استادیوم صدهزار صندلی منچستریونایتد به جای اولدترافورد

خانه 114 ساله خراب می‌شود؟

منچستریونایتد قصد دارد یک ورزشگاه صدهزار صندلی برای جایگزینی اولدترافورد بسازد و برنامه‌اش را در اواخر سال اعلام می‌کند. این پروژه دو میلیارد پوندی در سال 2030 به پایان می‌رسد که باعث می‌شود بالاتر از ویمبلی بزرگترین استادیوم انگلیس شود و تنها نوکمپ جدید 105 هزار صندلی در اروپا جلوتر از این استادیوم باشد.
یونایتد هنوز تصمیم نگرفته درباره اینکه اولدترافورد را بازسازی کند اما به نظر می‌رسد سر جیم راتکلیف قصد خراب کردن خانه 114 ساله تیم را دارد تا یک ورزشگاه کاملاً مدرن بسازند.
باشگاه پول ساخت این استادیوم را حتی با حمایت راتکلیف و خانواده گلیزر ندارد و ممکن است نام استادیوم را بفروشند هرچند یونایتد تأکید دارد در این مورد با هواداران مشورت ‌کنند. شاید هم برای جذب منابع مالی اوراق قرضه چاپ کنند.
هزینه بازسازی اولدترافورد ممکن است از دو میلیارد عبور کند مثل بازسازی سانتیاگو برنابئو که 85/2 میلیارد یورو روی دست رئال مادرید خرج گذاشت اما سود تجاری ورزشگاه جدید هم با بازسازی ورزشگاه فعلی با قیمت حدودی 1/1 میلیارد پوند قابل مقایسه نیست. در این صورت باشگاه می‌تواند تا زمان ساخته شدن ورزشگاه جدید در اولدترافورد بازی کند و از ورزشگاه 75 هزار نفری خود سود به دست آورد. مقامات باشگاه همچنین می‌خواهند در سال‌های پیش رو جایگاه اولدترافورد به عنوان بزرگترین استادیوم باشگاه‌ها در انگلیس حفظ شود. در صورت بازسازی، به قول راتکلیف، اولدترافورد «ویمبلی شمال» می‌شود. برخی هم می‌گویند برای حفظ میراث یونایتد باید شکل و شمایل استادیوم قدیمی نباید دست بخورد.
به هر حال یونایتد، طراح استادیوم تاتنهام را استخدام کرده تا برنامه‌هایش را برای ساخت استادیوم جدید یا بازسازی ارائه کند.
بازسازی می‌تواند ظرفیت استادیوم را به 35 هزار نفر کاهش دهد یا شاید اصلاً نتوانند در این استادیوم بازسازی کنند. در این صورت، بعید است بخواهند با منچسترسیتی، لیورپول یا اورتون ورزشگاه مشترک داشته باشند!
جستجو
آرشیو تاریخی