صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

لژیونرها

ایرانی اینجا، ایرانی اونجا، ایرانی همه جا
فوتبال ایران لژیونرهای زیادی دارد که احتمالاً بسیاری آنها را نمی‌شناسند. اکنون شما در سراسر فوتبال جهان و در هر کشوری، می‌توانید ستاره‌ای با اصالتی ایرانی پیدا کنید که دور از سرزمین مادری خود در یک کشور دیگر مشغول فوتبال بازی کردن است و آن بازیکن نه تنها از چشم کادرفنی بلکه از دید بسیاری از اهالی رسانه و هواداران دور مانده است. روز به روز تعداد بازیکنان دوتابعیتی بیشتر می‌شود و در همین پایان فصل قبل بود که دنیس اکرت، کاوه ظهیرالاسلام و دیوید استوکلر نام‌های خودشان را بر سر زبان‌ها انداختند و در اروپا هم مورد توجه برخی از تیم‌های اروپایی قرار گرفتند.
 
ابراهیم فرحناک مدافع میانی 26 ساله
ابراهیم که متولد شیراز است در فوتبال اروپا مشغول است. ابراهیم محصول آکادمی هانوفر بود، ولی نتوانست در این تیم شرایط چندان خوبی داشته باشد و برای همین ترجیح داد ادامه دوران حرفه‌ای خود را در سطح‌های پایین‌تر فوتبال آلمان دنبال ‌کند.
 
عقیل کعبی
 مدافع میانی 34 ساله
مدافع سابق تیم‌های استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان، در زمستان سال گذشته به تیم کربلا در لیگ عراق اضافه شد.
 
امیر روستایی
 مهاجم نوک 27 ساله
 امیر دو سال پیش تصمیم به لژیونر شدن گرفت و اولین انتخابش الشحانیه قطر بود و پس از آن مدتی کوتاه در سیترای بحرین بازی کرد، ولی برای فصل جدید دوباره به قطر بازگشته و بازیکن الوعب در دسته دوم قطر شده است.
 
آرش قادری
 مدافع میانی 25 ساله
انتقال او به لیگ آذربایجان یکی از انتقالات عجیب و بی‌سر و صدای فوتبال ایران بود. او که سابقه بازی در تیم‌های آلومینیوم، ذوب‌آهن، پیکان و تراکتور را دارد این فصل بازیکن توران توزووف آذربایجان در لیگ این کشور خواهد بود.
 
رضا یزدان‌دوست
 مدافع میانی 32 ساله
مدافع سابق صنعت نفت، تراکتور، پدیده و نفت مسجدسلیمان که فصل گذشته را در ازبکستان گذراند و مورد توجه تیم‌های بزرگ این لیگ قرار گرفته بود، اکنون در کویت بازی می‌کند و بازیکن تیم یرموک است.
 
یادگار رستمی
مهاجم 20 ساله
او محصول آکادمی کیا بود که از این تیم راهی لهستان و تیم پوگون این کشور پیوست. یادگار فصل قبل را به صورت قرضی در لودز بازی کرد و حالا برای فصل جدید دوباره به پوگون برمی‎‌گردد.
 
محمدامین دوستعلی
مهاجم مرکزی 20 ساله
او دیگر محصول آکادمی کیا است که البته مستقیماً به تیم زیر 19 سال پوگون رفت و حالا در این فصل موفق شده تا در تیم دوم پوگون به میدان برود.
 
سیاوش حق‌نظری
هافبک تهاجمی 29 ساله
بازیکنی که محصول آکادمی پرسپولیس محسوب می‌شود، پس از اینکه در تیم‌های جوانان ال ای گلکسی بازی کرد، مدتی در اوکراین و ازبکستان حضور داشت و در ژانویه به نوبهار پیوست.
 
کاوه ظهیرالاسلام مهاجم مرکزی 22 ساله
مهاجم تیم سنت ترویدن در المپیک پاریس می‌توانست عضو تیم جوانان امریکا باشد و با توجه به اینکه متولد کالیفرنیا نیز هست، رسانه‌های امریکایی انتظار دعوت او از سوی سرمربی این تیم را داشتند.
به هر ترتیب او هنوز به تیم ملی نرسیده و یک بازیکن دوتابعیتی محسوب می‌شود که حالا فصل جدید را در بلژیک شروع کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی