دلایل استقلالی‌ها برای انتخاب ورزشگاه امام رضا(ع)

مشهد برای ما خوش‌یمن است

رضا حمیدی
روزنامه‌نگار

اینکه استقلالی‌ها دست گذاشته‌اند روی ورزشگاه امام رضا(ع) تا میزبانی‌ بازی‌های‌شان در لیگ بیست و چهارم را به عهده بگیرد، دلیل دارد. استقلالی‌ها از مشهد خاطرات بسیار خوشی دارند. این خاطرات برمی‌گردد به فصل هشتم که استقلال در ورزشگاه ثامن موفق به کسب جام قهرمانی لیگ برتر شد و در مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد. آن بازی معروف که استقلال موفق شد با گل طلایی جانواریو از پیام بگذرد و در اهواز نیز تیم فولاد رویایی آن روزها موفق شد تیم ذوب‌آهن را که فقط یک امتیاز تا قهرمانی لیگ برتر فاصله داشت، شکست دهد تا استقلال با کمک فولاد آن روزها به جام قهرمانی لیگ برتر دست یابد.
از اینها گذشته مشهد استقلالی‌های بیشتری در دل خود دارد و به گفته اهالی فوتبال در این شهر شمار هواداران استقلال در مشهد بسیار بیشتر از پرسپولیس است و یکی دیگر از دلایلی که سبب شده استقلال به دنبال بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) باشد، همین موضوع است. در واقع مسئولان باشگاه استقلال با علم به اینکه با حضور در مشهد چه شرایط ویژه و مطلوبی را سپری خواهند کرد، دست گذاشته‌اند روی این ورزشگاه تا شاید بار دیگر خاطرات فصل هشتم را در ذهن هواداران خود تداعی کنند و شاید در نهایت نیز قهرمان شوند.
اما نکته بسیار مهم دیگر که استقلال را به سمت مشهد می‌برد و مسئولان، مربیان و بازیکنان این تیم دوست دارند در شرایطی که تهران ورزشگاه آماده‌ای برای پذیرایی از تیم‌‌ها ندارد، به مشهد بروند و در ورزشگاه شیک و زیبای امام رضا(ع) بازی کنند، امکانات بسیار خوبی است که در این ورزشگاه حاکم است.
ورزشگاه امام رضا(ع) به واقع یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌ها در ایران به شمار می‌رود. کیفیت مناسب زمین ورزشگاه، مهندسی بسیار عالی در کنار موقعیت بسیار خوبی که ورزشگاه دارد گرایش آبی‌ها را برای بازی در این ورزشگاه دو چندان کرده است.
تنها مسأله‌ای که پیش روی استقلالی‌ها است اینکه مشهد به دلیل نزدیکی به ایام سوگواری در روزهای پایانی ماه محرم و صفر همواره مملو از زائران است و به همین دلیل ممکن است در بازی‌های ابتدایی لیگ برتر نتواند به میزبانی از استقلال بپردازد اما بعد از پایان این ایام ممکن است به سرعت همه موانع از میان برداشته شده تا استقلال فصل متفاوتی را در مشهد خلق کند و چه بسا با حضور در شهری که خاطرات شیرینی در ذهن هوادارانش تداعی می‌کند، بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

جستجو
آرشیو تاریخی