مصاحبه و خبر

شاگردان شمسایی «تنها»
در راه جام جهانی
تیم ملی فوتسال کشورمان از 28 مرداد اردوی آمادگی خود را قبل از رقابت‌های جام جهانی فوتسال 2024 در ازبکستان در کمپ تیم‌های ملی آغاز کرده است. اردوی این تیم در حالی رو به پایان است که برخلاف دیگر رقبایش در جام جهانی که حداقل بیش از 6 بازی تدارکاتی انجام دادند، متأسفانه تیم ملی کشورمان هنوز نتوانسته یک دیدار تدارکاتی داشته باشد و تنها دیدار تدارکاتی ملی‌پوشان فوتسال کشورمان با تیم ملی قرقیزستان قرار است در تاریخ 9 و 11 شهریور برگزار شود. حال شنیده شده که ملی‌پوشان فوتسال ایران به‌جای پرواز چارتر و مستقیم به قرقیزستان، باید 7 شهریور از مسیر ترکیه با 11 ساعت ترانزیت توقف اجباری در فرودگاه این کشور راهی کشور مقصد شوند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال می‌توانست با یک برنامه‌ریزی دقیق تمهیدات لازم را برای فرصت استراحت زمان طولانی ترانزیت در نظر بگیرد.

 
قایدی، ناجی الاتحاد کلبا


تیم فوتبال الاتحاد کلبا با گل دقیقه 9+90 از شکست گریخت و مقابل الوصل به تساوی 2-2 رسید. مهدی قایدی در این مسابقه به طور کامل در زمین حضور داشت و موفق به گلزنی شد. قایدی یکبار دیگر نیز دروازه حریف را باز کرده بود که به علت آفساید مردود اعلام شد. ضمن اینکه شهریار مغانلو دیگر بازیکن ایرانی الاتحاد کلبا نیز 79 دقیقه برای تیمش بازی کرد. روزنامه البیان امارات با اشاره به درخشش مهدی قایدی در این بازی نوشت: «هر دو تیم نمایش خوبی در نیمه نخست داشتند و فرصت‌هایی برای گلزنی ایجاد کردند. در این میان مهدی قایدی شایسته ستاره بودن در این نیمه با توجه به مهارت و قدرت خود در جناح چپ زمین را داشت. با وجود این در نیمه نخست دروازه‌ها بسته ماند و گلی به ثمر نرسید.» تیم فوتبال اتحاد کلبا در دیدار برابر الوصل با حضور دو بازیکن ایرانی یعنی مهدی قایدی و شهریار مغانلو به میدان رفت که مغانلو در دقیقه 71 از زمین خارج شد.

 
شکست تلخ اورنبورگ
با دو ستاره ایرانی
تیره‌روزی‌های اورنبورگ در مسابقات این فصل فوتبال روسیه ادامه دارد و این تیم برای هفتمین دیدار متوالی در رسیدن به پیروزی ناکام بود. در دیداری از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال اورنبورگ در فکل استادیوم به مصاف میزبان خود فکل وورونژ رفت و در نهایت با یک گل تن به شکست داد. اورنبورگ که آخرین بار بیش از یک ماه پیش در لیگ برتر روسیه توانسته بود اسپارتاک مسکو را شکست دهد، از آن زمان در پنج مسابقه لیگ برتر و دو دیدار جام حذفی در رسیدن به پیروزی ناکام بوده است. این تیم روز شنبه با حضور دو بازیکن ایرانی خود یعنی سعید سحرخیزان و محمد قربانی پای به زمین مسابقه گذاشت و علی‌رغم اینکه مالکیت بازی را در دست داشت، اما در خلق موقعیت ناکام بود. در دقیقه 64 بود که نیکولای گیورگوبیانی موفق شد تیم میزبان را پیش بیندازد و در ادامه نیز تلاش‌های اورنبورگ و دو بازیکن ایرانی‌اش برای گلزنی بی‌نتیجه بود و بازی با همان یک گل به سود فکل وورونژ به پایان رسید. در این مسابقه، سعید سحرخیزان 70 دقیقه و محمد قربانی به طور کامل در زمین مسابقه حضور داشتند. با این نتیجه، اورنبورگ پنج امتیازی و در همان رتبه یازدهم باقی ماند.

 
حدادی‌فر: لیگ برتر آشفته و فوتبال پایه آلوده به فساد است
قاسم حدادی‌فر، پیشکسوت فوتبال ایران اظهار داشت: «به طور کلی ما امسال لیگ آشفته‌ای داریم. یکسری تیم‌ها با مشکل زمین و محل برگزاری مسابقات روبه‌رو هستند و سیستم کمک داور ویدیویی هم صرفاً برای چند بازی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که قاعدتاً سیستم و تکنولوژی اگر خوب است (که معتقدم هست) باید برای همه بازی‌های لیگ برتری مورد استفاده قرار بگیرد. فوتبال ما نتیجه‌گرا شده است و بازیکنان به صورت پله پله بالا نمی‌آیند. ساختارهای فوتبال کشور ما حتی در بالاترین سطح، دچار مشکل هستند. برخی مربیان پایه حتی نمی‌دانند چطور توپ را باید با بغل پا زد. چطور انتظار داریم به بازیکنان آموزش خوبی بدهند تا آنها بتوانند در بالاترین سطح عملکرد خودشان را نمایش بدهند.»
او بیان داشت: «در حال حاضر میانگین سنی لیگ ما بالا است و همین موضوع انگیزه بازیکنان و جذابیت بازی‌ها را کاهش داده است. وضعیت ما در تیم‌های پایه فاجعه و آلوده به فساد است. با چنین ساختاری یا استعداد شناسایی نمی‌شود یا اگر هم بالا بیاید به یکباره در میانه مشکلات و خطرات جامعه به حال خودش رها می‌شود. مربیان و مدیران باید از بازیکنان جوان آکادمی حمایت کنند. در شرایط فعلی ما مشغول سرمایه‌سوزی هستیم و زیرساخت‌ و امکاناتی در اختیار تیم‌های پایه نیست. متأسفانه فقط به تیم بزرگسالان توجه می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی