علیرضا مُهمدی:

مدال المپیک را با درآمد کارگری پدرم گرفتم

علیرضا مُهمدی، فرنگی‌کار ایذه‌ای تیم ملی کشتی که در المپیک 2024 به مدال نقره دست یافت، با اشاره به روزهای سختی که برای رسیدن به مدال المپیک پشت سر گذاشته و کسی آن روزها را ندیده است، گفت:‌ «داخل اردو که بودیم همیشه صحبتی بین بچه‌ها باب شده بود، اینکه ایذه‌ای‌ها به تیم ملی می‌رسند اما نمی‌توانند مدال بگیرند. اتفاقاً بچه‌های شایسته‌ای از ایذه به مسابقات جهانی رفته بودند. این المپیک هم به این فکر می‌کردم، همیشه نگرانی ما این بود که نکند ایذه نفرین‌شده است، این برای من مسأله خیلی مهمی بود و هر شب به آن فکر می‌کردم اما بعد به خودم می‌‏گفتم همه چیز را دو تا خاک و بارانداز تعیین می‎کند، من در خاک فن نمی‌خورم و فن می‌زنم.»
او بیان داشت: «مردم ایذه خیلی اذیت شده‌اند، رفاه ندارند و فقیرند. پدر خودم کارگر است و در عسلویه کار می‌کند. اینجا همه از وقتی بالغ می‌شوند، کارگری می‌کنند و خیلی‌ها به عسلویه می‌روند، من وقتی مدال گرفتم خودم دو سه بار به عسلویه رفتم، جایی که کارگران کار می‌کنند. پدرم جزو همان‌هاست. باید اَبرانسان باشی که آنجا دوام بیاوری، در آن گرمای وحشتناک شرجی که گاز داخل هوا پخش است و به زور نفس می‌کشی.»
فرنگی‌کار وزن 82 کیلوگرم افزود: «پول کارگری هم که مشخص است، من جایی استخدام نیستم و جز این ماه‌های منتهی به المپیک که بعد از کسب سهمیه برای ما حقوق و کمی پاداش تعیین شده بود، درآمدی نداشتم و پدر کارگرم هزینه‌هایم را تأمین می‌کرد. با درآمد کارگری پدرم به اینجا رسیدم. اهل گله و شکایت هم نیستم. وقتی مردم به استقبالم آمدند، فقط آرزو کردم که این مردم طوری زندگی کنند که حق‌شان است. یک لحظه شاد کردن آنها یک دنیا ارزش داشت. »

جستجو
آرشیو تاریخی