شاهکار شاهزاده ایرانی در هفته دوم کالچو

طارمی: جو سن‌سیرو فوق‌العاده است

فرصتی که مهدی طارمی انتظارش را داشت شنبه شب در هفته دوم مسابقات سری A ایتالیا و در ورزشگاه سن سیرو مقابل لچه از راه رسید و با مصدوم ‏شدن لائوتارو مارتینز در تمرین‌های روز جمعه اینتر، سیمونه اینزاگی خط ‏حمله دو نفره‌اش را با حضور زوج طارمی-تورام روانه میدان کرد. با آغاز این بازی، ‏طارمی خیلی زود در دقیقه 5 بازی پاس گل داد و ‏سپس با یک برگردان قشنگ می‌توانست گلزنی‌اش را برای اینتر رؤیایی ‏شروع کند که بخت با او یار نبود. ‏در نیمه دوم درحالی که هشت دقیقه از شروع نیمه گذشته بود مهدی ‏در متن یک موقعیت جنجالی قرار گرفت. شروع حمله با پاس ‏دی‌مارکو به تورام در محوطه جریمه بود. توپ از تورام جدا شد و ‏طارمی به سرعت به سمت توپ حمله‌ور شد. مهدی برخوردی با ‏دروازه‌بان لچه داشت ولی او ابتدا تصمیم نداشت خودش را به زمین ‏بیندازد. ‏مهدی که دوباره به دنبال توپ خیز برداشته بود، این‌بار وقتی به توپ ‏نرسید، درحالی که مشخص بود پایش تماسی با پای مدافع لچه داشته، ‏بعد از مکثی کوتاه تصمیم گرفت خودش را به زمین بیندازد. ‏بازیکنان اینتر داور را دوره کرده و مدعی بودند باید روی طارمی اعلام ‏پنالتی شود ولی داور چنین نظری نداشت. داور به مهدی کارت زرد هم ‏نشان نداد تا مشخص شود که او اعتقادی به شبیه‌سازی مهدی ‏نداشته بلکه برخوردی که رخ داده را در حد اعلام خطای پنالتی ‏تشخیص نداده است. ‏ چند دقیقه بعد مارکوس تورام کاری که طارمی در انجامش ناموفق ‏بود را انجام داد و برای اینتر پنالتی گرفت. در حالی که بارلا از سمت ‏راست توپ بلندی به تیر دوم ارسال کرد، مهاجم فرانسوی خودش را ‏به مدافع یارگیرش کیالوندا گاسپار چسباند و از او جدا نشد تا به ‏شکلی حرفه‌ای یک پنالتی برای نراتزوری بگیرد. هاکان چالهان‌اوغلو ‏پنالتی را با اعتماد به نفس بالا به گل تبدیل کرد تا اختلاف دو گله ‏شود و در نهایت این بازی با گل‌های متئو دارمیان (دقیقه 5) و هاکان چالهان اوغلو (دقیقه 69 پنالتی) به پایان برسد.

اینزاگی: طارمی 95 دقیقه جنگید
سیمونه اینزاگی مربی اینتر پس از این پیروزی اظهار داشت: «ما اینتر هستیم، همیشه می‌خواهیم برنده شویم. در هفته قبل خوشحال نبودیم، اما بدون توجه به نتیجه رضایتبخش، نشانه‌های مثبتی در تیم دیده بودم. ما نباید به لائوتارو، بارلا، چالهان اوغلو یا هر بازیکن دیگری وابسته باشیم.
ما فصل گذشته برنده شدیم زیرا همه بازیکنان در پیروزی‌های تیم سهم داشتند.» او با تمجید از مهدی طارمی گفت: «روشی که طارمی امروز 95 دقیقه جنگید را دوست داشتم، او در طول بازی برای کمک به تیم تلاش می‌کرد. مارکو آرناتوویچ نیز با روحیه عالی وارد زمین شد و این چیزی است که یک مربی می‌خواهد ببیند.»

طارمی: جو سن‌سیرو فوق‌العاده بود؛ اینجا بازیکنان بزرگی هستند
طارمی درباره حضور کامل در زمین مسابقه گفت: «برایم بسیار مهم بود که 90 دقیقه بازی کنم؛ این برای وضعیت جسمانی من اهمیت زیادی داشت.
 می‌دانم که بهترین بازی‌ام نبود، اما در تمرینات بسیار سخت کار می‌کنم. اینکه پس از مصدومیتم، که باعث شد یک هفته نتوانم بازی کنم، دوباره به میدان برگشتم، برایم اهمیت زیادی داشت.»
او افزود: «در اینتر، جو فوق‌العاده‌ای حاکم است؛ این باشگاه، یک باشگاه سطح بالای جهانی است. البته پورتو هم همین‌طور است، اما اینجا جو واقعاً شگفت‌انگیز است. سن‌سیرو یکی از مهم‌ترین ورزشگاه‌های جهان است. اینجا مهاجمان بزرگی مانند تورام، لائوتارو، آرناتوویچ و کوره‌آ حضور دارند. همه آنها به من اعتماد به نفس می‌دهند.» طارمی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیوستن هم‌تیمی سابق، چیکو کونسیسائو به یووه گفت: «من برای او خوشحالم؛ او پسر خوبی است. اما من در اینتر هستم و تنها برای پیروزی بازی می‌کنم، مهم نیست که مقابل چه تیمی باشیم. به نظر خودم بازی خوبی انجام ندادم؛ می‌توانم خیلی بهتر از این عمل کنم و قول می‌دهم که در تمرینات سخت‌تر کار کنم تا عملکرد بهتری داشته باشم. اینجا قهرمانان زیادی هستند و من باید نهایت تلاشم را بکنم تا جایگاهی در تیم به دست آورم. اما هدف اصلی من کمک به تیم است و این تنها هدف من است.»

جستجو
آرشیو تاریخی