صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و هفت - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و هفت - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان با سبک جدید
بازی‌های بزرگ، درآمد هنگفت

روز پنجشنبه قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در مقر یوفا برگزار شد و یوفا از شکل جدید برگزاری مسابقات با حضور جیانلوییجی بوفون و کریستیانو رونالدو رونمایی کرد. از این فصل، به جای ۳۲ تیم در هشت گروه چهارتیمی، ۳۶ تیم در یک لیگ به رقابت می‌پردازند که تیم‌های اول تا هشتم، مستقیماً راهی مرحله حذفی می‌شوند. تیم‌های نهم تا بیست و چهارم، در مرحله پلی‌آف به مصاف هم می‌روند و تیم‌های بیست و پنجم تا سی و ششم از مسابقات حذف می‌شوند. این قرعه‌کشی، با توجه به تعدد مسابقات با دخالت نرم‌افزار برگزار شد و پس از مشخص شدن گوی توسط جیانلوییجی بوفون، با ضربه کریستیانو رونالدو روی میز حریفان تیم‌های حاضر در مسابقات مشخص شدند. تقابل هر تیم با دو تیم از سید یک در فرمول برگزاری مسابقات، رقابت‌های جذابی را در مرحله اول رقابت‌ها ایجاد کرد که بی‌تردید با نکات جالب زیادی همراه خواهد بود. فرمت جدید مسابقات با برگزاری هشت مسابقه برای هر تیم به جای شش رقابت در مرحله اول، با درآمد بسیار زیادی برای یوفا از طریق حق پخش تلویزیونی همراه خواهد بود.
فینال سه دوره اخیر رقابت‌ها یعنی دورتموند-رئال مادرید، منچسترسیتی-اینتر و رئال مادرید-لیورپول، در مرحله اول این مسابقات تکرار خواهد شد. مهدی طارمی و یارانش در اینتر، سه مسابقه سخت مقابل منچسترسیتی، لورکوزن و آرسنال را تجربه می‌کنند. هانسی فلیک با بارسلونا از تیم سابق خود یعنی بایرن مونیخ میزبانی خواهد کرد و لیورپول و میلان، در تکرار فینال تاریخی سال ۲۰۰۵ استانبول به مصاف هم می‌روند. لیورپول همچنین در یکی از مسابقات جالب خود، میزبان لورکوزن و ژابی آلونسو بازیکن سابق خود در ورزشگاه آنفیلد خواهد بود. تقابل یوونتوس و منچسترسیتی در تورین نیز می‌تواند از رقابت‌های حساس و تماشایی این دوره از مسابقات باشد. پاری‌سن‌ژرمن با برخورد به منچسترسیتی، بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید، آرسنال، خیرونا و اشتوتگارت، یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های این دوره از مسابقات بود و تیم‌های‌ منچسترسیتی و آرسنال قرعه‌های بهتری را دریافت کردند.
همچنین روز جمعه قرعه‌کشی مسابقات لیگ اروپا نیز با همین شکل و شمایل در مقر یوفا برگزار شد که در جالب‌ترین مسابقه، منچستریونایتد به مصاف فنرباغچه تیم خوزه مورینیو در استانبول خواهد رفت‌.

 

درآمد سرشار رونالدو
 از یوتیوب
کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی فوتبال جهان، در عرض یک هفته به اندازه نیمی از دستمزد سالیانه لیونل مسی در امریکا و به اندازه دستمزد یکساله کیلیان امباپه در رئال مادرید، از یوتیوب درآمدزایی داشت. این کاپیتان النصر که به تازگی صفحه‌ای در یوتیوب باز کرده و در عرض یک هفته از ایجاد کانال یوتیوب خود رکورد ۳۰۰ میلیون بازدید را زد تا بیشترین بازدید از فیلم‌ها در کمترین زمان ممکن را به نامش ثبت کند، توانست مبلغ ۱۸ میلیون دلار از این شبکه اجتماعی درآمدزایی داشته باشد که این موضوع بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی