وطنخواه: به بازیکن مراکشی ایرادی نمی‌گیرم

میزبانی قهرمان خارج از خانه واقعاً نوبر است

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار


رضا وطنخواه که یکی از بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس به شمار می‌آید در رابطه با به بن‌بست رسیدن مذاکرات این باشگاه با ستاره مراکشی و سایر شرایط تیم محبوبش نقطه نظرات خود را مطرح می‌کند.
او در خصوص منتفی شدن حضور عطیه‌الله بعد از مدت‌ها مذاکره و پیگیری باشگاه پرسپولیس گفت: به هر حال باشگاه پرسپولیس از مدت‌ها قبل پیگیر حضور ستاره مراکشی بود اما به هر حال طبیعی بود که این بازیکن حرفه‌ای با پول بیشتر و شرایط بهتر راهی تیمی دیگر شود. به همین خاطر کسی نمی‌تواند بازیکن مراکشی را محکوم کند چون به هر حال بازیکن خارجی به دنبال شرایط بهتراست و قطعاً خودش همه مسائل را در نظر گرفته و شرایط تیم مصری را برای حضور خودش بهتر ارزیابی کرده است.
بازیکن اسبق پرسپولیس در ادامه افزود: جناح چپ پرسپولیس از گذشته بهترین ستاره‌های داخلی را در این پست دیده اما این یک حقیقت است که دیگر ستاره‌ای در فوتبال ایران نداریم و همان طور که کسی نتوانسته پا جای پای بزرگانی مانند علی دایی و کریم باقری و دیگر ستاره‌های بزرگ فوتبال ایران بگذارد طبیعی است که دیگر در جناح چپ هم در فوتبالمان و در تیم پرسپولیس بازیکن دیگری نداریم که به عنوان ستاره در جناح چپ بازی کند. به همین دلیل راهی نداریم جز اینکه به دنبال گزینه‌های خارجی برویم. البته من شنیدم که بعد از منتفی شدن بازیکن مراکشی، باشگاه دنبال گزینه‌های دیگر است که امیدوارم بهترین گزینه ممکن برای پست دفاع چپ انتخاب شود تا دیگر کمبودی در این منطقه نداشته باشیم.
وطنخواه تأکید کرد: من پیگیر مسائل پرسپولیس هستم اما تا لیگ شروع نشود و چند هفته از شروع مسابقات نگذرد واقعاً نمی‌توان در خصوص قدرت واقعی پرسپولیس و تیمی که بسته شده نظر قاطع و کارشناسی داد.
مدافع چپ اسبق پرسپولیس در خصوص میزبانی پرسپولیس در هفته اول مسابقات لیگ برتر در مقابل ذوب‌آهن گفت: حتماً این جمله را از قول من بنویسید که واقعاً مسخره است که تهران به این بزرگی یک زمین چمن خوب نداشته باشد که قهرمانش بتواند در آن بازی کند. واقعاً نوبر است که پرسپولیس در خارج از خانه بخواهد مقابل تیم ذوب‌آهن میزبانی کند و این اصلاً شایسته فوتبال ما و بازیکنانش نیست.
وطنخواه در پایان گفت: یادم هست زمان بازیگری‌ام در پرسپولیس یک بار به عربستان رفتیم و در حالی که قصد تمرین و بازی در آنجا را داشتیم آن قدر کیفیت چمنش بد بود که علی پروین با اعتراض گفت راضی به بازی و در تمرین در این زمین چمن نیست. این در حالی است که حالا ما زمین خوب نداریم و از امکانات بهینه‌ای هم بهره نمی‌بریم در حالی که می‌بینیم تیم‌های عربی بهترین امکانات را دارند و وقتی به ایران می‌آیند واقعاً از شرایط ما ناراحت می‌شوند. نمونه‌اش را هم در بازی آخر سپاهان مقابل شباب‌الاهلی امارات دیدیم.

جستجو
آرشیو تاریخی