180 دقیقه تا شکستن رکورد شکست‌ناپذیری مجیدی

نکونام نباز‌ترین مرد تاریخ

حمیدرضا عرب
خبر‌نگار

 
استقلال فصل پیش با مربیگری نکونام به قهرمانی لیگ برتر نرسید و نتوانست جامی را به دست آورد. تیمی که سرمربی کنونی استقلال در فصل گذشته وارد صحنه رقابت کرد، تا 10 دقیقه مانده به پایان لیگ در جایگاه نخست قرار داشت و جام قهرمانی در دستان بازیکنان این تیم بود اما گلی که بعدها مشخص شد آفساید بوده، قهرمان را عوض کرد تا استقلال از رسیدن به جام قهرمانی باز بماند.
تیم فصل پیش اما با وجود قهرمان نشدن در لیگ برتر اما ویژگی‌هایی داشت که بسیار قابل توجه است. تیم جواد نکونام بجز باختی که در هفته‌های آغازین لیگ برتر مقابل سپاهان تجربه کرد، در بازی‌های بعدی موفق به کسب پیروزی یا تساوی شد و توانست تا پایان لیگ برتر رکورد شکست‌ناپذیری خود را حفظ کند.
این شکست‌ناپذیری در شرایطی برای نکونام به ثبت رسیده که فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در فصل بیست و یکم که به قهرمانی هم نائل شد، سابقه 30 بازی بدون باخت را در کارنامه کاری‌اش دارد و اگر نکونام بتواند به همین منوال ادامه دهد، رکورد مجیدی را بزودی خواهد شکست.
 طبق آمار جواد نکونام با ۲۸ مسابقه نباختن شرایط مطلوبی برای دستیابی به یک رکورد بی‌نظیر دارد. نکته قابل توجه اینکه جواد نکونام هم مانند فرهاد مجیدی آخرین شکست خود را مقابل سپاهان تجربه کرده و از آن پس دیگر باختی نداشته است.
 به این ترتیب سرمربی استقلال در صورت نباختن مقابل ملوان، استقلال خوزستان و مس رفسنجان می‌تواند به سی و یک بازی بدون شکست برسد و رکورد شکست‌ناپذیری استقلال در لیگ برتر را افزایش دهد و این افتخار را در اختیار خود قرار دهد.
تیم کنونی استقلال نیز به نظر می‌رسد مانند فصل پیش در گل خوردن از خود خساست زیادی به خرج می‌دهد. در بازی با شمس‌آذر، استقلال با استفاده از وی‌ای‌آر یک پنالتی را به ضرر خود دید و دروازه‌اش باز شد اما ساختار دفاعی آبی‌ها در آن بازی به گونه‌ای بود که می‌شود روی تداوم این روند امیدوار بود.
نکونام خود یک مربی خوش‌ذوق در بخش دفاعی است و قابلیت به اجرا درآوردن تاکتیک‌های دفاعی و محتاطانه را دارد و با زیر و بم بازی با این روش به خوبی آشناست. شاید برخی او را به خاطر به اجرا درآوردن چنین روشی شماتت کنند اما پرواضح است که ادامه این روند لااقل برای نکونام یک رکورد شخصی را در تاریخ باشگاه استقلال به ثبت خواهد رساند و او می‌تواند مجیدی را بابت نباختن‌های پی‌درپی پشت‌سر بگذارد و به اولین مربی تاریخ این باشگاه در لیگ برتر شود که شکست‌ناپذیری مداومی داشته است.
با توجه به اینکه استقلال در هفته‌های آتی بازی‌های آنچنان دشواری پیش‌رو ندارد و به نوعی تقابل‌ها تا دربی چالش‌آفرین نیست، عبور از فرهاد مجیدی به نظر نمی‌رسد مأموریت غیرممکنی برای سرمربی استقلال باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی