شب می‌خوابند، صبح قانون عوض می‌کنند

لطیفی: بهتر است از کارشناسان خارجی استفاده کنیم

 این روزها حرف و حدیث و جنجال پیرامون تعداد سهمیه بازیکنان خارجی پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد افزایش یافته است و تیم‌ها مشغول آماده شدن برای یک درگیری حقوقی علیه یکدیگر هستند.
سال گذشته قانونی تصویب شد مبنی بر اینکه چنانچه هر بازیکن خارجی در کمتر از 60 درصد دقایق فصل برای تیمش به میدان برود، به ازای هر بازیکنی که کمتر از این عدد باشد، یک سهمیه خارجی آن تیم برای فصل بعد می‌سوزد؛ قانونی که به موجب آن، پرسپولیس و فولاد با کاهش 2 سهمیه و سپاهان و تراکتور با کاهش یک سهمیه روبه‌رو شده‌ بودند.
سهمیه خارجی هر تیم 6 نفر شامل یک بازیکن آسیایی است و پرسپولیس در حال حاضر خارجی‌هایی چون گولسیانی، اورونوف، گندوز و ایوب العملود را در ترکیب دارد. با این حساب و طبق ادعای باشگاه استقلال، پرسپولیس دیگر نمی‌تواند بازیکن خارجی بگیرد هرچند که خود پرسپولیسی‌ها این ادعا را قبول ندارند و مشغول مذاکره با یک دفاع چپ خارجی هم هستند.
این اقدام سرخپوشان با اعتراض استقلالی‌ها همراه شده و در همین خصوص با علی لطیفی، پیشکسوت استقلال هم‌کلام شدیم تا نظر او را در خصوص این موضوع بدانیم: «فدراسیون فوتبال از ابتدا تا امروز برای وضع قانون بدون فکر اقدام می‌کند. یعنی یک مدیر شب می‌خوابد و صبح بیدار می‌شود، یک قانون جدید وضع می‌کند و فردایش هم برکنارش می‌کنند. نمونه‌اش هم قانون سقف بودجه بود که سال‌هاست در ایران یک روز وضع می‌شود و یک روز نقض! ما هم از این تغییرات گاه و بی‌گاه کلافه شدیم.»
وی ادامه داد: «این قانون‌ها نه‌تنها کمکی به ورود خارجی‌های باکیفیت نکرده بلکه فسادزا هم می‌شود. فدراسیون ایران بهتر است ابتدا در مورد یک قانون کارشناسی انجام دهد، جزئیاتش را بررسی کند و بعد آن را وضع کند و وقتی وضع کرد، ضمانت اجرایی آن را نیز در نظر بگیرد. اگر نمی‌توانند اینطور عمل کنند، بهتر است مثل مربیان و بازیکنان، برویم مدیر و کارشناس از خارج بیاوریم تا برای ما قانونگذاری کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی