روی خط المپیک

تسلیت کاروان ایران
 برای شهادت اسماعیل هنیه
کاروان ورزشی ایران شهادت اسماعیل هنیه رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را تسلیت گفت.
«در متن پیام تسلیت آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران، شهادت شیخ اسماعیل هنیه، رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را به مقام معظم رهبری، عموم مردم فلسطین، مردم لبنان و تمامی آزادگان جهان بخصوص محور مقاومت تسلیت عرض می‌نماید.
این جنایت هولناک که دست‌های پلید تروریسم آن را رقم زده است، بار دیگر چهره کریه استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای آن را برملا ساخت.
شهادت این مجاهد نستوه، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای ملت مظلوم فلسطین و تمامی آزادی‌خواهان جهان است.
کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت قاطع این اقدام تروریستی، از خداوند متعال برای آن شهید والامقام علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید.
ما بر این باوریم که شهادت این سردار شجاع، انگیزه‌ای مضاعف برای ادامه راه مقاومت و آزادی قدس شریف خواهد بود.»


قدردانی هاشمی از نوروزی
 در دفاع از مردم غزه
وزیر ورزش و جوانان دیروز در تماس تلفنی با زینب نوروزی عضو تیم ملی قایقرانی، از این بانوی ورزشکار به دلیل در دست گرفتن پرچم مشترک جمهوری اسلامی و فلسطین قدردانی کرد. در این ارتباط تلفنی، کیومرث هاشمی این حرکت نوروزی را دلی توصیف کرده و آن را تحسین کرد. قرار است در بازگشت نوروزی به ایران، از این ورزشکار تقدیر صورت گیرد. زینب سه‌شنبه بعد از مسابقه روئینگ دونفره با در دست گرفتن پرچم فلسطین حمایتش از مردم مظلوم غزه را نشان داد.


تقدیر ستاد کل نیروهای مسلح
از گوش شکسته‌ها
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح دیروز با حضور در کمپ تیم ملی از ‌المپین‌های کشتی آزاد و فرنگی پیش از اعزام به پاریس تقدیر کرد. امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ ابوالفضل شکاری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی، سردار یوسف مولایی معاون آموزش و امیرجمشید فولادی رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح به فدراسیون کشتی رفتند و بعد از جلسه‌ای یک‌ساعته با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون از اماکن کشتی کشور از جمله ساختمان‌های ورزشی، فرهنگی، اداری فدراسیون و کمپ تیم‌های ملی کشتی بازدید کردند. امیر نصیرزاده و همراهان پس از این بازدید در مراسم بدرقه تیم‌های ملی کشتی حضور یافته و با المپین‌های اعزامی به المپیک پاریس دیدار و گفت‌وگو کردند.


تجلیل فدراسیون جهانی از بیرانوند
فدراسیون جهانی تیراندازی در مراسمی از محمد بیرانوند جوان‌ترین تیرانداز المپیکی تقدیر کرد. لوچیانو روسی و الکساندرو نیکوترا، رئیس و دبیرکل کنفدراسیون جهانی در حضور جمعی از تیراندازان، یک روز بعد از پایان دور مقدماتی رقابت‌های تراپ اهداف پروازی از محمد بیرانوند، تیرانداز 16 ساله ایرانی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ تقدیر کرد.
جوان‌ترین تیرانداز در المپیک پاریس ۲۰۲۴ با مدال طلای قهرمانی آسیای کویت اولین سهمیه ایران در رشته اهداف پروازی را گرفت. او در رقابت با رقبای قدرش بیست و چهارم المپیک شد.


 شهادت قهرمان پارالمپیک
مختار نورافشان دارنده ۷ مدال طلا، نقره و برنز در بازی‌های پارالمپیک، به درجه رفیع شهادت نائل شد. مختار نورافشان، ملی‌پوش سابق پارادوومیدانی ایران که در چند هفته اخیر به دلیل مشکلات کلیوی و اثرات ناشی از جراحات دوران جنگ در بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز بستری بود، به جمع همرزمان شهید خود پیوست. مختار نورافشان متولد 15 آذر 1346 بود. وی در 13 سالگی برای دفاع از خاک میهن، راهی جبهه‌های جنگ برای دفاع از ایران  عزیز شد و در سال 1361 درعملیات محرم در جنوب کشور، منطقه کوشک و دشت عباس از قسمت نخاع مجروح  و به درجه جانبازی نائل آمد. نورافشان در کارنامه ورزشی خود یک مدال طلا از بازی‌های پارالمپیک 1988 سئول، یک طلا و دو نقره از بازی‌های پارالمپیک 1996 آتلانتا، دو طلا از بازی‌های پارالمپیک 2000 سیدنی و یک برنز از بازی‌های پارالمپیک 20004 آتن دارد. از دیگر افتخارات وی می‌توان به کسب 11 طلا، 4 نقره و یک برنز از مسابقات جهانی و 3 طلا و 2 نقره از مسابقات بین‌المللی اشاره کرد. او در پارالمپیک  1988 سئول و مسابقات قهرمانی جهان در آلمان رکورد پرتاب دیسک دنیا را ترقی داد و در مسابقات جهانی مجروحین جنگی در نیوکاسل انگلستان در رشته شنا نیز برنده مدال نقره شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی