رأی قاطع مجلس به ششمین وزیر ورزش

دنیا مالی: چالش های زیادی پیش رو دارم

احمد دنیامالى دیروز با کسب رأى اعتماد از مجلس شوراى اسلامى به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد. او نامى آشنا براى علاقه‌مندان ورزش در ایران است و پیش از این نام او را در ریاست هیأت مدیره باشگاه ملوان و فدراسیون قایقرانى شنیده بودیم. این مدیر باسابقه شهردارى و نماینده دو دوره مجلس شوراى اسلامى با اخذ 253 رأی از خانه ملت به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان انتخاب شد. دنیامالى با توجه به تسلط به حوزه ساخت و ساز و انجام پروژه‌هاى عمرانى بسیار این امیدوارى را در دل علاقه‌مندان به ورزش ایجاد مى‌کند تا اهتمام اصلى وزارتخانه در دوره خود را به تقویت زیرساخت‌ها در ورزش ایران اختصاص دهد. چیزى که امروز به معضل اصلى رشته‌هاى مختلف از جمله فوتبال تبدیل شده و وضعى پیش آورده که به هیچ عنوان قابل قبول نیست. دنیامالى به زودى در یک نشست خبری برنامه‌های خود را برای اداره ورزش در میان خواهد‌ گذاشت. آن هم در شرایطی که ورزش ایران نتایج نسبتاً خوبی در المپیک پاریس گرفته و در افق خود المپیک لس‌آنجلس را می‌بیند.

 باید به جوانان اعتماد کنیم
احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان گفت: «می‌دانم که چالش‌های زیادی پیش رو دارم اما با هماهنگی دولت و مجلس می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. راهبرد من راهبرد ایران قوی با ورزش قوی است که مدنظر مقام معظم رهبری قرار دارد. همچنین با تکیه بر گام دوم انقلاب در خصوص جوانان و تأکید معظم‌له بر محوریت جوانان برنامه‌ریزی خواهیم کرد. باید به جوانان اعتماد کنیم تا آنان با نیروی جوانی و خلاقیت، راهکارهایی را برای عبور از مشکلات خلق کنند و این مهم‌ترین اعتقاد من است.»
 او افزود: «برنامه من منطبق بر قانون، سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم تشکیل شده و برخی از آنان به این شرح است؛ راهبرد بهبود سازوکار سیاست‌گذاری حوزه جوانان که لازمه تحقق آن رصد نیازها و ارزش‌ها و نگرش جوان با محوریت استقرار پایگاه جامع اطلاعات جوانان است. این امر در گروه جوانان نخبه، انقلابی و تحول‌گرا است. مطالبه رئیس‌جمهور محترم و نمایندگان، ریل‌گذاری برنامه‌هایی است که ضمانت اجرایی داشته باشد.»
 دنیامالی در خصوص راهبرد دوم عنوان کرد: «ارتقای هویت ملی جوانان با تعمیق باورهای مذهبی و انقلابی حاصل می‌شود که در برابر تهاجمات اهمیت زیادی دارد. دشمن به دنبال از بین بردن امید جوانان است و آنان نگرانند که جوان ایرانی به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کند. باید برای نهادینه کردن هویت دینی انقلابی و ملی توجه کنیم و این فقط با برنامه هدفمند قابل اجرا است.»
وزیر ورزش و جوانان در مورد راهبرد سوم برنامه‌های خود گفت: «ارتقای مشارکت جوانان با محوریت توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد است. باید به کیفیت خانه جوانان اقدام کنیم. باید به واگذاری ثمن‌ها بویژه ثمن‌های روستایی اقدام کنیم. راهبرد چهارم تقویت سیاست‌های تشویقی در جهت ازدواج آسان و فرزندآوری است. بهبود و اصلاح سبک زندگی و اوقات فراغت جوانان ایران راهبرد پنجم من است و راهبرد ششم تقویت سیاست‌های حمایتی اشتغال جوانان با همکاری دستگاه‌های ذیربط خواهد بود.»
 او تصریح کرد: «ورزش می‌تواند یاریگر اقتصاد و صنعت باشد و اشتغال‌آفرینی کند. ورزش یاریگر حوزه سلامت کشور است و هزینه حوزه درمان را کاهش می‌دهد. ورزش می‌تواند سلامت را از درمانگری به سمت پیشگیری سوق دهد. ورزش می‌تواند به عنوان عناصر قدرت نرم نظام در بخش‌های مختلف نقش‌آفرینی کند و این سه مقوله‌ای است که تاکنون فراموش شده‌اند. با تأکید بر تجربه خود در چند دهه مدیریت به دنبال ظرفیت‌سازی در ورزش هستم. جایگاه ورزش هنوز برای بسیاری از مدیران کشور نمایان نشده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی