افشاگری فوق تخصص جراحی شانه از مشکلات کتف یزدانی

حمیدرضا اصلانی پزشک ارتوپد و فوق تخصص آرتروسکوپی و جراحی شانه و زانو از امریکا، درباره وضعیت جراحی کتف حسن یزدانی، عنوان کرد: «۹ ماه قبل علیرضا دبیر و چند نفر دیگر تماس گرفتند و خواستند تا شانه حسن یزدانی را معاینه کنم و MRI او را ببینم. با آنها صحبت کردم و گفتم ضایعاتی در شانه او وجود دارد که یک سال از آن گذشته است، تصمیم با خودشان است می‌توانند ادامه دهند یا جراحی کنند. یزدانی هم با من تماس گرفت و گفت که می‌خواهد جراحی کند. به او گفتم یک تا یک سال و نیم زمان می‌برد تا بتواند کشتی بگیرد. او گفت که می‌خواهد ۹ ماه دیگر به المپیک برود که گفتم این موضوع هم شرط دارد و هم ریسک.»
اصلانی ادامه داد: «ریسک آن این بود که ممکن است دوباره صدمه ببیند و شرط جراحی هم این بود که باید فردای همان روز فیزیوتراپی کند و ویزیت دوره‌ای داشته باشد. به او گفتیم حتماً باید ساپورت و تیپ داشته باشد. ۶ تا ۶:۳۰ ساعت جراحی طول کشید که موفقیت‌آمیز بود. یزدانی فیزیوتراپی را دو هفته بعد از عمل جراحی آغاز کرد و سپس به مجارستان رفت و با اختلاف، حریفانش را شکست داد و طلا گرفت و بعد از آن هم راهی المپیک شد. در مسابقه اول تا سوم مشکلی نداشت، البته باز هم از تیپ استفاده نکرد اما در فینال که طلا نگرفت صحبت از تیپ بود. او حتی باید در تمرینات هم از تیپینگ استفاده می‌کرد و این متأسفانه چیزی بود که اتفاق افتاد. وقتی بدن عرق کند، تیپ فایده‌ای ندارد.»
او با اشاره به اینکه برخی ایراد گرفتند چرا یزدانی در ایران عمل کرده چرا که سابقه نداشته کسی که در کشورمان عمل کند بتواند برگردد، یادآور شد: یزدانی در ماه هفتم بدون ساپورت به مجارستان رفت و طلا گرفت. بعد از آن هم راهی المپیک شد و سه مسابقه اول خود را بدون مشکل انجام داد که البته باز هم بدون ساپورت بود اما در مسابقه آخر به خاطر ضربه نتوانست طلا بگیرد. در کاروان کشتی چند نفر بودند که طلا گرفتند؟ آنهایی که طلا نگرفتند که عمل نکرده بودند. جوانمرد باشیم و اشکالات را به گردن دیگران نیندازیم. رئیس فدراسیون گفته قرار است یزدانی جراحی خود را در خارج از ایران انجام دهد، من خوشحال می‌شوم اما جراحان آنجا مانند ما برای ورزشکارمان دلسوز نیستند. خواهش من این است جوانمردانه برخورد کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی