صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پانزده - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پانزده - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

روی خط المپیک

سلفی ورزشکاران کره‌ شمالی و جنوبی

کره‌شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای در اوایل سال‌جاری، کره‌جنوبی را دشمن اصلی خود اعلام کرد و تنش‌ها بین دو کشور در یکی از بالاترین سطوح خود در سال‌های اخیر قرار دارد اما پس از کسب مدال نقره و برنز کره‌شمالی و جنوبی در دونفره میکس، لیم‌جونگ‌هون از کره‌جنوبی پس از مراسم مدال، عکس دسته‌جمعی گرفت و روزنامه پرخواننده JongAng Ilbo در واکنش به این عکس یادگاری نوشت: «یک سلفی با پرچم‌های ملی کره و یک گوشی سامسونگ.»
 این اولین باری بود که کره‌شمالی از سال 2016 روی سکوی المپیک قرار می‌گیرد چرا که این کشور به دلیل همه‌گیری کووید ورزشکاران خود را به المپیک توکیو نفرستاد. رسانه‌های کره‌جنوبی بارها ویدیوهایی از این سلفی پخش کرده‌اند و بسیاری از مفسران در مورد اهمیت لحظه‌ای نادر از اتحاد فکر می‌کنند. یکی از مفسران گفت: «این روح واقعی المپیک است.»

 

سرقت جواهرات ورزشکار ژاپنی

منابع آگاه اعلام کردند که جواهرات و پول نقد از اتاق یک بازیکن راگبی تیم‌ ملی ژاپن در دهکده ورزشکاران المپیک به سرقت رفته است. او به پلیس گزارش داد که وقتی به اتاق خود بازگشته متوجه شده حلقه ازدواج، گردنبند و پول نقدش دزدیده شده است. در این شرایط، کمیته المپیک ژاپن به ورزشکاران و کارمندان خود گفته که مراقب وسایل ارزشمند خود باشند.

 

سورپرایز شدن شناگر امریکایی

رایان مورفی شناگر امریکایی پس از کسب مدال برنز در رشته 100متر کرال‌پشت، با سورپرایزی جالب از سوی همسرش در جایگاه تماشاگران روبه‌رو شد که خطاب به او روی پلاکاردی نوشته بود: «رایان، فرزندمان دختر است». اتفاقی که شدیداً مورد توجه رسانه‌ها و دوربین‌های تلویزیونی شد.

 

از نخبگی در اقتصاد تا مدال المپیک

آندریا لشکی جودوکار وزن منفی 63 کیلوگرم اولین مدال طلای اسلوونی در المپیک ۲۰۲۴ را گرفت.
نکته جالب اینجاست که لشکی یک نخبه و فارغ‌التحصیل دانشکده اقتصاد دانشگاه لیوبلیانا در کشور اسلوونی یعنی بهترین دانشگاه این کشور است که حالا در وزن منفی 63 کیلوگرم المپیک اولین طلای اسلوونی را دشت کرد. آندریا لشکی که در سال ۲۰۲۱ از دانشکده اقتصاد دانشگاه لیوبلیانا فارغ‌التحصیل شده، در مرحله نیمه نهایی قهرمان پیشین المپیک از کشور فرانسه را کنار زد و در بازی فینال هم  با یک نمایش درخشان از سد حریف مکزیکی خود گذشت و نام خود را در میان بزرگان حک کرد.

 

نادال و آلکاراس؛ یک ترکیب تکرار نشدنی است

رافائل نادال و کارلوس آلکاراس، تنیسورهای اسپانیایی به مرحله یک‌چهارم نهایی دوبل المپیک 2024 پاریس رسیدند. در مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها، نادال و آلکاراس توانستند تالون گریکس‌پور و وسلی کولهوف هلندی را شکست دهند. آلکاراس و نادال پس از این پیروزی به صورت احساسی یکدیگر را در آغوش گرفتند و به هم تبریک گفتند که تصویر آنها سوژه یک رسانه‌های جهان شد.
رافائل نادال پس از این پیروزی به تمجید از هم‌تیمی خود پرداخت و این ترکیب دو نفره را غیر قابل تکرار توصیف کرد: «من با کسی بازی می‌کنم که قرار است دورانی شگفت‌انگیز را در تنیس رقم بزند و علاوه بر آن او اهل اسپانیا است. این ترکیب یک فرصت منحصر به فرد است که از آن قدردانی می‌کنیم. چنین ترکیبی دیگر در تاریخ المپیک تکرار نمی‌شود و ما دیگر هرگز در المپیک بازی نخواهیم کرد، بنابراین سعی می‌کنیم از آن نهایت لذت را ببریم.»
نادال و آلکاراس برای رسیدن به نیمه‌نهایی المپیک 2024 با راجیو رام و آستین کرایچک امریکایی مبارزه خواهند کرد و اسپانیایی‌ها به افتخارآفرینی این ترکیب دو نفره بسیار امیدوار هستند. هرچند که نادال مقابل جوکوویچ در رقابت‌های انفرادی شکستی تلخ را تجربه کرد اما می‌تواند با افتخارآفرینی در تنیس دو نفره یک وداع باشکوه با المپیک داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی