیم ملی اسپانیا آماده می‌کند و قرار بود به وقت محلی با یک پرواز خصوصی وارد فرودگاه سن سباستین شود. مارتین زوبیمندی، هافبک اسپانیا، پس از پایان مسابقه درباره وضعیت اویارسابال گفت: «ما مچ پای او را دیدیم و وضعیت او خوب به نظر نمی‌رسید، امیدوارم فردا آن را متفاوت ببینیم.» اویارسابال برای انجام تست‌های پزشکی تکمیلی به باشگاه رئال سوسیداد بازمی‌گردد و به احتمال زیاد امروز وضعیت او مشخص می‌شود. طبق برخی گمانه‌زنی‌ها گلزن فینال یورو رباط صلیبی پاره کرده که آزمایشات بیشتر تکلیف او را مشخص می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی