فاجعه بزرگ در ترکیه

حریف پرسپولیس قلابی بود

از اولین تصاویر منتشر شده از بازی دوستانه عصر دوشنبه پرسپولیس در ترکیه هم مشخص بود این بازی و این حریف ماجراهای عجیبی دارد. باشگاه پرسپولیس اعلام کرد، حریف تدارکاتی آنها که در نهایت با نتیجه 5 بر 2 شکستش دادند تیم بیکوزاسپور از دسته دوم فوتبال ترکیه است اما تعدد بازیکنان سیاهپوست در این تیم عجیب به نظر می‌رسید. صبح روز سه‌شنبه اما ماجرا به گونه دیگری پیش رفت و مشخص شد اصلاً حریف پرسپولیس بیکوزاسپور نبوده است.
این مهم با بیانیه باشگاه بیکوزاسپور ترکیه‌ای مشخص شد و این باشگاه اعلام کرد آن تیمی که به پرسپولیس باخت ما نبودیم!
 بیکوز اسپور: بازی با تیم ایرانی واقعیت ندارد
در بیانیه باشگاه بیکوز که از طریق صفحه رسمی این باشگاه منتشر شده آمده که این باشگاه برنامه تمرینی دیگری را پیش برده و هیچ مسابقه دوستانه با تیمی از لیگ برتر ایران نداشته است: «خطاب به هواداران و رسانه‌ها، باید گفت که اخبار منتشرشده در فضای رسانه‌ای ایران مبنی بر دیدار تدارکاتی بیکوزاسپور با پرسپولیس ایران واقعیت ندارد. تیم ما در این تاریخ با تیمی از ایران دیدار نکرده است. برنامه تمرینی امروز ما به این شرح بوده است: در تمرین صبح فعالیت بدنسازی و آمادگی جسمانی انجام شد. هدایت این تمرین برعهده مربی بدنساز بود و ارن شفاک سرمربی تیم هم بر انجام تمرین نظارت داشت. در تمرین نوبت عصر یک بازی درون‌تیمی برگزار شد که دو گل داشت. در این دیدار بازیکنان جسور تیم‌مان توانایی خوبی را از خود نشان دادند. تصاویر این تمرین در صفحات اجتماعی ما منتشر شده است. برنامه تمرینی و اردویی تیم ما طبق پیش‌بینی و اعلام قبلی ادامه دارد. از هواداران درخواست داریم که به این اخبار بی‌اساس و اشتباه اعتماد نکنند. شما می‌توانید تمام جزئیات مربوط به تمرینات ما را در وب‌سایت رسمی تماشا کنید. ما به عنوان تیم بیکوزاسپور به تلاش خود برای موفقیت ادامه می‌دهیم. با احترام باشگاه بیکوز اسپور.»
 
باشگاه پرسپولیس: متأسفیم و پیگیری می‌کنیم
این بیانیه، باشگاه پرسپولیس را مجبور به واکنش کرد اما جز عذرخواهی و توجیه عجیب حرفی برای گفتن وجود نداشت. در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده: «در رابطه با خبر منتشر شده پیرامون حریف تدارکاتی پرسپولیس، به اطلاع رسانه‌ها و هواداران عزیز می‌رساند که هماهنگ‌کننده کمپ تمرینی پرسپولیس در ترکیه، مسئول برگزاری بازی‌های تدارکاتی بوده و براساس اطلاعاتی که مسئول برگزاری کمپ به تیم داده بود، حریف تدارکاتی روز دوشنبه پرسپولیس تیمی به نام بیکوزاسپور بود که به تازگی به لیگ دسته دو ترکیه صعود کرده اما متأسفانه این فرد هیچ توضیحی بابت این ناهماهنگی به باشگاه نداده است. طبق توافقات انجام شده با باشگاه قرار بوده بازی‌های تدارکاتی پرسپولیس در این اردو، از بین تیم‌های گل‌گهر ایران، پندیک‌اسپور، عمرانیه‌اسپور، زکریااسپور (ترکیه)، الاخدود و الخلود (عربستان) و الاهلی بحرین باشد اما ناهماهنگی از سوی مسئول برگزاری اردو و عدم اطلاع راجع به تغییر تیم حریف سبب به وجود آمدن این اشتباه شده است. حریف تدارکاتی پرسپولیس تیم جی‌کی‌آکادمی بوده که پیش از این با یکی از تیم‌های ایرانی نیز دیدار دوستانه برگزار کرده بود. از اشتباه پیش آمده متأسفیم و حق قانونی باشگاه در این زمینه را با جدیت پیگیری می‌کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی