صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و نه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و نه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سوژه

سری A لیگ بدون برد
سه بازی، سه تساوی
در اولین بازی فصل جدید سری A، اینتر در قامت مدافع عنوان قهرمانی در همین گام نخست، دو امتیاز را هدر داد؛ دبل مارکوس تورام برای اینکه اینترمیلان با پیروزی لیگ را آغاز کند، کافی نبود زیرا یک پنالتی دیرهنگام باعث شد جنوا در بازی افتتاحیه سری A خود در روز شنبه 2-2 به تساوی برسد.
تورام در اولین بازی فصل خود در ایتالیا مثل فصل گذشته، در هر نیمه مقابل جنوا در روز شنبه یک گل به ثمر رساند تا بعد از گل شگفت‌انگیز الساندرو وولیاکو، اینتر پیش بیفتد. اما برخلاف تصور‌ها این جنوا بود که در دقیقه 20 به برتری رسید هر چند که تورام 10 دقیقه بعد با ارسال ضربه سر نیکولو بارلا از سمت راست به گوشه پایینی دروازه، بازی را به تساوی کشاند. مهدی طارمی که به واسطه مصدومیت حضورش در این دیدار در هاله‌ای از ابهام بود، به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و روی گل دوم اینتر مقابل جنوا تأثیرگذار بود تا تیمش با دبل تورام پیش بیفتد.
جنوا در آخرین لحظات وقت‌های تلف‌شده یک پنالتی دریافت کرد و جونیور مسیاس از روی ریباند پس از اینکه یان سومر ضربه پنالتی او را مهار کرد، گلزنی کرد تا سه امتیاز از جیب اینتر بپرد.
اینتر آغازکننده تساوی‌ها بود و در ادامه نیز اولین بازی پارما در سری A با تساوی 1-1 در خانه فیورنتینا، به پایان رسید. دنیس من در دقیقه 22 اولین گل بازی را برای پارما به ثمر رساند اما کریستیانو بیراقی در دقیقه 75 با یک شوت زاویه‌دار بازی را به تساوی کشاند. فیورنتینا برای هر سه امتیاز تلاش کرد اما با اخراج مارین پونگراچیچ مدافع تیم در دقیقه 83 به دلیل دریافت کارت زرد دوم، شانس این تیم کاهش یافت. بدین ترتیب اولین بازی پارما در سری A با تساوی 1-1 در خانه فیورنتینا به پایان رسید.
میلان هم مقابل تورینیو جمع تساوی‌های آغازین سری A را تکمیل کرد، به نظر می‌رسید که میلان یک دقیقه مانده به زمان معمول به سمت شکست می‌رود اما آلوارو موراتا در اولین بازی خود در دقیقه 89 یکی از گل‌ها را جبران کرد و اوکافور هم در دقیقه پنجم وقت تلف‌شده گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه 2-2 به پایان برسد.
تورینو پس از گل به خودی نیمه‌اول توسط مالیک تیاو و ضربه سر دوان زاپاتا در دقیقه 68 به نظر می‌رسید که به سمت یک پیروزی در حرکت است اما ابتدا در دقیقه ۸۹ پس از شوت پشت محوطه ریندرز، موراتا در داخل باکس، روی توپ اثر گذاشت و موفق شد بازی را ۲ بر یک کند. همین گل باعث شد امیدهای میلان برای فرار از شکست بیشتر شود. در دقیقه ۵+۹۰ ارسال موساح از سمت راست، با ضربه محکم و روی پای اوکافور به تور دروازه ساویچ چسبید و بازی مساوی شد.

لورکوزن؛ تسلیم‌ناپذیر حتی با ۱۰ نفر
سه‌گانه داخلی به سبک آلونسو
روز شنبه رقابت فینال سوپرجام فوتبال آلمان بین بایرلورکوزن قهرمان فصل گذشته لیگ و جام حذفی آلمان و تیم دوم بوندسلیگا یعنی اشتوتگارت برگزار شد که این مسابقه با جذابیت بالایی همراه بود. لورکوزن که فصل گذشته تنها یک شکست را در رقابت فینال لیگ اروپا مقابل آتالانتا تجربه کرده بود، در دقیقه ۱۱ توسط ویکتور بونیفس پیش افتاد اما اشتوتگارت چهار دقیقه بعد با ضربه انزو میلو بازی را به تساوی کشید. با اخراج مارتین تریه، مهاجم تازه‌وارد لورکوزن در دقیقه ۳۷، کمتر کسی امید به قهرمانی لورکوزن داشت و اشتوتگارت با گل برتری توسط دنیز اونداف، دست بالاتر را برای قهرمانی در سوپرجام داشت اما گل دقیقه ۸۸ پاتریک شیک، بازی را به ضربات پنالتی کشاند و پیروزی پسران آلونسو در ضربات پنالتی‌، سه‌گانه داخلی لورکوزن در سال ۲۰۲۴ را تکمیل کرد. لورکوزن درحالی به سومین جام خود با آلونسو رسید که پیش از این، تنها دو جام در کارنامه خود ثبت کرده بود و آخرین قهرمانی این تیم در مسابقات مختلف، به سال ۱۹۹۳ برمی‌گشت. لورکوزن فصل گذشته در ۱۷ بازی متفاوت، در وقت‌های اضافه نیمه دوم مسابقه گلزنی کرد و این روحیه تسلیم‌ناپذیر، در اولین مسابقه رسمی فصل نیز برای کسب یک جام ارزشمند دیده شد. تیمی که ژابی آلونسو در فصل گذشته فوتبال آلمان ساخت، تیمی با دو ترکیب آماده در زمین و روی نیمکت و شامل بازیکنان متنوع جوان و باتجربه بود و عملکرد قابل‌قبول آنها با جذب مارتین تریه و الکس گارسیا در نقل و انتقالات در کنار حفظ ستارگان اصلی، این تیم را به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در این فصل بوندسلیگا مطرح می‌کند. تیمی که در این فصل، برخلاف فصل گذشته چالش بزرگ هشت بازی در مرحله اول لیگ قهرمانان اروپا را هم پیش‌رو
دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی