صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

امباپه با پی‌اس‌جی وارد دعوای حقوقی شد
امباپه پس از جدایی از پاری سن ژرمن، حالا قصد دارد با شکایت خود از این باشگاه، تیم فرانسوی را به دردسر بیندازد. در پنجره نقل و انتقالات تابستانی امسال، سرانجام انتقالی که همه منتظر آن بودند رقم خورد. کیلیان امباپه پس از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام از پاری‌سن‌ژرمن راهی رئال مادرید شد تا به رویای دوران کودکی خود رنگ واقعیت ببخشد. او با پایان یافتن مدت قراردادش از باشگاه فرانسوی جدا شد و به صورت رایگان راهی رئال مادرید شد.
اما حالا این بازیکن تصمیم دارد به دلیل 55 میلیون یورو طلب خود از پاری‌سن‌ژرمن از آنها شکایت کند و احتمال دارد این شکایت برای ناصر الخلیفی و تیمش دردسرساز شود. به گزارش نشریه فرانسوی لوموند، کیلیان امباپه یک طلب 55 میلیون یورویی از باشگاه پاری‌سن‌ژرمن دارد و به همین خاطر می‌خواهد از باشگاه سابق خود شکایت کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که امباپه به این خاطر در سازمان لیگ‌های حرفه‌ای فرانسه و یوفا از پاری سن ژرمن شکایت کرده است. ممکن است تا بررسی به این شکایت، یوفا و سازمان لیگ‌های حرفه‌ای فرانسه نقل و انتقالات این باشگاه را متوقف کنند. همچنین امکان دارد مجوز حضور پاری سن ژرمن در مسابقات اروپایی لغو شود.

خریدهای اتلتیکو نتوانستند برد را به این تیم هدیه دهند
گلزنی ستاره نروژی مقابل تیم سابق
پس از اینکه رئال مادرید در اولین مسابقه ستارگان جدید خود در لالیگا مقابل مایورکا متوقف شد، تیم اتلتیکو مادرید نیز که یکی از موفق‌ترین تیم‌های این فصل فوتبال اروپا در نقل و انتقالات تابستانی بود، مقابل میزبان خود ویارئال به تساوی 2 بر 2 رسید‌. در این مسابقه ستارگان جدید دیگو سیمئونه یعنی الکساندر شورلوث، خولیان آلوارز و رابین له‌نرماند برای اولین بار با لباس اتلتیکو در لالیگا به میدان رفتند و انتظار می‌رود در هفته دوم مسابقات، کانر گلگر، هافبک ملی‌پوش انگلیسی چلسی نیز به این جمع اضافه شود.
اتلتیکو در رقابت با ویارئال، دو بار از حریف خود عقب افتاد اما در هر دو مورد، با گل‌های مارکوس یورنته و الکساندر شورلوث نروژی به مسابقه برگشت. گلزنی شورلوث مقابل تیم سابق خود ویارئال، از نکات جالب این رقابت تماشایی و نزدیک بود؛ مهاجم نروژی‌ای که در رقابت‌های فصل گذشته لالیگا ۲۳ گل برای زیردریایی‌های زرد به ثمر رساند ‌و پس از آرتم دوبویک که به رم پیوسته، دومین گلزن برتر مسابقات لالیگا بود. شورلوث با درخشش‌های فصول اخیر خود اما چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی، رقبای سختی دارد و برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی نروژ با حضور هالند و تداوم حضور در ترکیب ثابت اتلتیکو با حضور آلوارز، کار سختی در پیش خواهد داشت. به ویژه با توجه به این نکته که آنتوان گریزمان، همواره عضو جداناپذیر ترکیب اصلی دیگو سیمئونه بوده و احتمال نیمکت‌نشینی او و استفاده از زوج آلوارز-شورلوث، چندان مطرح نیست.

کری‌خوانی مهاجم باتجربه برای تاتنهامی‌ها
این واردی تمام‌نشدنی
روز دوشنبه دو تیم لسترسیتی و تاتنهام در آخرین مسابقه هفته نخست لیگ برتر انگلیس به تساوی یک بر یک رسیدند. گل تساوی لسترسیتی در این مسابقه، توسط جیمی واردی ۳۷ ساله به ثمر رسید؛ بازیکنی که پس از سال‌ها درخشش در لیگ برتر انگلیس و باشگاه لسترسیتی، فصل گذشته به عنوان یک بازیکن باتجربه نیمکت‌نشین در ترکیب لستر برای رقابت‌های چمپیونشیپ حضور داشت اما در اولین مسابقه فصل پس از تمدید قرارداد یکساله خود، توانست دروازه تاتنهام را باز کند.
واردی بین بازیکنانی که سابقه حضور در شش تیم بزرگ فوتبال انگلیس موسوم به بیگ سیکس را ندارند، با ۴۴ گل بیش از هر بازیکن دیگری دروازه این شش تیم را باز کرده است. همچنین تنها آلن شیرر با ۵۶ گل و وین رونی با ۴۶ گل بیش از واردی دروازه‌ تیم‌های بزرگ لیگ برتر انگلیس را باز کرده‌اند. او همچنین با ۱۰۴ گل پس از ۳۰ سالگی، رکورددار گلزنی در دهه چهارم زندگی در تاریخ لیگ برتر انگلیس است.
البته که بازگشت او به لیگ برتر انگلیس، بدون جنجال هم نبود و واردی در واکنش به شعارهای هواداران تاتنهام، هنگام تعویض و خروج از زمین به یک جام لیگ برتری خود در فصل ۲۰۱۵-۱۶ اشاره کرد که تاتنهام در فتح آن ناکام بوده است. این کری خاص واردی، با استقبال شدید هواداران لسترسیتی و تیم‌های رقیب تاتنهام همراه شد؛ اتفاقی که ثابت کرد واردی با وجود بالا رفتن سن و غیبت در رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، همچنان شخصیت جالب و کیفیت فنی خود را حفظ کرده و حضور او، بی‌تردید یکی از جذابیت‌های این فصل رقابت‌های لیگ برتر انگلیس خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی