از جنجال‌های فرهاد تا درخشش طارمی

مچ اندازی لژیونرها با ستاره‌های وطنی

ایلیا بهزاد اول
خبر‌نگار

یکی از مهم‌ترین رقابت‌های این فصل فوتبال باشگاهی در ایران، روز سه‌شنبه در ورزشگاه نقش جهان بین سپاهان اصفهان و شباب‌الاهلی امارات برگزار می‌شود. یکی از نکات جذاب این رقابت، تقابل دو بازیکن ملی‌پوش فوتبال ایران یعنی سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی با سپاهانی‌هاست؛ هر چند که عزت‌اللهی به احتمال قوی به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود.
 در تقابل‌های بازیکنان ایرانی با تیم‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا، خاطرات جذاب و جالب توجهی ثبت شده است. 8 اردیبهشت سال 78 ورزشگاه آزادی شاهد تقابل یک بازیکن ایرانی با تیمی ایرانی در آسیا بود. رضا شاهرودی که در آن مقطع عضو تیم دالیان چین بود همراه این تیم به تهران سفر کرد تا در مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا روبه‌روی استقلال قرار بگیرد. دیداری که با پیروزی 3-4 استقلال به پایان رسید تا این تیم فینالیست آسیا شود.
 جنجالی‌ترین تقابل یک بازیکن ایرانی با تیم‌های ایران، بی‌شک تقابل فرهاد مجیدی در لباس الغرافه قطر با پرسپولیس است. در روز تساوی ۱-۱ الغرافه و پرسپولیس در ۳۰ فروردین ۹۱، مجیدی که از ابتدای بازی با هواداران پرسپولیس کری داشت، بعد از اخراج از میدان، پیراهن الغرافه را درآورد و با پیراهن آبی، عدد 4 را به هواداران پرسپولیس نشان داد تا جنجال بزرگی در ورزشگاه آزادی رقم بزند. جدال شجاع خلیل‌زاده با پرسپولیس در لباس الریان پس از حواشی جدایی‌اش از این باشگاه نیز یکی از رقابت‌های جنجالی بازیکنان ایرانی با تیم‌های کشور خود بود.
 در سال‌های اخیر نیز بازیکنان ایرانی متعددی با نمایندگان ایران رقابت کرده‌اند که مهدی طارمی با لباس الغرافه، موفق‌ترین چهره بوده است. او در این تیم، دو بار دروازه تراکتور را باز کرد و با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا راه رسیدن به لیگ پرتغال را برای خود هموار ساخت. مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع فعلی پرسپولیس نیز در لباس السد قطر سابقه دیدار با سرخپوشان را دارد که او سال ۱۳۹۷ در رقابت با تیم فعلی خود، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.
 حضور بازیکنان ایرانی در باشگاه‌های عربی خاطرات زیادی را از تقابل این بازیکنان با نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا رقم زده و باید منتظر ماند و دید در رقابت سردار و سپاهان، کدام تیم به مرحله اصلی لیگ نخبگان می‌رسد.

 

آزمون به اصفهان می‌آید
رویارویی جذاب سردار با سپاهـــان

حدود یک هفته قبل بود که سردار آزمون به طور رسمی از بایرلورکوزن جدا شد و پیراهن شباب الاهلی امارات را به تن کرد.
 انتقال غیرمنتتظره آزمون به لیگ امارات بازتاب بسیاری داشت و خیلی‌ها درباره آن اخبار متفاوتی را منتشر کردند اما نکته جالب توجه تقابل شباب‌الاهلی با سپاهان بود و همین مسأله انتقال آزمون را به انتقالی جذاب تبدیل کرد.  طی روزهای اخیر بحث‌های بسیاری درباره حضور یا عدم حضور سردار در بازی مقابل سپاهان وجود داشت.
 کارت بازی مهاجم ۲۹ ساله تیم ملی صادر نشده بود و خیلی‌ها بر این عقیده بودند که او حداقل مقابل سپاهان به میدان نخواهد رفت.
 اما بالاخره کارت بازی آزمون برای شباب‌الاهلی صادر شد و او می‌تواند بدون مشکل در ترکیب تیم جدیدش به میدان برود و در لیگ نخبگان آسیا و همچنین ادنوک لیگ - لیگ امارات - شرکت کند.
 بعد از مصدومیت سعید عزت‌اللهی، دیگر بازیکن ایرانی شباب الاهلی که حدود دو ماه قبل رخ داد و او به گفته خودش نمی‌تواند مقابل سپاهان بازی کند، در مورد آزمون هم اما و اگرهای فراوانی وجود داشت.  با اینکه کارت بازی سردار صادر شده بود اما او باید منتظر تصمیم پائولو سوسا می‌ماند تا در صورت صلاحدید مربی پرتغالی شباب‌الاهلی به اصفهان سفر کند و مقابل سپاهان بازی کند. با اینکه سردار دیرتر از سایر بازیکنان به تمرینات اضافه شده اما سوسا تصمیم گرفته مهاجم جدید خود را همراه کاروان الاهلی به اصفهان بیاورد و از او استفاده کند.
 بنابراین احتمالاً اولین بازی سردار برای شباب الاهلی مقابل سپاهان در لیگ نخبگان آسیا انجام خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی