صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

انتخاب لی کارسلی به عنوان مربی موقت انگلیس

یک تصمیم هوشمندانه

 اتحادیه فوتبال انگلیس در اقدامی هوشمندانه تصمیم گرفته لی کارسلی را به عنوان مربی موقت تیم ملی این کشور به جای گرت ساوت‌گیت انتخاب کند. با این کار از افتادن در تله سپردن کار به مربی به آخر خط رسیده‌ای مثل ژوزه مورینیو فقط به این دلیل که چهره سرشناس و بزرگی است و می‌تواند هواداران را برای مدتی خوشحال کند، اجتناب کرده‌اند. انگلیس پیش از این در چنین دامی افتاده و تاوان سختی برای آن داده است. فابیو کاپلو در فوتبال باشگاهی یک مربی برنده بود اما دوران او در انگلیس یکی از بدترین‌ها بوده.
این اقدام از جهات بسیاری هوشمندانه‌ و البته شجاعانه نیز هست چون اتحادیه فوتبال انگلیس می‌دانست با انتصاب کارسلی مورد انتقاد قرار می‌گیرد برای اینکه جذاب نیست و کسی شاید او را خیلی نشناسد. کارسلی یک مربی برنده است که تیم زیر 21 سال انگلیس را به قهرمانی اروپا در سال 2023 رساند، آنها برای نخستین بار بعد از 39 سال قهرمانی زیر 21سال اروپا را به دست آوردند. آنها در فینال آن تورنمنت با امثال کول پالمر، آنتونی گوردون و مورگان گیبز وایت، اسپانیا را بردند. تعداد مربی‌هایی که بتوانند اسپانیا را در هر فینالی شکست دهند، زیاد نیست. کارسلی مربی قابل احترامی است که تیم‌هایش زیرکانه، فنی و مطمئن بازی می‌کنند و به بازیکنانش اعتماد می‌کند تا خودشان را در زمین و در کار با توپ نشان دهند. خیلی از بازیکنان تیم فعلی انگلیس با کارسلی در زیر 21 سال همکار بوده‌اند و از او به بزرگی یاد می‌کنند.آنها هم که می‌گویند انگلیس به یک مربی با نام بزرگ نیاز دارد تا جو سنگین بازیکنان بزرگ را مدیریت و احترام آنها را جلب کند، مزخرف می‌گویند. واقعیت این است که موفق‌ترین تیم‌های فوتبال جهان الگوی خوبی برای انگلیس هستند.
لیونل اسکالونی هیچ سابقه‌ای در مربیگری باشگاهی نداشت وقتی از تیم‌های رده پایین سنی آرژانتین به تیمی آمد که لیونل مسی در آن بازی می‌کرد و توانست او و بقیه ستاره‌ها را به قهرمانی جام جهانی 2022 برساند.
ماه قبل هم که لوییس دلافوئنته که ده سال اخیر را در رده‌های سنی مختلف اسپانیا مربیگری کرده، با پیروزی بر انگلیس به قهرمانی یورو2024 رسید، هیچ کس فکر نکرد رودری یا نیکو ویلیامز یا دیگران از او چیز زیادی یاد نگرفته‌اند چون سابقه مربیگری در رئال مادرید یا بارسلونا را نداشته. کارسلی مربی خوش فکر، باشخصیت و درخشانی است که قبلاً با این گروه بااستعداد از فوتبالیست‌ها کار کرده و می‌داند چطور با فرمول پیروزی بهترین نتیجه را از آنها بگیرد. راستش را بخواهید اگر اتحادیه فوتبال سراغ گزینه دیگری می‌رفت، عجیب بود.
جستجو
آرشیو تاریخی