مدعی کوچک بین‌ غول‌های باتجربه

سلیمی: امیدوارم دل مردم را شاد کنم

 تکواندوکاران از 17 مرداد روی شیاپ چانگ المپیک پاریس می‌روند. رقابت‌های وزن +۸۰ کیلوگرم برای ما جذابیت خاصی دارد، جایی که آرین سلیمی به مبارزه می‌پردازد. در وزن +۸۰ کیلوگرم ۱۷ تکواندوکار حضور دارند که به جز آنتونی اوبامه دارنده مدال نقره گابنی المپیک که با باخت در رقابت‌های انتخابی قاره‌ای از پنجمین حضورش در المپیک پاریس بازماند و لارین روسی که با حکم IOC سفر به پاریس را از دست داد، بقیه مدعیان این وزن در پاریس حضور داشته و برای طلا پا به شیاپ چانگ می‌گذارند.
آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی سال ۱۴۰۱ تا یک قدمی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی پیش رفت ولی پیش از اعزام به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ مکزیک خط خورد و به خانه رفت.
 او آنقدر انگیزه داشت که ناامید نشد، تمرین کرد و به نوعی با قدرت برگشت و توانایی خود را در میدان مبارزه ثابت کرد؛ طوری که حالا مهیای حضور در آوردگاه بزرگ المپیک است. او در این باره می‌گوید: «بعد از اینکه شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست دادم، یک آسیب‌دیدگی شدید هم داشتم، ولی ناامید نشدم و در این راه هم خداوند خیلی کمک کرد، تلاش کردم تا آنچه می‌خواستم شد. خدا را شکر می‌کنم که سرانجام به هدفم یعنی المپیک دست پیدا کردم. حضور در جمع بزرگان ورزش آرزوی دوران کودکی من بوده است و ان‌شاءالله که ۲۰ مردادماه بتوانم دل مردم کشورم را شاد کنم.»
سلیمی درباره رقابت سنگین در وزن مثبت 80 کیلوگرم هم گفت: «قبل از هر چیز از غیبت لارین روسی ناراحت شدم، چرا که خیلی علاقه‌مند بودم با او در المپیک مبارزه کنم. حذف این روس باعث تغییر جدول شد و نیکیتا ازبکستانی احتمالاً حریف اول من است. از او شناخت دارم و برای تسویه حساب با او انگیزه بالایی دارم. در وزن ما 17 نفر حضور داشته و همه خوب هستند، آنها که ذهن برنده داشته و به لحاظ روحی و روانی آمادگی بالاتری دارند، می‌توانند موفق باشند.»

جستجو
آرشیو تاریخی