صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

استقلال نقره داغ شد

بلانکو محروم مقابل استقلال خوزستان

در روزی که باشگاه استقلال قرارداد مهرداد محمدی را فسخ کرد، خبرخوشی به گوش هواداران این تیم رسید و مسئولان این باشگاه در اقدامی روحیه‌بخش اقدام به گرفتن کارت بازی بلانکو کردند. این خبر تا حدی توانست بار منفی ایجاد شده بابت فسخ قرارداد مهرداد محمدی را که سر و صدای بسیاری به پا کرد، کاهش دهد اما یک روز مانده به برگزاری بازی استقلال مقابل استقلال خوزستان ناگهان خبری از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال منتشر شد که حیرت و تعجب بسیاری را برانگیخت. این خبر اختصاص داشت به بلانکو و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صراحتاً اعلام کرد این بازیکن آرژانتینی مجاز به همراهی استقلال در بازی با همنام خوزستانی نیست. احتمالاً زمانی که این خبر به گوش بلانکو رسید، این بازیکن همراه تیمش در فرودگاه اهواز حضور داشت و خود را آماده و مهیای حضور در ترکیب استقلال می‌کرد اما اطلاعیه‌ای که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال منتشر شد، نشان داد این بازیکن مجاز به همراهی استقلال نیست. در اطلاعیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چنین آمده است:
با توجه به گزارش سازمان لیگ در مورد گوستاوو بلانکو بازیکن باشگاه استقلال تهران و باعنایت به اینکه موضوع اعلامی در خور صدور دستور موقت است، مستند به ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رأی مقتضی بازیکن نامبرده مجاز به همراهی تیم خود در مسابقات رسمی نخواهد بود و لازم است باشگاه دفاعیات کتبی خود را ظرف ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال نماید. قرار صادره ظرف مهلت دوروز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف فدراسیون می‌باشد.
گفته می‌شود پیش از آنکه سازمان لیگ رسماً از کمیته انضباطی بخواهد مانع از حضور بلانکو در ترکیب استقلال مقابل آبی‌پوشان خوزستان شود، این بازیکن از سوی کمیته ناظر بر قراردادها و کمیته تعیین وضعیت، مجوزهای لازم را دریافت کرده بود اما ظاهراً اشکالاتی در قرارداد او وجود داشته که سازمان لیگ رأساً وارد ماجرا شده تا پرونده بلانکو را وارد فاز جدیدی کند.
با توجه به اینکه بلانکو در ترکیب استقلال نخواهد بود، حضور رمضانی در خط حمله آبی‌ها قطعی خواهد شد و سرمربی استقلال دیگر نمی‌تواند روی این بازیکن حساب باز کند. نکونام قبل از پرواز استقلال به سمت اهواز برنامه‌هایی برای بازی دادن به این بازیکن در سر می‌پروراند اما با توجه به صدور حکم موقت از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید حضور این بازیکن در ترکیب استقلال را منتفی دانست و احتمالاً تا هفته چهارم صبر کرد تا این بازیکن بتواند برای استقلال به میدان برود. هفته چهارم نیز بعد از تعطیلات پیش رو که برای بازی‌های ملی درنظر گرفته شده، برگزار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی