صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

ستاره هالیوود در اختتامیه المپیک درخشید
تام کروز، غیرممکن را ممکن کرد

برخلاف مراسم افتتاحیه المپیک پاریس 2024، مراسم اختتامیه توانست رضایت مخاطبان را جلب کند و از نظر جلوه‌های بصری و ویژه، شاهد نمایش بهتری نسبت به شروع این رقابت‌ها بودیم. یکی از سوژه‌های جذاب این مراسم، شاهکار تماشایی و مجذوب کننده تام کروز بود که به تازگی 62 ساله شده است. او در این سن، به گونه‌ای از بالای ورزشگاه خودش را با بندها پرتاب کرد که تنها آنها را در صحنه‌های خاص هالیوود تماشا کرده‌ایم. هنرنمایی خاصی که تداعی‌کننده سکانس‌های خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی کروز در نقش «اتان هانت» در فیلم سینمایی «مأموریت غیرممکن» بود. در اصل او بهترین مکان را برای تکرار آن صحنه انتخاب کرد. حوالی برج ایفل، در نزدیکی خیابان شانزلیزه و در دل مراسم اختتامیه المپیک پاریس 2024 که اگر کسی آن را به صورت زنده هم ندیده باشد، با تعریف و تمجید‌ها حداقل برای یک بار در فضای مجازی سعی می‌کند راهی برای تماشای صحنه‌های جذابش پیدا کند. زمانی که کروز فرود آمد، در دل جمعیت بود که این موضوع با استقبال بی‌نظیر افراد حاضر در داخل ورزشگاه همراه شد. همگی طوری او را تماشا می‎‌کردند که از فرط شور و اشتیاق، حاضر بودند لذت تماشای زنده آن را از دست بدهند و به جای آن با گوشی‌های موبایلشان از این لحظه فیلمبرداری کنند تا باز هم در خلوت خود آن را تماشا کنند. او از سن بالا رفت. پرچم رسمی مسابقات المپیک را در دست گرفت و به عنوان یکی از مشهورترین چهره‌های حال حاضر جهان، آن را در مرکزیت استیج که بر اساس طرحی از کره زمین ساخته شده بود، کوبید.
همه ما به مانند خودش قطعاً لحظه فرود آمدنش را با فیلم‌هایی که از او دیده بودیم، در ذهن خود بازسازی کردیم و مجدداً لحظات دراماتیک فیلم‌هایش را مرور کردیم اما حالا، با به پایان رسیدن المپیک پاریس، لحظه بندبازی او در پیش چشم میلیون‌ها بیننده در تاریخ ثبت خواهد شد.

 

بهبودی دروازه‌بان بیهوش شده

در جریان بازی امید اسپاد و استقلال، متین لطف‌آبادی دروازه‌بان اسپاد به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه سر دچار بیهوشی مقطعی شد و با دخالت به موقع پزشکان حاضر بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان شهدای یافت‌آباد تهران انتقال یافت. در این میان، وقتی خبر مصدومیت او به هیأت فوتبال استان تهران رسید، میرشاد ماجدی رئیس هیأت فوتبال استان تهران، بلافاصله خود را به بیمارستان رساند و بر بالین دروازه‌بان اسپاد حضور یافت. خوشبختانه، لطف‌آبادی با تلاشی که از سوی پزشکان مربوطه انجام شد، به شرایط پایدار رسید و از زحمات انجام شده تیم پزشکی برای احیای این بازیکن تقدیر و تشکر شد.

 

مأموریت موفق‌ترین ورزشکار المپیک

لئون مارشان، شناگر ۲۲ساله فرانسوی در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مشعل بازی‌ها را تا استادیوم محل برگزاری مراسم حمل کرد. مارشان که با چهار مدال طلا موفق‌ترین ورزشکار المپیک پاریس است، مأمور شد تا مشعل المپیک را که در باغ‌های تویلری قرار داشت، در عصر یکشنبه در آغاز مراسم اختتامیه بردارد و به استادیوم برساند. این در حالی است که همه عادت داشتند او را در لباس شنا ببینند. لباسی که در آن در استخر پاریس لا دفانس آرنا پیروزی‌های زیادی کسب می‌کرد ولی در عصر یکشنبه، مارشان با لباس رسمی در باغ‌های تویلری ظاهر شد.

جستجو
آرشیو تاریخی