صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

خبر

میزبانی بازی کره‌شمالی و تیم ملی فوتبال ایران به لائوس رسید
دیدار ایران و کره‌شمالی در تاریخ ۲۴ آبان در کشور لائوس برگزار خواهد شد اما با توجه به اینکه کره‌شمالی نمی‌تواند در کشور خودش میزبانی انتخابی جام جهانی را انجام دهد، روز گذشته به صورت رسمی از سوی فیفا مکان بازی این تیم با تیم ملی کشورمان مشخص شد. انتخاب کشور لائوس به عنوان میزبان این بازی، با توجه به شرایط خاص منطقه و مسائل امنیتی، صورت گرفته است. برگزاری مسابقات در زمین بی‌طرف، به منظور تضمین امنیت و برگزاری بازی در فضایی آرام، تصمیم‌گیری شده است. تیم ملی ایران با توجه به شرایط خاص بازی، باید آماده چالش‌های جدیدی باشد. برگزاری بازی در خارج از خانه و در شرایط آب و هوایی متفاوت، می‌تواند بر عملکرد بازیکنان تأثیرگذار باشد. کادرفنی تیم ملی باید با برنامه‌ریزی دقیق، تیم را برای این بازی حساس آماده کند. تیم ملی کشورمان در مرحله دوم انتخابی جام جهانی با تیم‌های قرقیزستان، امارات، کره‌شمالی، قطر و ازبکستان همگروه شده است.


درآمدزایی 900 هزار یورویی سپاهان از فروش حسین‌نژاد


چند روز پیش محمدجواد حسین‌نژاد، هافبک سابق سپاهان با امضای قراردادی به تیم دینامو ماخاچ‌قلعه روسیه پیوست. او پس از سعید سحرخیزان، محمد قربانی و کسری طاهری چهارمین بازیکن ایرانی است که در ماه‌های اخیر راهی لیگ روسیه می‌شود. این بازیکن 21ساله ایرانی برای باشگاه پایتخت داغستان شماره 10 را بر تن خواهد کرد. گفتنی است که باشگاه سپاهان برای این انتقال مبلغ 900هزار یورو بابت رضایتنامه حسین‌نژاد درآمدزایی کرد. نکته جالب اینکه تلفظ فامیلی این بازیکن به زبان روسی بسیار سخت است و برای همین شمیل گازیزوف، مدیرکل دینامو به شبکه تلویزیونی مچ‌تی‌وی گفت: «به این دلیل نام «جواد» روی پیراهن او ثبت خواهد شد.»


جوزپه برگومی اسطوره اینتر:
طارمی من را شگفت‌زده کرده


 از نگاه جوزپه برگومی، پیشکسوت نراتزوری، اینتر تیمی است که سایر تیم‌ها به دنبال شکست‌ دادن آن هستند و در فصل گذشته اینتر مسن‌ترین تیم لیگ بود و اکنون نیز با چند مصدومیت روبه‌رو شده؛ بنابراین باید اعضای کادرفنی این تیم احتیاط کنند. برگومی معتقد است که موفقیت مجدد اینتر به انگیزه و تمایل بازیکنان برای اثبات خود بستگی دارد و نباید فکر کنند که با یک پیروزی، کارشان تمام شده است. برگومی در خصوص حضور مهدی طارمی در اینتر گفت: «طارمی من را شگفت‌زده کرده و او باهوش و بسیار سریع است. علاوه بر این، همیشه برای تیم خود گلزنی می‌کند.» او ادامه داد: «طارمی در هیچ یک از مهارت‌های پایه‌ای برجسته نیست، اما همه چیز را به‌خوبی بلد است. مقابل لاس‌پالماس یک پنالتی عالی گرفت و در صحنه گل در محوطه جریمه حضور داشت. متأسفانه در ادامه مصدوم شد، اما همچنان یک خرید فوق‌العاده است.»
 

کلاس توجیهی داوری برای اعضای تیم ملی نوجوانان
 از آنجایی که قرار است در تورنمنت کافا از تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی استفاده شود، جلسه توجیهی داوری اعضای تیم ملی نوجوانان پیش از اعزام به این تورنمنت ظهر دیروز در سالن روابط عمومی مرکز ملی فوتبال برگزار شد. در این نشست دانیال مرادی، ریاست دپارتمان داوران توضیحات لازم درمورد آشنایی با سیستم VAR و آخرین قوانین بازی را به کادرفنی و بازیکنان این تیم ارائه کرد. در پایان این جلسه تئوری، عباس چمنیان ضمن تشکر از مرادی بابت برگزاری این کلاس ابراز امیدواری کرد تا ارائه این نکات بتواند به اجرای دقیق قوانین فوتبال توسط بازیکنانی که آینده فوتبال ایران هستند، کمک کند. تیم ملی نوجوانان بامداد پنجشنبه ۲۵ مرداد برای حضور در مسابقات زیر ۱۷ سال کافا عازم تاجیکستان می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی