صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
شماره هفت هزار و ششصد و چهارده - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهارده - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

شمشیرباز مصری باردار بود

ندا حافظ، شمشیرباز مصری در حالی برابر حریف امریکایی خود قرار گرفت که در ماه هفتم بارداری قرار داشت. او در نهایت این دیدار را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این ورزشکار مصری با انتشار پستی در صفحه رسمی‌اش در اینستاگرام نوشت: «در حالی که به نظر می‌رسید تنها دو ورزشکار روی صحنه حضور دارند، در واقع آنها سه نفر بودند. من، حریفم و فرزند متولد نشده‌ام. من و فرزندم چالش‌های بسیاری را پشت‌سر گذاشتیم که فیزیکی و احساسی بودند. این المپیک برای من خاص بود؛ سومین تجربه المپیکی اما این بار یک المپیکی کوچک را حمل می‌کردم. این موضوع را اعلام کردم تا استقامت و قدرت یک زن مصری را نشان بدهم.»

 

شناگری که نقره گرفت
و کرونایی شد

آدام پیتی شناگر مطرح بریتانیایی که روز یکشنبه در رقابت‌های ۱۰۰ متر کرال سینه به مدال نقره رسیده بود، چند ساعت پس از این مسابقه با خبر مثبت شدن تست کرونای خود روبه‌رو شد. مسئولان کاروان بریتانیا اعلام کردند که او پیش از برگزاری مسابقه نیز وضعیت جسمانی مناسبی نداشته و با این وضعیت، موفق به صید مدال نقره المپیک شده است. حضور این شناگر با وجود ابتلا به کرونا در استخر محل برگزاری مسابقات، با انتقاداتی از سوی رسانه‌ها همراه شد. وضعیت او برای حضور در رقابت‌های تیمی شنای المپیک مشخص نیست.

 

انتقاد ترامپ از افتتاحیه المپیک

برخی از مراسم‌های افتتاحیه المپیک از جمله اجرای نمایشی از تابلوی نقاشی «شام آخر» اثر لئوناردو داوینچی به تمسخر آیین‌های مذهبی مسیحی پرداخته که منجر به واکنش کشورهای زیادی از جمله واتیکان پایتخت کاتولیک‌ها شده است. در این میان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق امریکا که نامزد ریاست جمهوری پیش روی این کشور نیز هست، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: «من آدم متحجری نیستم اما کاری که آنها کردند مایه شرمساری بود. اگر من رئیس جمهور امریکا باشم در دوره بعدی که میزبان المپیک هستیم شاهد چنین اقدامات شرم‌آوری نخواهیم بود.»

 

خانواده طلایی

یلدوس اسمتوف، جودوکار مسلمان قزاقستان پس از کسب مدال طلای المپیک پاریس گفت: «من پنج فرزند دارم که حالا می‌توانند به من افتخار کنند، بنابراین فکر می‌کنم یک طلا در ورزش و همچنین یک خانواده طلایی دارم.»

جستجو
آرشیو تاریخی