صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

الهلال کانسلو را گرفت ، النصر به دنبال زیدان و الاهلی در پی وینیسیوس و اوسیمن

غول‌های عربستانی با توپ پر می‌آیند

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار


پرسپولیس و استقلال در حالی باید خود را آماده حضور در لیگ نخبگان آسیا کنند که پروژه جذب ستارگان مطرح فوتبال جهان توسط تیم‌های عربستانی همچنان ادامه دارد و الهلال، النصر و الاهلی که در این رقابت‌ها حضور دارند و همچنین الاتحاد که در لیگ قهرمانان آسیاست، یکی پس از دیگری، بازیکنانی را به خدمت می‌گیرند که از تصور تیم‌های ایرانی خارج است و باعث شده این تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات، همتراز با تیم‌های مطرح اروپایی و حتی جلوتر از آنها پیش بروند.
آخرین بازیکنی که سعودی‌ها به خدمت گرفته‌اند، ژائو کانسلو مدافع راست ملی‌پوش و۳۰ ساله پرتغالی است که مطابق توافق صورت گرفته با منچسترسیتی در انتقالی به ارزش ۲۵ میلیون یورو راهی الهلال شده و با قراردادی سه ساله، سالیانه ۱۵ میلیون یورو، دستمزد دریافت خواهد کرد. بازیکنی که سابقه بازی در تیم‌های مطرحی چون بنفیکا، والنسیا، اینتر، یوونتوس و بایرن مونیخ را دارد و فصل گذشته را به طور قرضی در بارسلونا سپری کرد اما از آنجایی که کاتالان‌ها شرایط جذب قطعی او را نداشتند و خودش هم آینده‌ای در منچسترسیتی نداشت، تصمیم گرفت سراغ یک ماجراجویی جدید برود و به جمعی از ستارگان مطرح دنیای فوتبال، از جمله نیمار، یاسین بونو، سرگی میلینکوویچ ساویچ و هموطنش روبن نوس، در الهلال ملحق شود. جالب اینکه الهلال، سعود عبدالحمید مدافع راست خود را به رم فروخت و به جای او کانسلو را که بسیار پرآوازه‌تر است، به خدمت گرفت.
اما النصر هم که کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد، به ادعای مارکا، می‌خواهد به پیشنهاد کاپیتان و فوق ستاره پرتغالی‌اش، به زین‌الدین زیدان پیشنهاد سرمربیگری دهد. این در حالی است که گفته می‌شد پس از شکست در سوپرجام عربستان، رونالدو یکی از حامیان اصلی کاسترو بوده تا از سمتش برکنار نشود ولی حالا اخبار دیگری شنیده می‌شود و باید دید زیزو راهی عربستان می‌شود یا خیر. البته النصر پیشنهادی رسمی برای جذب دائمی میلان اشکرینیار را هم به پاری‌سن‌ژرمن ارائه کرده و توافق بین دو باشگاه تقریباً حاصل شده‌است. این در حالی است که پس از قرار گرفتن اشکرینیار در لیست مازاد پی‌اس‌جی، باشگاه‌هایی مثل یوونتوس وضعیت مدافع سابق اینتر را زیر نظر داشتند اما او حالا آماده انتقال به لیگ عربستان است.
الاهلی هم که روز 26 شهریور برابر پرسپولیس قرار خواهد گرفت، یکی از پر سر و صداترین اخبار نقل و انتقالاتی را رقم زده و پیشنهاد نجومی یک میلیارد یورویی به وینیسیوس جونیور ستاره برزیلی رئال مادرید داده است. البته وینی فعلاً پاسخ دادن به این پیشنهاد را به آینده موکول کرده ولی رختکن رئال تصور می‌کند که وینیسیوس پس از این شایعات تمرکزش را تا حدودی از دست داده است و کارلو آنچلوتی سرمربی رئال نیز در تلاش است تا وینیسیوس توجهی به این شایعات نکند و روی تیم تمرکز کند. جالب اینکه فابینیو ستاره برزیلی سابق لیورپول که در الاتحاد بازی می‌کند، گفته است: «ما در رختکن الاتحاد بحث می‌کردیم و به این پی بردیم که وینیسیوس، پیشنهادی که عربستان به او داده را نمی‌تواند رد کند و این مبلغ باورنکردنی است.»
البته الاهلی که کاپیتانش روبرتو فیرمینیو دیگر ستاره برزیلی سابق لیورپول را به عنوان کاپیتان در اختیار دارد، به ویکتور اوسیمن علاقه زیادی دارد و برای خرید او بیش از 65 میلیون یورو به ناپولی پیشنهاد کرده‌ اما اوسیمن فعلاً مخالفت خود با انتقال به عربستان را اعلام کرده است. در این میان، الاهلی عربستان به جذب ایوان تونی هم علاقه نشان داده و آماده ‌است که با پیشنهاد یک دستمزد هنگفت به این بازیکن و پرداخت مبلغ درخواستی برنتفورد، این انتقال را نهایی کند. البته، تونی که از منچستریونایتد و چلسی هم پیشنهاد دارد، شانس پیوستن به الاهلی را رد کرده و منتظر دریافت پیشنهاد از دیگر تیم‌ها مانده‌ است.
الاتحاد هم که لوران بلان را به عنوان سرمربی و کریم بنزما را به عنوان کاپیتان در اختیار دارد و از انگولو کانته هم به عنوان دیگر بازیکن فرانسوی و سرشناسش در ترکیب خود بهره می‌برد، قصد دارد سادیو مانه را به صورت قرضی جذب کند و النصر هم گویا با انتقال موافق است.
این شرایط نشان می‌دهد که تیم‌های ایرانی با چه تیم‌های تا دندان مسلحی مواجه هستند و بازی‌های سختی را در آسیا در پیش دارند اما حالا درگیر قانون سقف بودجه هستند که همانند سال گذشته با ابهامات زیادی مواجه است و اگر چه سرخابی‌ها و دیگر تیم‌ها مانند سپاهان و تراکتور مدعی رعایت آن هستند، اما همچنان شفافیتی وجود ندارد که صحت ادعای آنها را ثابت کند و باید دید آنها در این وضعیت چه شرایطی را در فصل تازه آغاز شده، طی می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی