بازیکنان پرسپولیس نقاط ضعف بیرانوند را بلدند

شافعی: فقط ترابی زهردار است

ناصر قراگزلو
خبرنگار


محمود شافعی معتقد است پرسپولیس در میانه میدان نیاز به بازیکن جدید دیگری جدا از سروش هم دارد. به بهانه مسائل فنی و بازی حساس پرسپولیس مقابل تراکتور با هافبک سابق پرسپولیس گپ و گفتی داشتیم.

بازی دوم فصل پرسپولیس مقابل تراکتور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 همیشه در ابتدای فصل مشکلاتی به لحاظ هماهنگی وجود دارد. مشکلی که گریبانگیر پرسپولیس هم شد اما من فکر می‌کنم این تیم در پست پلی‌میکر نیاز به تقویت دارد. البته با اضافه شدن بازیکنی مانند یاسین سلمانی اگر او در شرایط خوبی قرار داشته باشد حتماً می‌تواند مهاجمان پرسپولیس را در عمق صاحب موقعیت کند. پرسپولیس در بازی اول از نظر کیفی و از نظر سرعت بازی نسبت به زمان برانکو و یحیی بهتر بود چون در همان زمان هم سکون در بازی پرسپولیس زیاد دیده می‌شد اما حالا شرایط به گونه‌ای است که موقعیت‌های خوبی می‌سازد و مقابل ذوب‌آهن چند موقعیت گل خوب برای عیسی و علیپور ساخته شد.
فکر نمی‌کنید به واسطه حضور سه بازیکن قبلی پرسپولیس، تراکتور از نظر روانی در شرایط بهتری قرار دارد؟
 درست است که بیرانوند به تراکتور رفته اما فراموش نکنید که بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب به نقاط قوت و ضعف او آشنایی دارند و به خوبی آگاهند که چطور می‌توان به این دروازه‌بان گل زد یا از نقاط ضعفش بهره گرفت. فصل قبل هم بیرانوند چند بازی بسیار ضعیف ارائه داد و بقیه بازیکنان جور این بازیکن را کشیدند تا در نهایت پرسپولیس قهرمان شود. نگرانی هم از دانیال وجود ندارد و من به شخصه تنها ترابی را بازیکن زهردار تراکتور می‌دانم که می‌تواند برای پرسپولیس مهره‌ای خطرناک باشد.
شناخت اسکوچیچ نسبت به پرسپولیس برای این تیم نگران‌کننده نیست؟
 نه من عیار فنی گاریدو را بالاتر از اسکوچچ می‌دانم و معتقدم پرسپولیس تیم بهتری نسبت به تراکتور دارد و حتی قادر است در زمین این تیم هم از سد تراکتور بگذرد ضمن اینکه ما نباید فراموش کنیم تراکتور مدعی قهرمانی نیست. من بازی این تیم مقابل مس رفسنجان را دیدم. مس با کمبود بازیکن مواجه بود و تنها با 13 بازیکن مقابل تیم تبریزی قرار گرفت و در این شرایط باخت در حالی که اصلاً مستحق باخت نبود چون سه بار توپ را به تیر دروازه تراکتور کوبید و شاید در بدترین شکل مساوی می‌توانست نتیجه‌ای عادلانه برای این دیدار باشد.
در خصوص میلاد محمدی و اضافه شدنش به پرسپولیس چه نظری دارید؟
میلاد بازیکن خوبی است و حتماً حضورش می‌تواند خیال پرسپولیس را از بابت دفاع چپ خوب راحت کند و با حضور قلی‌زاده و احتمالاً یک مهاجم می‌توان گفت که پرسپولیس به تیمی کامل تبدیل خواهد شد که رقیب بسیار سختی برای همه مدعیان خواهد بود و همه تیم‌ها را می‌ترساند.

جستجو
آرشیو تاریخی