صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

حسن یزدانی شایعه خداحافظی‌اش را رد کرد

پدر یزدانی راهی بیمارستان شد باخت حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم ،پدرش را راهی بیمارستان کرد. حسن یزدانی در فینال وزنه 86 کیلوی المپیک با کتف در رفته مقابل رمضان اف بلغاری مبارزه کرد. مبارزه ای که نتیجه باخت 7 بر یک برای یزدانی نداشت. با باخت یزدانی، پدرش که در سالن گرند پالا مسابقه پسرش را تماشا می کرد از شدت ناراحتی بابت باخت حالش بد شد وماموران پزشکی با همراهی بابک شایگان رئیس کمیسیون پزشک اتحادیه جهانی کشتی بلافاصله او را به خارج از سالن و بیمارستان منتقل کردند.

حسن یزدانی، قهرمان کشتی کشورمان در صفحه شخصی اینستاگرامش خداحافظی از دنیای کشتی را تکذیب کرد. او نوشت:
«سلام مردم شریف و ملت بزرگ ایران؛
اول از همه تشکر می‌کنم از لطف بیکران و همیشگی شما مردم عزیز، که به هر طریقی حمایت و محبت خود را از من دریغ نکردید، شما لایق بهترین‌ها هستید.
از صمیم قلب آرزو داشتم امروز به شما تبریک کسب مدال طلا را به اشتراک بگذارم و خدای خود را شاهد می‌گیرم در این راستا از کوچکترین تلاشی دریغ نکرده‌ام… از روزهای اول جراحی تا ثانیه‌های آخر فینال، با جان و دل جنگیدم تا در شرایطی که شادی در دل مردم عزیزم کمرنگ شده، امیدی در دلشان زنده کنم… و حتی برای چند ثانیه مسبب افتخار و شادی شما باشم... نامش را حکمت، قسمت، تقدیر، نمی‌دانم چه بگذارم ولی می‌دانم که حتماً خدا بهتر از همه ما می‌داند و راضی به رضایش
هستم؛
اگر از توانایی و میزان آمادگی خودم اطمینان نداشتم هرگز پای در این میدان بزرگ نمی‌گذاشتم؛ در بالاترین میزان آمادگی چه به لحاظ جسمی و چه روحی به پاریس رفتم، اتفاقی که دست مرا از مدال طلا دور کرد، تقریباً غیرقابل پیش‌بینی بود چه برای من و چه برای کادر درمان، احتمال این اتفاق در مجارستان بسیار بالاتر بود و با اینکه دوره درمان تکمیل نشده بود رفتم تا همین اتفاق را محک بزنیم و بعد از اطمینان، برای المپیک آماده شدیم و به گواه دکتر سهراب کیهانی تا ثانیه‌های اول فینال هیچ مشکلی نداشتم، ولی اتفاق است و هیچ یک از ما از یک ثانیه بعد خود خبر نداریم... ولی من از تلاش و امید، دست نمی‌کشم.
هیچگاه کم فروشی نکرده‌ام و نخواهم کرد، پس از درمان مجدد و در صورت نیاز عمل مجدد، باز هم تلاش خواهم کرد تا این اتفاق شیرین را برای شما به ارمغان بیاورم، اما باز هم می‌گویم... تسلیمم به رضای خدا، من سپردم به خدا، هر چه خدا می‌خواهد…‎»

 

برش

کیهانی: کتف یزدانی ۵ بار در فینال در رفت
سهراب کیهانی، پزشک معتمد و جراح متخصص فدراسیون کشتی گفت: «حسن یزدانى ۴ تا ۵ بار کتف دست راستش در مسابقه از جا در رفت که با حضور پزشک جا افتاد. یک خطاى بد و فشار نادرست روى کتف حسن در اول مسابقه توسط حریفش باعث دررفتگى کتف راست یزدانى شد. فکر می‌کنم براى کتف جراحى شده حسن در کشتى فینال برنامه داشتند. من به عنوان یک جراح کنار تشک مى‌دیدم که روى دست راست و عمل شده حسن فشار مضاعف و غیراصولى مى‌آورد و برنامه دارد تا او را از کار بیندازد.
براى یک ورزشکار یک بار هم کتف دست در برود، باید به بیمارستان منتقل شود اما حسن پنج بار کتفش درآمد و آن را جا انداختند؛ آن هم در شش دقیقه زمان که با غیرت درد کشنده آن را تحمل مى‌کرد تا شاید بتواند نتیجه مسابقه را عوض کند.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی