صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پانزده - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پانزده - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

پاداش از جیب به بوکسورها

الکساندر اوسیک قصد دارد به ورزشکارانی که در مسابقات بوکس بازی‌های المپیک پاریس مدال می‌گیرند، از جیب خود پاداش می‌دهد. دیمیترو سوسنوفسکی، سرمربی تیم ملی بوکس اوکراین، در واکنش به این موضوع گفته است: «اوسیک به بوکسورهای ما کمک زیادی می‌کند و از راه‌های مختلف ما را پشتیبانی می‌کند. او با پول و جوایز نقدی خیلی به ما کمک می‌کند و می‌خواهد از جیب خودش به بوکسورهای ما پاداش بدهد.» اوسیک قرار است ۸۰ هزار دلار برای مدال طلا،
۷۰ هزار دلار برای مدال نقره  و ۵۰ هزار دلار برای مدال برنز به برندگان جایزه بدهد. چندی پیش الکساندر اوسیک در نبردی دیدنی و جذاب توانست تایسون فیوری انگلیسی را مغلوب و عنوان قهرمانی سنگین‌وزن جهان را از آن خود کند. اوسیک ٣٧ساله هرگز شکست نخورده و تمام رقبایش را شکست داده است.

 

دروازه‌بان 100 کیلویی مصر

محمد علی، هندبالیست مصری، به یکی از شاخص‌ترین بازیکنان تیمش تبدیل شده است. او به دلیل جثه‌اش متمایز است. او با قامت ۱۹۰ سانتیمتری بیش از ۱۰۰ کیلو وزن دارد. تیم ملی هندبال مصر در بازی‌های المپیک دو بازی انجام داد و مجارستان را با نتیجه ۳۵ بر ۳۲ شکست داد و در بازی دوم مغلوب دانمارک، نایب‌قهرمان المپیک  ۲۰۲۰ توکیو شد.

 

از NBA تا والیبال ساحلی

چیس بودینگر، بازیکن سابق بسکتبال  NBA، به رقابت‌های والیبال ساحلی بازی‌های المپیک پاریس راه یافت. این بازیکن ۳۶ساله عضو کاروان امریکاست. او هفت فصل را در لیگ بسکتبال حرفه‌ای امریکا گذراند و بیش از ۴۰۰ بازی برای هیوستون‌راکتس، مینه‌سوتا، ایندیانا پیسرز و فینیکس سانز انجام داد. او در ادامه تصمیم گرفت بسکتبال را کنار بگذارد و به والیبال ساحلی روی آورد. او سال ۲۰۰۶ به عنوان بهترین بازیکن لیگ والیبال ساحلی انتخاب شد و سال ۲۰۱۱ در یک تورنمنت والیبال ساحلی در کالیفرنیا شرکت کرد. بودینگر اولین ورزشکاری است که در NBA بازی کرده و در بازی‌های المپیک در والیبال ساحلی حاضر می‌شود.

 

گران‌قیمت‌ترین لباس المپیک

«لباس تیم ژیمناستیک امریکا 100هزار دلار ارزش دارد»، این گزارش دیروز نشریه آاس اسپانیا از گران‌قیمت‌ترین لباس‌ تاریخ المپیک است. ارزش لباس‌های کاروان ژیمناستیک امریکا بیش از 5میلیارد تومان است که بالاترین قیمت برای طراحی لباس المپیک به شمار می‌آید. تیم زنان ژیمناستیک امریکا به رهبری سیمون بایلز، موفق شد با اجرای حرکات بی‌نقص و پرقدرت مدال طلای بخش تیمی المپیک 2024 پاریس را کسب کند. نشریه مادریدی می‌نویسد که تنها یک پیراهن ژیمناستیک‌کار امریکایی 3هزار دلار ارزش دارد که گران‌ترین لباس المپیک پاریس به شمار می‌آید. براساس گزارش آاس، طراحی لباس با شکل پلنگی با «10هزار مروارید» تزئین شده است که نام این لباس را «گردباد» نامیده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی