شرط آبی‌ها برای بازی در ورزشگاه سرداران آزادگان

90 درصد ورزشگاه قزوین برای استقلال است

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار


همان طور که بعد از پایان هفته اول لیگ برتر خبرهای ناامیدکننده‌ای از وضعیت ورزشگاه شهدای شهرقدس برای میزبانی از بازی‌های بزرگ منتشر شد، مسئولان نیز در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که بازی‌های استقلال و یا پرسپولیس در ورزشگاهی جز شهدای شهرقدس برگزار شود و به همین دلیل هم بازی استقلال با ملوان قرار است به ورزشگاه سرداران آزادگان شهر قزوین منتقل شود. استقلال در هفته اول لیگ بیست و چهارم مقابل شمس آذر در همین ورزشگاه به برتری رسید و به نوعی ورزشگاه شهر قزوین برایش آمد داشت. در حالی که بعد از برگزاری این بازی زمزمه‌هایی مبنی بر مخالفت جواد نکونام با بازی در شهر قزوین منتشر شده اما خبرهای تازه‌تر از استقلال حکایت از آن دارد که کادر فنی آبی‌ها مخالفتی با برگزاری این بازی در ورزشگاه سرداران آزادگان شهر قزوین ندارد. اما استقلالی‌ها برای بازی در قزوین که به رشت نیز نزدیک است و احتمال حضور پرتعداد تماشاگران ملوانی می‌رود شرطی دارند که برای برگزارکنندگان این بازی لازم‌الاجرا است. استقلالی‌ها به گوش برگزارکنندگان بازی‌های لیگ برتر رسانده‌اند که اگر قرار به برگزاری بازی در قزوین باشد باید 90 درصد از فضای ورزشگاه متعلق به استقلالی‌ها باشد. حتی استقلالی‌ها تهدید کرده‌اند که اگر یک تماشاگر اضافه از تیم رقیب سکوهای ورزشگاه سرداران آزادگان شهر قزوین را اشغال کند، آنها راضی به بازی در این ورزشگاه نخواهند شد و شرط مهم آنها برای برگزاری بازی در قزوین در واقع همین است و راضی به بازی در شرایطی نخواهند شد که سکوهای بیشتری در اختیار هواداران ملوان قرار بگیرد. این تصمیم عصر دیروز از سوی سازمان لیگ به طور رسمی اعلام شد تا مشخص شود زمزمه‌های تغییر محل برگزاری بازی استقلال از ورزشگاه شهر قدس به ورزشگاه سرداران شهر قزوین صحت داشته است.
عمده اشکالاتی که به ورزشگاه شهدای شهر قدس وارد بود ودر جریان بازی هوادار مقابل خیبر خرم آباد کاملا به چشم آمد به جایگاه  خبرنگاران مربوط می‌شود. این ورزشگاه هرگز جایگاه مناسبی برای اصحاب رسانه ندارد و حتی در جریان بازی دیده شد که گزارشگر بازی به طور ایستاده در حال گزارش بازی برای مردم خرم آباد است و شرایط رسانه‌ای مناسبی حاکم نیست.
علاوه بر این موضوع باید به فقدان سرویس های بهداشتی کافی نیز اشاره داشت که قطعا برای تعداد  زیادی از تماشاگران مشکل ساز خواهد شد.
در جریان بازی هوادار و خیبر خرم آباد فقط دو سرویس بهداشتی برای هواداران وجود داشت که این موضوع به یکی از دغدغه‌های جدی برگزار کنندگان این بازی تبدیل شد و همان جا بود که  افراد  برگزار کننده در ورزشگاه شهدای قدس اعلام کردند اساسا برگزاری بازی استقلال یا   هر تیم بزرگی که تماشاگران قابل توجهی دارد در این ورزشگاه امکان ندارد و باید فکر دیگری برای میزبانی بازی‌های استقلال شود که این تصمیم در نهایت اتخاذ گردید.
به هر حال در هر شرایطی استقلالی‌ها پای حرف خود خواهند ایستاد و در حالی مقابل رقیب خود قرار خواهند گرفت که تمام سکوهایی که برای تیم میزبان در نظر گرفته متعلق به تماشاگران تیم خود باشد و یک هوادار اضافی روی آن
ننشیند.
اینکه برگزار کنندگان در شهر قزوین بتوانند این خواسته را برآورده کنند از جمله سوالات مهمی است که در روز برگزاری این بازی روشن خواهد شد و باید دید آیا قزوین مانع از حضور تماشاگران اضافی احتمالی مهمان  روی سکوهای ورزشگاه خواهد شد یا خیر؟!

جستجو
آرشیو تاریخی