صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

یک ایرانی به مدال فوتبال المپیک رسید

در پایان فوتبال المپیک پاریس، تیم زنان امریکا مدال طلای مسابقات را به گردن خود آویخت و برزیل به عنوان نایب قهرمان دست یافت. اما آلمان در حالی روی سکوی سوم این مسابقات ایستاد و مدال برنز المپیک را تصاحب کرد که یک بازیکن ایرانی‌الاصل هم در ترکیب خود داشت. سارا دوروسان خواجه که اصالتی اردبیلی دارد ولی متولد کلن آلمان است، در این تورنمنت ۶۸ دقیقه مقابل زامبیا در مرحله گروهی، ۲۰ دقیقه برابر امریکا در نیمه‌نهایی و پنج دقیقه برابر اسپانیا در دیدار رده‌بندی بازی کرد تا با 56 بازی ملی حالا اولین افتخار ملی‌اش را کسب کند. او حالا اولین ایرانی تاریخ مسابقات فوتبال المپیک محسوب می‌شود که در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال شده است.

 

فاکتورسازی پس از المپیک

عمر عصر، بهترین پینگ‌پنگ‌باز قاره آفریقا به شمار می‌آید. او برای دومین بار در مسابقات المپیک به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید که پیش از این هیچ بازیکن آفریقایی به این مرحله نرسیده بود. ستاره تنیس روی میز مصر بعد از پایان رقابت‌های المپیک پاریس و قرار گرفتن در رده پنجم مسابقات انفرادی مردان، به افشاگری علیه فساد سیستماتیک در فدراسیون تنیس روی میز مصر پرداخت. عصر می‌گوید که فاکتوری به ارزش 50 هزار دلار به نامش قبل از مسابقات المپیک پاریس ساخته شده و با این جعل، پولی از خزانه فدراسیون برداشت شده است. بر اساس افشاگری این ورزشکار مطرح آفریقایی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز یکی از دوستان نزدیکش را به عنوان مدیر فنی تیم ملی گذاشته است. همچنین پسر سرمربی تنیس، مسئول روابط خارجی فدراسیون است و فساد خانوادگی در این فدراسیون بیداد می‌کند.

 

فروش طلای المپیک برای المپیک بعدی

سولفرد کوآندا وزنه‌بردار نروژی که در وزن 81 کیلوگرم قهرمان المپیک پاریس شد، از درآمد اندک وزنه‌برداران کشورش گفت. کوآندا گفت: «در حال حاضر احساس می‌کنم یک الهه هستم اما شاید دوباره به عنوان برق‌کار به فعالیتم ادامه دهم، واقعاً نمی‌دانم. شاید مجبور شوم مدال طلا را به فروش برسانم تا برای تأمین مالی آمادگی برای المپیک 2028 هزینه کنم.» این ورزشکار 25 ساله با یک رکورد المپیکی در بازی‌های پاریس قهرمان شد و با مجموع 275 کیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت.

 

بازیابی ۶۰ تن غذای المپیک

در طول برگزاری بازی‌های المپیک، برگزارکنندگان نزدیک به ۶۰ تن غذا بازیابی کردند که از طریق چندین مؤسسه خیریه بین نیازمندان توزیع خواهند کرد. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس برنامه‌ریزی کرده بود که محصولات مصرف‌نشده را از 13 میلیون وعده غذایی و میان‌وعده‌ای که در سایت‌های المپیک سرو می‌شود، به منظور محدود کردن ضایعات مواد غذایی توزیع کند. آنها قراردادهایی را با سه مؤسسه خیریه فرانسوی و بانک‌های غذا در فرانسه امضا کردند تا به جمع‌آوری غذا کمک کنند. فرانسوا گراس رئیس بانک Alimentaire پاریس و ایل دوفرانس (Bapif) از این کار استقبال کردند که امکان جمع‌آوری محصولات باکیفیت را فراهم کردند. او گفت که سازمان‌ها توانسته‌اند بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات، صبحانه، محصولات لبنی و تعداد زیادی سالاد یا تنقلات از پیش بسته‌بندی شده را بازیابی کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی