مصاحبه و خبر

رضایت نمایندگان AFC از فولادشهر
مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت برای برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: «نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا از چمن و موقعیت ورزشگاه فولادشهر ابراز رضایت کرده‌اند و چند مورد دیگر باقی مانده که باید ورزشگاه فولادشهر را آماده کنیم و از همه عزیزانی که در این راه زحمت کشیده‌اند، تشکر می‌کنم.» او ادامه داد: «اعضای تیم ملی روز ۱۲شهریور از تهران عازم اصفهان می‌شوند و چند جلسه تمرینی را در زمین مجموعه ورزشی ملت خواهیم داشت و در روز ۱۵ شهریور در ورزشگاه فولادشهر به مصاف قرقیزستان می‌رویم. اعضای تیم ملی روز ۱۷شهریور برای انجام بازی دوم با امارات از اصفهان راهی شهر العین می‌شوند و روز ۲۰ شهریور با امارات بازی خواهیم کرد و روز ۲۱ شهریور هم تیم ملی راهی ایران می‌شود.» نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: «دوستان در شرکت توسعه و تجهیز تاریخ‌های متفاوتی را برای آماده‌سازی ورزشگاه آزادی به ما داده‌اند و حتی در بازه‌ای از زمان این قول را دادند که این ورزشگاه را به دیدار با قرقیزستان خواهند رساند و اگر در دیدارهای بعدی هم نتوانیم از تیم ملی در ورزشگاه آزادی تهران میزبانی کنیم مجبور خواهیم شد تا بار دیگر به ورزشگاه فولادشهر رجوع کنیم.»


استیلی: فوتبال ایران فقط روی کاغذ حرفه‌ای شده است
حمید استیلی، پیشکسوت فوتبال با انتقاد شدید از نبود ورزشگاه استاندارد در تهران برای برگزاری بازی گفت: «مهم‌ترین چیزی که اتفاق نیفتاد بحث میزبانی تیم‌های تهرانی است. این یک معضل خیلی بزرگ برای استقلال و پرسپولیس است. ما اعداد و ارقام خیلی بالا در فوتبال داریم اما هیچ زیرساختی نداریم. همه چیز روی کاغذ حرفه‌ای است اما در عمل مشکل خیلی ابتدایی در زمین چمن محل بازی داریم. ابتدا باید زیرساخت را ایجاد کنیم. وقتی یک استادیوم در تهران نداریم یعنی مشکلات خیلی زیادی در این مرحله داریم. نداشتن ورزشگاه در تهران دردناک است. » او درباره خریدهای نقل و انتقالاتی باشگاه‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر افزود: «من فکر نمی‌کنم فاصله بازیکنان لیگ برتر در اعداد و ارقام این گونه باشد. فاصله بین بازیکن متوسط با بازیکنی که حالا صاحب اسم و رسم برای مدتی شده است اینقدر نیست که تفاوت بین اعداد و ارقام آنها وجود دارد. فکر می‌کنم این اختلاف فاحش در بین بازیکنان منطقی نیست چون فاصله بین آنها اصلاً زیاد نیست.» این پیشکسوت فوتبال کشورمان بیان داشت: «آوردن VAR کار خیلی خوبی بود. امیدوارم تمام بازی‌های لیگ برتر شامل این سیستم شوند تا تبعیض هم نباشد. اتفاق خیلی خوبی رقم خورد که ما را خوشبین‌تر از همیشه می‌کند. حالا دیگر هیچ مدیر و مربی نمی‌تواند از حق‌کشی توسط داور در مسابقه صحبت کند.»


کفاشیان: تعمیر نکردن ورزشگاه‌ها خطرناک بود
علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص استفاده از VAR در رقابت‌های لیگ برتر ایران گفت: «این تکنولوژی سال‌هاست که چه در آسیا و چه در سطح جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما خیلی دیر وارد ایران شد. با این حال همین که در لیگ امسال استفاده می شود، باز هم اتفاق خوبی است.
در همین هفته نخست لیگ دو اشتباه داوری داشتیم که به کمک این دستگاه نتیجه تغییر کرد. وقتی ما به دنبال این هستیم که در سطح آسیا جزو اولین‌ها باشیم باید از سیستم‌های جدیدی که در آسیا به کار می‌رود هم حتماً استفاده کنیم. امیدوارم این روند را بتوانیم به همین شکل ادامه دهیم.»
او همچنین در واکنش به مشکل عدم برگزاری بازی‌های لیگ برتر در تهران آن‌هم به دلیل نداشتن ورزشگاه استاندارد، افزود: «سال‌های زیادی بود که این استادیوم‌ها مورد استفاده قرار گرفته بودند؛ طبیعی است که بعد از یک مدتی فرسوده شوند و نیاز به تعمیرات داشته باشند. اگر این اقداماتی که در حال حاضر برای تعمیر این استادیوم انجام می‌شود؛ صورت نمی‌گرفت یقیناً می‌توانست خطرات جانی را به همراه داشته باشد.»


حل مشکل قایدی برای حضور در ایران
مهدی قایدی، مهاجم ایرانی الاتحادکلبا امارات به دلیل برخی مشکلات شخصی در آخرین اردوی تیم ملی برای بازی با ازبکستان در ایران حضور نداشت. با پیگیری‌های انجام شده، مشکل قایدی برای حضور در ایران حل شده و در صورت دعوت به تیم ملی مشکلی برای همراهی تیم ملی برای بازی با قرقیزستان در مرحله مقدماتی جام جهانی نخواهد داشت. تیم ملی 15 شهریور ماه در اولین بازی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف قرقیزستان می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی