بلانکو، جلالی و محمدی قطعی، سهرابیان احتمالی

1+3 غایب سرشناس نکونام

حمیدرضا عرب
خبر‌نگار

 
استقلال در هفته دوم لیگ برتر باید رخ در رخ ملوان قرار بگیرد. این بازی از اهمیت بسیاری برای آبی‌ها برخوردار است و کسب پیروزی مقابل تیم یکدست و دونده ملوان برای استقلال رهاورد مطلوبی به همراه خواهد داشت و آبی‌ها را با شش امتیاز در وضعیت مطلوب امتیازی در جدول رده‌بندی قرار خواهد داد.
این بازی به احتمال زیاد در ورزشگاه سردار آزادگان شهر قزوین برگزار خواهد شد و اگر باشگاه استقلال نیز توافق نهایی را با سازمان لیگ انجام دهد، برگزاری این بازی در قزوین قطعی خواهد شد. اما مسأله مهم جواد نکونام در این بازی غایبان احتمالی است که دست او را برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها خواهد بست. هرچند که استقلال در بازی هفته اول توانست از سد تیم خوب شمس‌آذر بگذرد اما به هرحال هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و برتری مقابل رقبا می‌طلبد از یک مجموعه ایده‌آل بهره گرفت. در بازی با ملوان، استقلال 3 غایب قطعی خواهد داشت. تاکنون مقدمات حضور بلانکو در ترکیب استقلال فراهم نشده و احتمال تداوم غیبت این بازیکن بسیار بالاست و این مهاجم را باید غایب سرشناس استقلال در هفته دوم دانست. ابوالفضل جلالی نیز هنوز به مرز آمادگی نرسیده و به گفته پزشکان استقلال بازی هفته دوم را نیز از دست خواهد داد و جواد نکونام باید از میلاد زکی‌پور در ترکیب اصلی تیمش بهره بگیرد. دیگر غایب استقلال در این بازی مهرداد محمدی است؛ بازیکنی که به حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با شش جلسه محرومیت مواجه شده و باشگاه استقلال قادر به استفاده از این بازیکن نخواهد بود.
بدون شک بازگشت محمدی به ترکیب استقلال این تیم را از نظر هجومی در وضعیت مطلوبی قرار خواهد داد و ارکان هجومی این تیم را تقویت خواهد کرد. اگر این 3 بازیکن را غایب قطعی آبی‌ها در بازی با ملوان بدانیم، یک بازیکن دیگر نیز ممکن است از حضور در ترکیب استقلال محروم شود که البته این یکی قطعی نیست. آرمین سهرابیان اخیراً از سوی کمیته انضباطی باشگاه استقلال احضار شده و پیش از آن نیز کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از این بازیکن بابت نقاشی یک تصویر عجیب و غریب روی پای خود توضیحاتی خواسته بود. با توجه به اینکه هنوز تصمیم قطعی درباره این بازیکن گرفته نشده، او را نیز می‌توان در ردیف غایبان احتمالی این بازی قرار داد، هرچند که ممکن است در نهایت باشگاه با ارائه توضیحاتی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اجازه حضور این بازیکن را در ترکیب بگیرد تا تعداد غایبان استقلال مقابل ملوان به عدد چهار نرسد. به هرحال حتی اگر سهرابیان را هم یکی از بازیکنان حاضر در میدان بازی با ملوان تلقی کنیم، دست نکونام از داشتن عنصرهای هجومی و بازیساز تا حدی بسته است.
بلانکو همواره عصای دست او در استقلال بوده و جلالی نیز با موقعیت‌سازی‌های خود یکی از ارکان اصلی تاکتیکی است که غیبت این دو بازیکن برای استقلال از نظر تاکتیکی هزینه‌بر خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی