مصاحبه و خبر

آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه میزبان پرسپولیس
 تیم پرسپولیس درحالی نخستین مسابقه خود در فصل جدید لیگ برتر را در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک مقابل ذوب‌آهن برگزار کرد که تعمیرات جایگاه ویژه و خبرنگاران این استادیوم کاملاً به چشم آمد. باشگاه آلومینیوم اراک سال گذشته ورزشگاه امام خمینی(ره) را تحویل گرفت. این باشگاه برای بازسازی و تجهیز ورزشگاه اقدام کرد و هزینه‌های لازم را انجام داد و در راستای بحث حرفه‌ای‌سازی، درحال تعمیر جایگاه تماشاگران، اتاق داوران، رختکن‌ها، جایگاه ویژه، جایگاه خبرنگاران و... است.
طی دو فصل اخیر با مدیریت باشگاه آلومینیوم بازسازی نیمکت، رختکن‌ها، اتاق داوران، سرویس‌های بهداشتی، محل عبور و مرور تماشاگران، اختصاص جایگاه ویژه برای بانوان و... در ورزشگاه امام خمینی(ره) صورت گرفت که این روند برای فصل جدید هم ادامه دارد و طی ماه‌های اخیر شماره‌گذاری صندلی‌ها در تمام مجموعه، استانداردسازی و رنگ‌آمیزی جایگاه تماشاگران و... هم انجام شده است. آخرین اقدام صورت گرفته در این ورزشگاه، اختصاص اتاق VAR و ورود تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی بود که در نخستین مسابقه فصل جدید لیگ برتر بین پرسپولیس و ذوب‌آهن از آن استفاده شد اما هنوز تعمیرات این استادیوم درحال انجام است.
مدیریت آلومینیوم آخرین مراحل بازسازی و ساخت جایگاه ویژه متفاوت نسبت به سایر استادیوم‌ها، اختصاص جایگاه صداوسیما و گزارشگر، استودیو اختصاصی رسانه، جایگاه تماشاگران و... را در برنامه و اولویت خود دارد تا این باشگاه بتواند به بهترین شکل میزبان بازی‌ها در ادامه مسابقات لیگ برتر باشد. طبق پیگیری‌ها مشخص شد مراحل ساخت و بازسازی در ورزشگاه اراک احتمالاً تا یکی دو ماه آینده ادامه دارد و بعید است به دیدار بعدی آلومینیوم یا پرسپولیس در هفته سوم برسد اما پس از فیفادی سر و شکل جدید و ویژه‌ای به خود خواهد گرفت.


مظفری: فقط در فوتبال ایران تماشاگران درخواست VAR دارند
نوید مظفری، کارشناس داوری فوتبال در مورد استفاده از داور ویدیویی در دو مسابقه از هفته نخست لیگ برتر اظهار داشت: «قطعاً استفاده از این تکنولوژی در فوتبال ما خیلی به قضاوت بهتر داوران ما در لیگ برتر کمک می‌کند و با بازبینی صحنه‌ها بخش زیادی از مشکلات قضاوت‌ها در لیگ برتر کاهش پیدا می‌کند. در همین بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین VAR کمک کرد که عدالت برقرار شود. هم در صحنه پنالتی شمس‌آذر و هم روی گل دوم استقلال. هرچند پنالتی شمس‌آذر را داور خودش هم می‌توانست تشخیص بدهد.» وی افزود: «کاش بتوانیم زودتر برای همه مسابقات لیگ برتر از VAR استفاده کنیم زیرا امتیازهای سایر مسابقات لیگ برتر هم ارزشمند است زیرا در همین دیدار سپاهان اصفهان وچادرملو ظاهراً یک گل صحیح سپاهان به اشتباه مردود شد و یک پنالتی هم به اشتباه به ضرر چادرملو گرفته شد. در لیگ برتر امتیازات همه مسابقات اهمیت دارد و امیدوارم با تلاش مسئولان در همه ورزشگاه‌های لیگ برتر شاهد استفاده از داور ویدیویی باشیم.» داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از VAR در فوتبال کشورمان گفت: «جالب است که در هر دو مسابقه هفته نخست تماشاگران با تشویق‌هایشان از داور می‌خواستند که از VAR استفاده کند! درحالی‌که این مسأله در فوتبال دنیا اصلاً وجود ندارد و جالب است که تماشاگران از داوران می‌خواهند که از VAR کمک بگیرد. کاش تصاویر استفاده از VAR توسط داوران در تلویزیون هم به نمایش در بیاید که در این صورت بینندگان هم مثل همه جای دنیا در جریان تصمیمات داوری قرار می‌گیرند.»


تغییر تابعیت بازیکنان خارجی
لیگ امارات
مدیران فوتبال امارات در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تصمیم جدیدی اتخاذ کردند. طبق این ایده، آنها مشغول تغییر تابعیت بازیکنان خارجی تیم‌های خود(معمولاً) برزیلی هستند تا بتوانند در عمل از تعداد سهمیه‌های خارجی بیشتری استفاده کنند. این موضوع به رتبه تیم‌ها خیلی وابستگی ندارد. طبق قانون لیگ امارات هر تیمی می‌تواند با 8 بازیکن خارجی عقد قرارداد داشته باشد اما در زمین مسابقه تنها می‌تواند از 1+5 بازیکن استفاده کند. به این صورت که بازیکن ششم سهمیه زیر 23سال و 5بازیکن دیگر بازیکن بزرگسال باشند.  قرار است  در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا تعداد سهمیه بازیکنان خارجی لغو و محدودیتی از این حیث وجود نداشته باشد. شارجه امارات که در گروه C لیگ قهرمانان آسیا 2  با سپاهان همگروه است، به مارکوس ملونی(برزیلی)، عثمان کامارا(گینه) و کایو لوکاس(برزیلی) تابعیت اماراتی داده است. این تیم فصل گذشته در رده چهارم لیگ امارات قرار گرفت. اتحاد کلباء  فصل گذشته در رتبه یازدهم لیگ چهارده تیمی امارات قرار گرفت. این تیم هم تابعیت لئاندرو اسپاداسیو  بازیکن برزیل را تغییر داده تا بتواند در ترکیب خود بهره بگیرد. پیش از این مهدی قایدی به صورت قرضی و شهریار مغانلو به صورت قطعی جذب این تیم اماراتی شدند. النصر امارات هم در مسیر دیگر تیم‌های اماراتی قرار دارد و تابعیت گوستاوو آلمائو و جونینیو بازیکنان برزیلی را تغییر داده است. این تیم در رده ششم جدول امارات جای گرفته بود.

جستجو
آرشیو تاریخی