خبر

تاج عضو کمیته سازماندهی فیفا شد
فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) لیست اعضای کمیته‌های مختلف خود را اعلام کرد. در این لیست مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در کمیته سازماندهی رقابت‌های فیفا حضور دارد. وی در این کمیته در کنار الکساندر چفرین، رئیس یوفا، خاویر زانتی افسانه‌ای و چهره‌های سرشناس دیگر حضور خواهد داشت. کمیته مسابقات فیفا مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی کلیه رقابت‌های زیرمجموعه فدراسیون بین‌المللی را برعهده دارد. تاج که نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا را نیز برعهده دارد حالا در کمیته‌ سازماندهی رقابت‌های فیفا هم به مسئولیت رسیده است. در کمیته‌های فیفا، جهانگیر بگلری هم یکی از اعضای کمیته استیناف است.


مورد عجیب  در استفاده از VAR
با وجود مشخص بودن قوانین مربوط به وی‌ای‌آر، اما همچنان بازی‌های لیگ برتر از اسکوربورد ورزشگاه‌ها پخش نمی‌شود. زمانی که وجود اسکوربورد در ورزشگاه‌‌های ایران اجباری شد، در ابتدا بازی به طور مستقیم از این مانیتورهای بزرگ در ورزشگاه پخش می‌شد اما در ادامه به خاطر اینکه صحنه‌های آهسته نیز به تصویر کشیده می‌شد و در مسائل داوری خود داوران را به اشتباه می‌انداخت و اعتراض هواداران و اعضای تیم‌ها را زیاد می‌کرد تصمیم به آن گرفته شد که دیگر صحنه‌های بازی از اسکوربورد ورزشگاه پخش نشود و فقط نتیجه به نمایش در بیاید. با ورود تکنولوژی کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران اما پخش مسابقات به صورت مستقیم از اسکوربورد یک الزام است. با توجه به اینکه وی‌ای‌آر همه صحنه‌های مشکوک را مورد بازبینی قرار می‌دهد هم پخش بازی‌ها از اسکوربورد بازی‌هایی که VAR دارند، مشکل‌ساز نمی‌شود. با این حال در دو بازی حساس هفته اول لیگ برتر میان پرسپولیس و ذوب‌آهن و استقلال و شمس‌آذر خبری از پخش مستقیم بازی و نمایش صحنه‌های مشکوک از طریق اسکوربورد نبود. در ورزشگاه‌های اراک و قزوین با وجود اینکه اسکوربردهای خوبی هم دارند و VAR هم بود، اما بازی‌ها به طور زنده از اسکوربورد پخش نشد و حتی صحنه‌های مشکوک که از سوی داوران چک می‌شد نیز در هنگام بررسی به نمایش درنیامد که یک اتفاق عجیب به نظر می‌رسد.


بازگشت عزت‌اللهی
به لیگ قهرمانان  آسیا
سعید عزت‌اللهی ، هافبک ملی‌پوش تیم شباب‌الاهلی که در چند هفته پایانی لیگ ادنوک امارات دچار مصدومیت شد، در آستانه فیفادی شهریور به تمرینات گروهی تیم باشگاهی خود اضافه شد تا کار خود را برای بازگشت به تیم ملی از سر بگیرد. نکته مهم در مورد عزت‌اللهی اینکه او فیفادی خرداد را از دست داد اما حالا از اولین بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی همراه امیر قلعه‌نویی خواهد بود. عزت‌اللهی که این فصل سردار آزمون را هم در کنار خود می‌بیند، از آخر شهریور وارد لیگ قهرمانان خواهد شد تا رقابت برای قهرمانی  در آسیا را دنبال کند. نکته جالب درباره هافبک تیم ملی اینکه او سابقه حضور در لیگ قهرمانان با پیراهن الغرافه را دارد اما حالا امیدوار است با شباب‌الاهلی طلسم موفقیت در این رقابت‌ها را بشکند. البته در مورد وی شایعه جدایی از شباب و بازگشت به اروپا هم وجود داشت اما مصدومیت سبب شد تا او پیش‌فصل را در تمرینات انفرادی بگذراند و حالا آماده بازگشت به اردوی تیم باشگاهی و البته تیم ملی شود.


دعوت از 22 بازیکن به تیم ملی فوتسال
قلم قرمز روی نام بهترین دروازه‌بان جام ملت‌ها
وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال به منظور حضوری مقتدرانه در جام جهانی 2024 ازبکستان، نام 22 بازیکن را برای حضور در اردو اعلام کرد. بر این اساس سعید مؤمنی، سجاد بابایی، بهزاد رسولی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، محمد شجری، مهدی اسدشیر، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، علی‌اصغر حسن‌زاده، سالار آقاپور، علی اکرمی، امیرحسین داودی، محمدحسین بازیار، مهدی کریمی، مسلم اولادقباد، مسعود یوسف، سجاد یوسف‌خواه، حمزه کدخدایی، حسین طیبی، سعید احمدعباسی، بهروز عظیمی و امیرحسین ابطحی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتسال هستند. این بازیکنان طبق برنامه روز شنبه 27مرداد در هتل آکادمی‌ مرکز ملی فوتبال حضور خواهند یافت و نخستین جلسه تمرینی تیم ملی فوتسال ساعت 10:30 روز یکشنبه 28 مرداد، در خانه فوتسال برگزار خواهد شد. مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتسال از ساعت 9 تا 10:20 روز ‌یکشنبه 28 مرداد در سالن همایش‌های هتل آکادمی ملی فوتبال ایران برگزار خواهد شد. باقر محمدی بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های آسیا 2024 امشب (جمعه) به دلیل اتفاقات دیدار گیتی‌پسند-مس سونگون با انتشار متنی در فضای مجازی، از تیم ملی خداحافظی کرد. سنگربان گیتی‌پسند کمتر از یک ساعت بعد، این متن را از صفحه خود حذف کرد. با این حال به نظر می‌رسد با توجه به این متن مربیان این تیم روی نام محمدی قلم قرمز کشیده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی