صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

استقلال خوزستان - استقلال

برادرکشــــی

حمیدرضا عرب
خبر‌نگار

 
در هفته سوم بیست و چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال، یک بازی تمام آبی در ورزشگاه شهدای فولاد در خوزستان برگزار خواهد شد. استقلال خوزستان در این هفته از استقلال پایتخت‌نشین میزبانی خواهد کرد. حواشی این بازی زودتر از پیش‌بینی‌ها آغاز شد و مسئولان باشگاه فولاد خوزستان در واکنشی عجیب و دور از انتظار خیلی زود اعلام کردند ورزشگاه اختصاصی خود را در اختیار استقلال خوزستان نخواهند گذاشت که در نهایت این موضوع با واسطه شدن فدراسیون فوتبال و ... به هر حال ختم به خیر شد و استقلال خوزستان در فولاد آره نا به مصاف استقلال تهران خواهد رفت.
استقلالی‌های خوزستان مسیر خود را با کسب تک امتیاز مقابل آلومینیوم اراک شروع کردند و توانستند تک امتیاز خود را در یک بازی خانگی به دست آورند. اما شاگردان میودراگ بوژوویچ در هفته دوم نتوانستند در برابر گل گهرسیرجان بازی خوبی انجام دهند و با دو گل شکست خوردند تا اکنون در شرایطی با تک امتیاز و بدون گل زده در هفته سوم مقابل یک مدعی صف‌آرایی کنند که از وضعیت امتیازی مناسبی برخوردار نیستند.
بوژوویچ با وجود نداشتن ستاره‌های نامی امیدوار است با اتکا به حسن پورحمیدی، عادل آرغند، بهروز بارانی و ... بتوانند مقابل استقلال عملکرد خوبی داشته باشند. این اهداف در حالی در سر سرمربی استقلال خوزستان نقش بسته که جواد نکونام از لحاظ برخورداری از نیروهای انسانی وضعیتی به مراتب بهتر از همتای خود دارد.
استقلال در هفته اول با کسب سه امتیاز میدان را ترک کرد. شاگردان جواد نکونام در هفته دوم به مصاف ملوان رفتند و در حالی که دو بار از حریف خود پس افتادند با زحمت و بر اثر اشتباهات داوری موفق به کسب تساوی شدند. نمایش ضعیف استقلال در این بازی حسابی هواداران را نگران کرده است، هر چند کسب 4 امتیاز از دو بازی، نمره قبولی برای جواد نکونام و شاگردانش است، اما این تزلزل نگرانی‌هایی به وجود آورده است و بازی استقلال در هفته سوم، به نوعی زیر ذره‌بین هواداران است.
نکونام به خوبی می‌داند که این بازی از حساسیت ویژه‌ای برای خودش و تیمش برخوردار است و به طور حتم تلاش خواهد کرد تیمش برنده از زمین خارج شود. چنانچه استقلال در هفته سوم به برد نرسد جواد نکونام هفته‌های پر استرسی را پیش رو خواهد داشت و تعطیلات سختی بر آبی‌ها خواهد گذشت چرا که تا بازی هفته چهارم زمان قابل توجهی فاصله به وجود خواهد آمد و لیگ به دلیل سررسیدن فیفادی تعطیل خواهد شد. 

 نگاهی به ترکیب استقلال

اما سؤالی که ذهن هواداران استقلال را سخت مشغول به خود کرده این است که بدانند چه بازیکنانی درترکیب اصلی به میدان خواهند رفت. تکلیف دربرخی پست‌های استقلال کاملا روشن است. سید حسین حسینی دروازه‌بان آبی‌ها خواهد بود. از بین سیلوا و فلاح یکی درکنار سهرابیان قرار خواهد گرفت. هرچند که خود سهرابیان هم می‌تواند یکی از گزینه‌های خروج ازترکیب اصلی استقلال باشد. 
رضاییان و زکی‌پور هم دو دفاع راست و چپ استقلال در میدان بازی با استقلال خوزستان خواهند بود. در خط میانی نیز حضور روزبه چشمی، اندونگ، ماشاریپوف و اسلامی قطعی به نظر می‌رسد. در خط حمله نیز کاکوتا با اندکی تمایل بیشتر به خط میانی و آرمان رمضانی بازی خواهند کرد ضمن اینکه بلانکو نیز با توجه به اعلام سازمان لیگ شانس بازی ندارد.
 به هر حال دست سرمربی استقلال آن قدر باز است که با بازیکنان متفاوت و حتی یک ترکیب جدید می‌تواند برابر همنام خوزستانی خود بایستد.

جستجو
آرشیو تاریخی