صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و چهار - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و چهار - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

میراسماعیلی: جودو سهمیه هم می‌گرفت، خبری از مدال نبود

مربی خارجی با هزینه فدراسیون جهانی می‌آید

 فائزه زمانی
خبر‌نگار


 جودوی ایران بعد از 4 سال اسارت در بند تعلیق فدراسیون جهانی، فرصت حضور در المپیک پاریس را هم از دست داد. در حالی که به‌خاطر عدم حضور جودوکاران در میادین مختلف، ملی‌پوشان رنکینگ لازم برای سهمیه المپیک را نداشتند، فدراسیون جهانی هم به رغم قول‌های داده به جودوی ایران وایلد کارت نداد تا جای جودوکاران ایرانی در تاتامی المپیک خالی باشد. آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جهانی حالا به گفته خودش نگاهش را به آینده دوخته و مطمئن است جودوکاران جوان امروز، آینده جودوی ایران در تاتامی المپیک لس‌آنجلس را خواهند ساخت.
در روزهایی که ورزش ایران تحت‌الشعاع المپیک قرار دارد، از جودو چه خبر؟
شرایط ما با بقیه رشته‌های المپیکی و حتی غیرالمپیکی‌ها متفاوت است. جودو 4 سال سخت را پشت سرگذاشت و اگر بخواهیم منطقی به این موضوع نگاه کنیم نمی‌شود انتظار زیادی از این رشته داشت. ما در این 4 سال تعلیق، اجازه فعالیت نداشتیم و خیلی از استعدادهای ما به رشته‌های دیگر پناه بردند که همین موضوع ضربه زیادی به جودو زد. خوشبختانه در این مدت فعالیت‌های خوبی در رده پایه داشتیم و هدف‌مان بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن و المپیک لس‌آنجلس است.
صبح دیروز تیم نوجوانان و جوانان ما برای قهرمانی آسیا راهی کره جنوبی شد که خیلی به آنها امیدواریم. طبق برنامه، تیم ملی با ترکیب 4،3 جودوکار مهرماه برای اردوی مشترک و کاپ آزاد به قزاقستان می‌روند.
سعی می‌کنیم در 3،2 سال مانده با حضور در مسابقات مختلف در جدول رنکینگ المپیک قرار گرفته و برای حضور در المپیک 2028 آماده شوند.
چه شد که جودو سهمیه وایلد کارت المپیک پاریس را نگرفت؟
حتی اگر سهمیه وایلد کارت هم می‌گرفتیم، به خاطر تعلیق 4 ساله عملاً در المپیک خبری از نتیجه و مدال نبود. حالا نگاه ما به المپیک بعدی است و شک ندارم که همین ملی‌پوشان نوجوانان و جوانان آینده جودوی ایران در المپیک لس‌آنجلس خواهند بود. در کل با اتفاقاتی که در این المپیک افتاد، لکه سیاهی بر پیشانی مسئولان ورزش جهان ماند.
مدتی پیگیر کادرفنی خارجی بودید اما اتفاقی نیفتاد، تیم ملی با کادر ایرانی ادامه می‌دهد یا بالاخره طلسم کادرفنی خارجی شکسته می‌شود؟
طبق مذاکرات من با رئیس فدراسیون جهانی، او قول صد درصدی بابت یک مربی خارجی درجه یک با هزینه خودشان را به ما داده است. ما از طریق ایمیل با ایشان در ارتباط بوده و این موضوع را یادآوری می‌کنیم. احتمالاً در همین مسابقات قهرمانی آسیا جوانان و نوجوانان با رئیس فدراسیون جهانی ملاقاتی خواهم داشت و این موضوع را پیگیری می‌کنم. البته که سرمربی پیشنهادی فدراسیون جهانی باید به ایران بیاید و کار کند، اگر راضی بودیم بعد قرارداد ببندیم.

جستجو
آرشیو تاریخی