نقل و انتقالات

 فولاد با دروازه‌بان‌های خارجی و داخلی
در شرایطی که تلاش‌های مدیران باشگاه فولاد برای فسخ قرارداد با کریستوفر کنت و یا انتقال قرضی او به تیم‌های دیگر بی‌فایده بوده، دغدغه بزرگ آنها به لیست دروازه‌بان‌ها برمی‌گردد. فولادی‌ها حالا علاوه بر اینکه کنت را در لیست بازیکنان خود دارند، یوسوپوف گلر ازبکستانی را به خدمت گرفته‌اند و علیرضا نازی دروازه‌بان سوم فصل پیش هم در اختیار این تیم است. جالب اینکه ادیب زارعی، دروازه‌بان جوان تراکتور هم اخیراً به عضویت باشگاه فولاد در آمده و در تمرینات حضور دارد.  جدا از این مسأله چند دروازه‌بان از تیم‌های پایه نیز در تمرینات فولاد شرکت می‌کنند تا تعداد زیادی گلر در تمرینات قرمزپوشان اهوازی باشد. بی‌شک اصلی‌ترین دغدغه یحیی گل‌محمدی برای پست دروازه، روشن شدن وضعیت کنت است. این دروازه‌بان اتریشی فعلاً از حضور در تمرینات منع شده و باید دید چه راهکاری برای فسخ با او پیدا می‌کنند.


خرید خارجی استقلال خوزستان
دیمیتریوس چاتزیسایاس مدافع ۱۹۳ سانتی‌متری و ۳۱ ساله یونانی با امضای قراردادی به استقلال خوزستان پیوست. او که سابقه بازی در تیم‌هایی همچون پانیونیوس، آترومیتوس و پائوک سالونیکی یونان و ریزه‌اسپور ترکیه را در کارنامه دارد، به‌صورت تخصصی در پست مدافع آخر برای آبی‌های دیار کارون به میدان خواهد رفت. این مدافع یونانی به‌زودی وارد ایران خواهد شد و پس از گذراندن تست پزشکی در اردوی استقلال خوزستان حضور می‌یابد.


پاکدل تمرینات پیکان را ترک کرد
حامد پاکدل مهاجم سابق تراکتور و پرسپولیس که فصل گذشته برای پیکان تهران توپ می‌زد، بعد از سقوط خودروسازان به دسته اول به واسطه قراردادش مجبور شد در تمرینات این تیم حضور یابد. این مهاجم باتجربه بعد از حضور در تمرینات پیکان با پیشنهادهایی از لیگ برتر مواجه شد و حالا یکی دو روز است که دیگر به پیکانشهر نمی‌رود و در آستانه جدایی قرار گرفته است. درباره پاکدل گفته می‌شود که او با مدیران نساجی مازندران به توافق رسیده و بزودی راهی این تیم شمالی لیگ برتر خواهد شد. این مهاجم باتجربه هنوز به طور رسمی از قرارداد جدیدش رونمایی نکرده اما به هر حال دیگر در ترکیب پیکان در لیگ یک نخواهد بود و باید دید او فصل جدید را با پیراهن کدام تیم شروع می‌کند.


شهباززاده- هوادار فقط یک امضا
هوادار فصل گذشته سه مهاجم باتجربه یعنی امین قاسمی‌نژاد، کریم اسلامی و یونس شاکری را در اختیار داشت و حالا با جدایی این بازیکنان، بنفش‌ها در پی جذب آقای گل سابق لیگ برتر هستند. سجاد شهباززاده مهاجم فصل گذشته مس رفسنجان که سه مقطع در استقلال تهران بازی کرده و همچنین روزهای درخشانی در سپاهان داشته است، مورد توجه مهدی رحمتی و مدیران هوادار قرار دارد. گفته می‌شود هوادار و شهباززاده به توافقات خوبی دست پیدا کرده‌اند و فقط امضای نهایی قرارداد مانده است.


آزاده سبزپوش شد
محمدجواد آزاده هافبک وسط 24 ساله شاغل در لیگ برتر به عضویت ذوب‌آهن درآمده و فصل جدید برای این تیم به میدان خواهد رفت. آزاده که سابقه بازی در تیم‌های نساجی مازندران، پیکان تهران و پارس جنوبی جم را در کارنامه دارد، فصل گذشته یکی از بازیکنان تأثیرگذار پیکان بود که به جمع گاندوها ملحق شده است. این هافبک وسط بعد از تأیید فنی توسط محمد ربیعی سرمربی ذوب‌آهن در جلسه با مدیران باشگاه به توافق رسید و قرارداد خود را به امضا رساند. آزاده در تمرینات ذوب‌آهن هم حضور یافته و آماده بازی در لیگ برتر بیست و چهارم می‌شود.


یک کروات مدیر آکادمی تراکتور
باشگاه تراکتور اعلام کرد که یک مدیر آکادمی کروات به عنوان رئیس تیم‌های پایه تراکتور منصوب شده است. آنها با یک مدرس خیلی مطرح از کرواسی صحبت و مذاکره کرده‌اند که بیایند. هم سابقه مربیگری در تیم‌های ملی پایه کرواسی را داشته و هم در کشور خودمان خیلی عملکرد درخشانی داشته است. در صورت توافق نهایی ظرف چند روز آینده به ایران می‌آید.»


مدافع گرجستانی ذوب‌آهن
تمدید کرد
گریگول چابرادزه، مدافع باتجربه گرجستانی قرارداد خود را با ذوب‌آهن اصفهان به مدت یک فصل دیگر تمدید کرد. این مدافع راست ۲۸ ساله که نیم فصل لیگ بیست و سوم به جمع شاگردان محمد ربیعی اضافه شده بود، بعد از تأیید فنی از سوی سرمربی و توافق با مدیران باشگاه ذوب‌آهن اصفهان همچنان در جمع سبزپوشان خواهد بود. چابرادزه که یکی از نفرات حاضر در ماتریس تیم ملی گرجستان است طی روزهای گذشته در تمرینات ذوب‌آهن حضور یافته و برای شروع مسابقات لیگ برتر آماده می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی