اردوگاه آبی

مشکل پنهان در استقلال
استقلال با یک مشکل پنهان مواجه است که از شروع لیگ برتر برخی به آن اشاره کرده‌اند. موضوع برمی‌گردد به زمانی که رامین رضاییان دچار مصدومیت شود و استقلال گزینه‌ای برای جانشینی این بازیکن در اختیار نخواهد داشت و باید روش بازی خود را تغییر دهد. تورانیان که حالا از استقلال جدا شده گزینه مطمئنی برای رامین رضاییان بود اما این بازیکن به هوای اینکه بیشتر بازی کند و دیده شود، استقلال را ترک کرد. با این شرایط آبی‌ها باید امیدوار باشند رامین رضاییان تا نیم‌فصل مصدوم نشود چون در این صورت استقلالی‌ها مجبورند احتمالاً از یک دفاع وسط در پست دفاع راست استفاده کنند. در سیستم ۲-۵-۳علیرضا کوشکی می‌توانست به عنوان هافبک راست بازی کند اما حالا که نکونام با سیستم دفاع خطی بازی می‌کند، این بازیکن توان بازی در پست دفاع راست را نخواهد داشت. به این ترتیب استقلال در شرایطی بازی‌های آتی را پیش رو خواهد داشت که ترس از مصدومیت رامین رضاییان در افکار سرمربی‌اش وجود دارد.


صدور آی تی سی اندونگ
اندونگ، بازیکن گابنی استقلال مشکلی برای همراهی این تیم در بازی با ملوان ندارد. باشگاه الریاضی عربستان آی تی سی این بازیکن را صادر کرده و اندونگ به لحاظ قانونی قادر به حضور در ترکیب استقلال خواهد بود. تنها مسأله‌ای که شاید منجر به غیبت دوباره این بازیکن در ترکیب اسقلال شود، ناآمادگی بدنی است که سرمربی استقلال امروز درباره بودن یا نبودن این بازیکن در ترکیب اصلی استقلال نظر نهایی را صادر خواهد کرد. اندونگ قادر است در پست هافبک میانی برای استقلال به میدان برود و اگر در شرایط مطلوب بدنی باشد، یکی از بازیکنانی خواهد بود که سرمربی استقلال روی توانمندی‌اش حساب جداگانه باز خواهد کرد.


انتقاد مراغه‌چیان
از حجازی و هاشمی‌نسب
سعید مراغه چیان، پیشکسوت باشگاه استقلال نسبت به اظهارات اخیر هاشمی‌نسب و حجازی انتقاد دارد: «صحبت‌هایی که دو بازیکن سابق باشگاه کردند مثل سم در راه قهرمانی تیم است. کادرفنی تصمیم گرفته تا این دو بازیکن سابق تیم نباشند. دلیل نمی‌شود که پشت سر سرمربی و باشگاه صحبت کرد. سال قبل مربی تیم بودی و امسال نیستید. استقلال را برای مربیگری یا سرپرستی می‌خواهید؟ با شناختی که از مرحومان ناصر حجازی و منصور پورحیدری داشتم، اگر در تیم هم مسئولیتی نداشتند حرفی نمی‌زدند یا کاری نمی‌کردند که باعث تخریب تیم شود.»


خوشامدگویی کاکوتا به انزونزی
کاکوتا، بازیکن فرانسوی استقلال که سابقه بازی در ترکیب چلسی را دارد و حضور در ترکیب بسیاری از تیم‌های اروپایی را نیز تجربه کرده، به دنبال حضور انزونزی، کاپیتان سابق تیم ملی فرانسه پیام تبریکی برای این بازیکن صادر کرده و به او بابت حضور در ایران خوشامد گفته است. کاکوتا سابقه بازی روبه‌روی انزونزی را دارد و به همین دلیل به رقیب و هم‌میهنی خود حضور در ایران را خوشامد گفته است.


نگران باد و طوفان قزوین
بازیکنان و کادر فنی استقلال در آستانه هفته دوم یک نگرانی بزرگ دارند که این موضوع را به اطلاع مدیران باشگاه هم رسانده‌اند تا شاید اگر امکان دارد محل برگزاری بازی هفته دوم با ملوان را تغییر دهند.
استقلالی‌ها در بازی هفته گذشته مقابل شمس‌آذر قزوین بابت وزش شدید باد که مسیر توپ را گاهی تغییر می‌داد دلخوری‌هایی داشتند و حالا که قرار شده دوباره بازی‌ هفته دوم در شهر قزوین برگزار شود نگران این ماجرا هستند. البته اعتراض استقلالی‌ها به جایی نخواهد رسید چون مسائلی همچون وزش باد هیچ گاه باعث تغییر محل برگزاری یک بازی فوتبال نخواهد شد و استقلالی‌ها باید خود را آماده و مهیای حضور در قزوین کنند و طوری بازی کنند که شدت باد اثری در روند کاری آنها نگذارد.

جستجو
آرشیو تاریخی