در حاشیه

اتهام قتل عمد به بازیکن مصر

دادستانی کل مصر اعلام کرد که احمد فتوح، مدافع تیم ملی فوتبال مصر و باشگاه الزمالک در یک سانحه مرگبار رانندگی از مواد مخدر استفاده کرده و آزمایش‌های صورت گرفته نیز این موضوع را تأیید می‌کند. براساس گزارش رسانه‌های مصری؛ اواخر هفته گذشته خودروی فتوح 26ساله در بزرگراهی در نزدیکی شهر العلمین در شمال مصر با یک افسر پلیس برخورد کرد و این نیروی پلیس سپس بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. فتوح در پی این سانحه مرگبار توسط پلیس بازداشت شد و آزمایش‌های پزشکی نشان داد که این ملی‌پوش مصری مواد مخدر از نوع حشیش مصرف کرده بود.

 

خوردن تخم مرغ به توصیه پپ

رحیم استرلینگ وینگر چلسی، در هشت سال گذشته با توصیه‌ای که پپ گواردیولا به او داشته، زندگی می‌کند. این بازیکن 29 ساله روتین خاصی دارد و می‌گوید گواردیولا مربی سابق او در منچسترسیتی، به او توصیه کرده هر روز برای وعده صبحانه تخم مرغ بخورد. او گفت: «این روتین من در واقع بخشی از پیامِ گواردیولا در مورد خوابیدن، خوردن و نفس کشیدن فوتبال بود و می‌بینید او چقدر موفق بوده است. این شعار برای تمام زندگی من بوده نه فقط فوتبال. اگر چیزی را می‌خواهید و آن را انجام می‌دهید، باید در آن حضور داشته باشید و تمام انرژی و روند فکری خود را روی آن داشته باشید. زیباترین چیز در فوتبال این است که شما کسی هستید که کنترل را در دست دارید. بنابراین وقتی در زمین فوتبال هستید، این شما هستید که کنترل را در دست دارید. به همین دلیل آموخته‌ام و می‌دانم روی چیزهایی که نمی‌توانم کنترل کنم، تمرکز نکنم.»

 

دلیل چاقو خوردن پدر یامال

منیر نصرویی، پدر لامین یامال که به واسطه درخشش فرزندش در رقابت‌های یورو 2024 به خیلی‌ها شناسانده شد، چهارشنبه شب در پارکینگی در محله روکافوندا ماتاروی اسپانیا به ضرب چاقوی چند فرد آفریقایی‌تبار مجروح و برای 24 ساعت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد که خوشبختانه با وجود جراحات وارده، از خطر مرگ گریخت. بنابر گزارش نشریه موندودپورتیوو اسپانیا، پدر یامال برای صحبت کردن با چهار نفر به پایین آپارتمانش رفته بود ولی آنها بدون صحبت کردن او را با چاقو زدند. چهار ضربه چاقوی مهاجمان به پهلو، کنار ریه و لگن پدر ستاره بارسلونا اصابت کرده و او شانس آورده که سریعاً آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و جانش را نجات داده است. بر اساس گزارش موندو، دلیل اصلی دعوای پدر یامال با چهار نفر به دلیل پاشیدن آب از روی بالکن روی سر سه نفر از آنها بوده که پدر یامال برای عذرخواهی به پایان آمده ولی آنها با او درگیر شده‌اند و پدر یامال را با چاقو زخمی کردند. نصرویی در گفت‌و‌گوی تلفنی با برنامه تلویزیونی چیرینگیتو دخوئگوس اسپانیا درباره وضعیت خود گفت: «تازه مرا از ICU خارج کرده‌اند و خدا را شکر حالم کمی بهتر است. از همه شما متشکرم. به نفع همه است که بدانیم چطور باید خشم‌مان را کنترل و خونسردی‌مان را حفظ کنیم. به نفع خودم و خانواده‌ام است که بعد از این بیشتر آرامشم را حفظ کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی