یزدانی از سپاهان کنار گذاشته شد

سیاوش با دکترای حاشیه

خبر کوتاه بود اما تکراری، سیاوش یزدانی مدافع سپاهان به دلیل مشکل انضباطی و با تصمیم ژوزه مورایس از تمرینات سپاهان کنار گذاشته شد. ظاهراً مشکلات به وجود آمده توسط مدافع سپاهان چندین مرتبه تکرار شده و مربی پرتغالی تصمیم گرفته او را در اختیار باشگاه قرار دهد.
سیاوش یزدانی اصولاً بازیکنی است که حاشیه او بر کیفیتش برتری دارد و سابقه محرومیت‌های او در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و تیم‌های استقلال و سپاهان به کرات دیده می‌شود.
این بازیکن مشهدی در ابتدا با درخشش در تیم فوتبال سیاه‌جامگان به فوتبال ایران معرفی شد و سپس با ادامه عملکرد خوبش در پیکان توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد. درخشش ادامه‌دار او باعث شد به سپاهان برود و مدافع فیکس این تیم شود. در سپاهان شاگرد کرانچار شد اما طولی نکشید که یزدانی به دلیل بی‌انضباطی از تیم کنار گذاشته شد اما خوشبخت بود که کرانچار از این تیم رفت تا بتواند توانایی‌هایش را در سپاهان نشان دهد. بعد از کرانچار قلعه‌نویی سرمربی سپاهان شد و درخشش سیاوش یزدانی در دوران حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهانی‌ها بیشتر به چشم آمد.
با اینکه این مدافع زیر نظر قلعه‌نویی به یکی از ستاره‌های فوتبال ایران تبدیل شد اما انگار بی‌خیال حاشیه نبود و در سالی که کورس قهرمانی بین سپاهان و پرسپولیس داغ‌تر از همیشه دنبال می‌شد، جملات عجیبی را به زبان آورد؛ در حاشیه یکی از دیدارهای سپاهان، سیاوش خطاب به هواداران رقیب گفت: «اگر پرسپولیسی‌ها به اصفهان بیایند، خون به پا خواهد شد. صحبت‌های من یک توصیه دوستانه است. امیدوارم هواداران ما رعایت کنند اما اگر رعایت نکنند، اتفاقات بدی رقم می‌خورد!»
بعد از این صحبت‌ها سیاوش به استقلال آمد و اولین حاشیه جدی سیاوش یزدانی در استقلال هفته چهارم همان فصل اول و در دربی پایتخت رخ داد. جایی او در اواخر بازی با سیامک نعمتی، هم‌تیمی سابق خود در پیکان برخورد داشت و درگیری آنها باعث شد مسابقه برای دقایقی به خشونت و دعوا کشیده شود.
اوج حاشیه‌های او نیز مربوط به جمله معروف کم کاری کردن برای استقلال در دوران محمود فکری بود. به همه اینها یک کنکور جنجالی، سربازی پرحاشیه و بازگشت عجیب و غریب به استقلال را اضافه کنید.
در آخرین فصل حضور سیاوش در استقلال هم حاشیه‌های یزدانی بی‌پایان بود. مدافع استقلالی‌ها پس از اینکه بازیکنان این تیم در تمرین برای ساپینتو تولد گرفتند و یک جشن برپا کردند، واکنش تندی نشان داد و عنوان کرد بابت برگزاری تولد ساپینتو، از استقلالی بودنش خجالت کشیده است. او خطاب به ساپینتو از جمله «تولد ندیده!» استفاده کرد.
بعد از اختلاف با ساپینتو او راهی سپاهان شد و حالا بعد از دو سال سیاوش با مورایس هم به اختلاف خورده تا در دنیای حاشیه سیاوش عملکردی حتی بهتر از دوران بازی خود داشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی